۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اشتغالزایی برای ۲۸۵نفر در استان قزوین/بیش از ۸۴هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد
کد خبر: ۳۵۰۶۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۱۷ ساعت: ۱۲:۴۸ ↗ لینک کوتاه

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین خبر داد

اشتغالزایی برای ۲۸۵نفر در استان قزوین/بیش از ۸۴هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا گفت: تاکنون بیش از ۸۴هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان قزوین توزیع شده است.

اشتغالزایی برای ۲۸۵نفر در استان قزوین/بیش از ۸۴هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد
حسنعلی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی استان در جهت دستگیری از محرومان اظهار کرد: تاکنون در سطح استان قزوین هزار و ۵۷ فقره جهیزیه در قالب کمک هزینه جهیزیه، وام خرید جهیزیه و اهدای کالا شامل هشت قلم کالاهای اساسی به ارزش ۷۶ میلیارد ریال به خانواده‌های نیازمند اهدا شده است.

وی افزود: در سال جاری نیز 34 فقره جهیزیه به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال شامل هشت قلم کالا یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، بخاری، قابلمه و سرویس آشپزخانه به زوج‌های نیازمند استان قزوین اهدا شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین در مورد فعالیت‌های انجام شده در راستای مبارزه با کرونا بیان کرد: با شروع انتشار ویروس منحوس کرونا از اوایل اسفند ماه سال ۹۹ خادمیاران ما نیز همچون سایر مدافعین و خیرین سلامت پای کار آمده و خدمات خوبی را در این مدت انجام دادند.

وی اضافه کرد: ضدعفونی معابر، خیابان‌ها و اماکن عمومی، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین مردم و بیمارستان‌ها، دیدار و سرکشی از بیماران بستری در بیمارستان‌ها و منازل با اهدای هدایا و غذای حضرتی بین بیماران و عوامل درمانی، حضور در بیمارستان‌ها و تقدیر از زحمات عوامل درمانی، تجلیل از مدافعان سلامت و عوامل کادر درمانی در دهه کرامت سال گذشته از جمله اقدامات انجام شده است.

توزیع 265هزار بسته مواد ضدعفونی‌کننده برای مقابله با کرونا در سطح استان 

نوروزی عنوان کرد: بیش از ۲۴ هزار عدد ماسک، ۲۶۵هزار بسته مواد ضدعفونی‌کننده و ۶ هزار و ۵۰۰ پک بهداشتی به ارزش بیش از ۷ میلیارد ریال تا پایان سال ۹۹ در سطح استان قزوین توزیع شده که حاصل فعالیت آستان قدس رضوی و خادمیاران است.
 
وی تصریح کرد: همچنین با شناسایی و سازماندهی زوج‌های محروم نیازمند و نومزدوجین، کلاس‌های سبک زندگی رضوی، مشاوره‌های حقوقی و خانوادگی برای آنها برگزار می‌شود ضمن اینکه در یک اردوی زیارتی پنج روزه، سه روز میهمان آقا علی بن موسی الرضا(ع) در مهمانسرای آستان قدس رضوی خواهند بود.
 
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین با اشاره به توزیع بسته‌های ارزاق و معیشتی در بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا عنوان کرد: تاکنون بیش از ۸۴ هزار بسته معیشتی شامل هشت قلم ارزاق عمومی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز مخصوصاً در ماه مبارک رمضان پویش هر خادمیار هشت بسته ارزاق در قزوین اجرا شد و در قالب این پویش بیش از ۱۲ هزار بسته به ارزش 38 میلیارد ریال بین خانواده‌های نیازمند در سطح استان توزیع شد.

920 کارت نان متبرک رضوی بین نیازمندان قزوینی توزیع شد

نوروزی به اجرای طرح سفره مهربانی نان متبرک رضوی اشاره کرد و گفت: با شناسایی خانواده‌های نیازمند حدود ۹۲۰ فقره کارت نان متبرک به آستان قدس رضوی با مبلغ ۴۵۰ هزار تومان موجودی نقدی با کمک خیرین و مشارکت آستان قدس رضوی توزیع شد که با این اقدام نان حداقل سه ماهه خانواده‌های نیازمند تامین شد.
 
وی در مورد فعالیت‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی آستان قدس رضوی بیان کرد: تاکنون برای بیش از ۸۶۵ نفر از خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست و بدسرپرست و جویای کار توسط آستان قدس رضوی، خادمیاران و تشکل‌های رضوی که با ما همکاری و مشارکت دارند آموزش‌های اشتغالزایی ارائه شده است.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: همچنین برای ۲۸۵ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است که در منزل یا در کارگاه‌های خود با ایجاد شغل مشغول به فعالیت و درآمدزایی شده‌اند ضمن اینکه ۴۲ نفر از فعالان عرصه تولید و کارآفرینی در زمینه مشاوره و آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های کارآفرینی با آستان قدس مشارکت داشته‌اند.
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان