۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین دولت باید برای تحکیم خانواده برنامه داشته باشد/ هویت بانوان نیاز به بازیابی دارد
کد خبر: ۳۵۰۶۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۱۳ ساعت: ۱۴:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس:

دولت باید برای تحکیم خانواده برنامه داشته باشد/ هویت بانوان نیاز به بازیابی دارد

رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس گفت: امروز دولت باید برای تحکیم خانواده برنامه ویژه داشته باشد، انتقاد شدید نسبت به عملکرد نهاد زنان ریاست جمهوری دارم و از دولت مطالبه عملکردش را در این بین خواستارم.

دولت باید برای تحکیم خانواده برنامه داشته باشد/ هویت بانوان نیاز به بازیابی دارد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، مراسم افتتاحیه سلسله جلسات بانوان تمدن‌ساز ظهر امروز(پنج‌شنبه) در سالن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با حضور جمعی از بانوان استان و مسئولان کشوری برگزار شد.

فاطمه محمدبیگی در این مراسم اظهار کرد: امروز وقتی از تمدن اسلامی صحبت به میان می‌آید نیز یاد حضرت خدیجه(س) در اذهان زنده می‌شود؛ این بانو اولین یاور پیامبر گرامی اسلام در شروع رسالتش بود و به عنوان اولین شهیده امامت، تمدن نوین اسلامی را به جامعه منتقل کرد و اگر این حضرت نبود وضعیت ولایت مشخص نبود.

وی افزود: در ادامه تحقق تمدن نوین اسلامی نقش حضرت زینب (س) را می‌بینیم که در نزد یزید صحبت و با اقتدار تمام به عنوان پیام‌آور کربلا، پیام این روز را عنوان و منتقل می‌کند؛ امروز اگر در سرآغاز قرن ۱۵ هستیم نیز بانوان تمدن ساز نگاهشان به بانوانی است که از صدر اسلام، منشا تربیت هستند و فرزندان خود را به جبهه می‌فرستند.

رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس بیان کرد: امروز نقش تمدن‌سازی در مادر شهید سلیمانی‌ها و همسران شهدا دیده می‌شود؛ نهضت شهید سلیمانی حاصل تفکر مادری است که روزی به این فرزند شیر حلال داده و بر امام حسین(ع) گریه کرده است.

امروز نقش تمدن‌سازی در مادران شهید سلیمانی‌ها دیده می‌شود

محمدبیگی گفت: امروز میراث‌دار تمدنی هستیم که روزگاری مادری، شهید بابایی را در دامنش تربیت کرده است، امروز میراث‌دار تمدنی هستیم که در سال‌های اخیر زنان، دامادها را تشییع کردند تا برای دفاع از حرم در سوریه حضور داشته باشند؛ امروز اگر از گام دوم انقلاب حرف می‌زنیم دختر دهه ۷۰ و ۸۰ همان دختری خواهد بود که به دنبال تربیت یارانی است که در جبهه ظهور حضور خواهند داشت.

وی اذعان کرد: امروز به اسم زنان تبلیغاتی می‌شود که به کام برخی افراد دیگر است و رشد چندبرابری طلاق و عدم افزایش فرزندآوری را در دولت‌ شاهدیم، ما امروز مسائل زیادی را در حوزه زنان به صورت انباشته شده داریم که امید به دولت‌ها را کاهش داده است؛ امروز نیاز به بازسازی مناسب در حوزه زنان و از دولت انتظاراتی را در این حوزه داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: انتظار ما از دولت آینده بسیار بالاست چراکه بانوان دارای ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف هستند؛ امروز اگر دورهم جمع شدیم به دنبال تمدن‌سازی در آینده هستیم و چشم مظلومان دنیا به انتخابات ماست.

محمدبیگی گفت: انتخابات گزینه‌ای است که بتواند انتظار جامعه زنان را برآورده کند؛ امروز دختران ما انتظار دارند هویتشان جدی گرفته شود و دولت آینده باید برای بازیابی هویت بانوان برنامه داشته باشد.

دولت نیاز به بازسازی مناسب در حوزه بانوان دارد

وی تصریح کرد: از دولت آینده انتظار دارم حمایت از مادر و خانواده جزو اولویت‌هایش باشد و برای حل معضل ناباروری برنامه داشته باشد و به عرصه برگزاری کلاس‌های آموزشی بودجه اختصاص دهد.

رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس اظهار کرد: امروز زنان و دختران با نجابت کامل انتظار دارند فرآیند ازدواج فراهم چون دختران در سن ازدواج انتظار تسهیل ازدواج را دارند و زمینه اشتغال و مسکن برای پسران ایجاد شود.
 
محمدبیگی مطرح کرد: امروز دولت باید برای تحکیم خانواده برنامه ویژه داشته باشد، انتقاد شدید نسبت به عملکرد نهاد زنان ریاست جمهوری دارم و از دولت مطالبه عملکردش را در این بین خواستارم؛ نهاد زن و خانواده در آینده باید ویژگی‌هایی داشته باشد که میزان ازدواج افزایش و طلاق کاهش یابد.

وی در پایان گفت: امروز هدایت ویژه تحصیلی را نیازمندیم و دختران در مسیری هدایت شوند که در کنار نقش خانواده، نقش و حضور اجتماعی داشته باشند.
انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان