۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پیشنهادهای سیاه برای شب‌ امتحان!/ تراژدی به تله افتادن کم‌سن‌ترین‌ها در دام سوداگران مرگ
کد خبر: ۳۵۰۵۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۱۲ ساعت: ۷:۲۴ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

پیشنهادهای سیاه برای شب‌ امتحان!/ تراژدی به تله افتادن کم‌سن‌ترین‌ها در دام سوداگران مرگ

نوجوانان و جوانان راحت‌ترین طعمه برای سوداگران مرگ تبدیل شده‌اند که این روزها از فرصت شب‌های امتحانی برای رواج موادمخدر جدید صنعتی و قرص‌های روان‌گردان استفاده کرده و آن‌ها را در تله خانمان سوز اعتیاد گرفتار می‌کنند.

پیشنهادهای سیاه برای شب‌ امتحان!/ تراژدی به تله افتادن کم‌سن‌ترین‌ها در دام سوداگران مرگ

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، وابستگي و سوء مصرف مواد دخانی و ساير مواد مخدر،  يكی از شايع‌ترين اختلالات روانپزشكی در رده سنی نوجوانان و جوانان است لذا تنها 5/4 ميليون مرگ سالانه در اثر استعمال سيگار جای تامل دارد.

شناخت عوامل زمينه‌ای قابل تغيير در اين رابطه اهميت زيادی دارد؛ از آنجا كه والدين يكی از عوامل موثر مستقيم و يا غير مستقيم در گرايش به اعتياد هستند و محيط خانواده در شكل‌گيری رفتار نوجوان نقش اساسی دارد، لزوم بررسی ارتباط مصرف سيگار اعضای خانواده و گرايش به مصرف آن در نوجوانان از اهميت بسزايي برخوردار است.

سالیانه در کشور ۱۵هزار میلیارد تومان صرف خرید دخانیات و سه برابر این مبلغ یعنی ۴۵هزار میلیارد تومان صرف درمان بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات می‌شود که این اعداد و ارقام برای مسئولان جای تامل دارد.

باوجودی که کارشناسان هشدار می‌دهند استعمال دخانیات اعتیاد آور است و قلیان و مواد دخانی دروازه ورود به اعتیاد هستند؛ هر سال هزاران میلیارد تومان صرف خرید دخانیات و ده‌ها هزار میلیارد تومان نیز صرف درمان بیماری‌های ناشی از استعمال مواد دخانی می‌شود.

علی رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به بررسی موضوع اعتیاد در میان اقشار حساس اظهار کرد:  بررسی وضعیت دانش‌آموزان و گسترش بحث پیشگیری در بین آن‌ها به عنوان یکی از پراهمیت‌ترین برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بود که طی سال گذشته در دستور کار قرار  گرفت که در قالب «طرح یاریگران زندگی» فعالیت‌ها را گسترش وآموزش و پرورش را فعال‌تر کردیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: در راستای اجرای طرح «یاریگران زندگی»، حتی این جلسات را به ادارات آموزش وپرورش نیز کشاندیم تا از طریق سیستم شبکه شاد که به تمامی مدیران، معاونین، معلمان مدارس‌، مربیان پرورشی، اولیا و دانش آموزان متصل است بتوانیم آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشیم و شعار خود را در حوزه پیشگیری اطلاع‌رسانی کنیم.


کشف ۵ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سال گذشته

رحمانی با اشاره به کشف ۵ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سال گذشته ادامه داد: این میزان کشفیات رقم  بسیار بالایی بود که می‌توانست برای جوانان و نوجوانان مخاطره آمیز باشد لذا سعی کردیم که ابتدا اقدام به اطلاع رسانی در گروه‌های حساس و در معرض خطر داشته باشیم سپس در حوزه درمان اقدام کنیم.

وی ابراز کرد: متاسفانه عدم آگاهی خانواده و اولیا و ترغیب بچه‌ها به مصرف مواد به منظور ایجاد روحیه و تمرکز برای دوره امتحانات از عوامل موثر در گرایش نوجوانان و جوانان به سمت مواد اعتیادآور و دخانیات است که گزارش مصرف "ریتالین" به منظور افزایش تمرکز را داریم و تنها راه مقابله با این معضل آگاهی خانواده‌هاست.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: والدین باید آگاهی خود را در مورد امورات و پرورش فرزندانشان افزایش دهند و نسبت به مسائل مسرف مواد دخانی و اعتیادآور حساسیت به خرج دهند تا بتوانند در کنار آموزش و پرورش در جهت حل مشکلات گام بردارند.

رحمانی افزود: میزان شیوع انواع مواد مخدر در دانش‌آموزان در استان نسبت به نرم کشوری پایین‌تر است اما  این میزان در دوران دانشجویی از نرم کشوری بالاتر است و این آمار نشان می‌دهد که ما وضعیت خوبی نداریم، اگرچه متولیان دانشگاه ‌معتقد هستند که این آمار مربوط به دانشجویان غیربومی است اما در هر حال این مشکل باید به شکل اساسی بررسی شود.

وی اذعان کرد: اولیا، دانش‌آموزان و جامعه به عنوان سه ضلع اصلی برای حفظ سلامت دانش آموزان از آسیب اجتماعی هستند که باید همگام با هم تلاش کنند و نمی‌توان گفت که کدام عامل بیشترین تاثیر را در آسیب‌های اجتماعی خواهد گذاشت لذا این سه ضلع در کنار هم اثرگذار خواهند بود.

این مقام مسئول با اشاره به سهیم بودن 22دستگاه در مقابله با اعتیاد، ابراز کرد: تمام دستگاه‌های زیربط باید نسبت به مسئله پیشگیری از اعتیاد حساسیت نشان دهند و در درجه اول باید مراقب دانش‌آموزانمان باشیم و اجازه ندهیم که دانش‌آموزی به هر دلیلی از مدرسه بازبماند و ترک تحصیل کند چه بسا که حدود ۹۵ تا ۹ درصد از این دانش‌آموزان به سمت اعتیاد گرایش پیدا می‌کنند.

رحمانی ادامه داد: همچنین ما باید هنر "نه" گفتن را به دانش‌آموزان و دانشجویان بیاموزیم چون متاسفانه ما در این زمینه با نوجوانان و جوانان ارتباط برقرار نکردیم تا در این شرایط که انواع مواد مخدر به وفور یافت می‌شود آگاهی لازم را داشته باشند و بتوانند نسبت به مسائل اجتماعی نه بگویند.

وی در پایان گفت:جمع‌آوری و کشفیات مواد مخدر اقدام خوبی در راستای مقابله و پیشگیری از اعتیاد است اما پیش از آن باید آگاهی لازم را در مسائل اجتماعی که اعتیاد نیز در زمره آن قرار دارد را به فرزندانمان بیاموزیم.

مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان قزوین نسبت به میانگین کشوری بالاتر است/ ریتالین، پیشنهادافیونی چدید برای شب‌های امتحان!

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، از آنجایی که نسل نوجوان و جوان بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض آسیب‌های مختلف از جمله اعتیاد هستند، لذا توجه ویژه برای حفظ این قشر از جامعه با آگاه نمودن هرچه بیشتر والدین نسبت به این آسیب‌ها و ابعاد مختلف آن بخش بزرگی از اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد محسوب شده که ضروری به نظر می‌رسد.

شیرین نادری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به اهمیت مضرات مواد دخانی و تاثیر آن در بیماری‌های مختلف اظهار کرد: بارها اعلام شده که زمینه ایجاد بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی ‌و عروقی، پوکی استخوان و بیماری‌های خود ایمنی، دهان و دندان، پوست در استعمال دخانیات است و ۹۰درصد از سرطان‌های ریه که در افراد ایجاد می‌شود به دلیل مصرف دخانی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تنها سیگار در زمره دخانیات قرار نمی‌گیرد، افزود: تقریبا هر ماده‌ای که با تولید دود همراه است مانند سیگار، قلیان و سیگارهای الکترونیک که امروز بسیار باب شده‌اند نیز در زمره مواد دخانی جای می‌گیرند؛ حتی در دسته‌بندی‌های جدیدی هم اعلام شده مواد دخانی بدون دود مانند ناس را هم داریم که جویده می‌شود اما همان اثرات مواد دخانی را بر روی بدن خواهد گذاشت.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: متاسفانه امروز سیگار، قلیان و سیگار الکترونیک در کشور ما گسترش بیشتری یافته که این موضوع که علی‌رغم اطلاع از تمام عوارض‌های ناشی از مصرف، بازهم مصرف می‌شوند باید مورد برسی قرار گیرد.

قزوین از نظر مصرف مواد دخانی به صورت مصرف روزانه شرایط خوبی ندارد

وی ابراز کرد: بر اساس آخرین پیمایشی که در سال ۹۵ صورت گرفته، آمارها نشان می‌دهد که استان ما نسبت به کشور شرایط خوبی ندارد به طوری که آمار مصرف مواد دخانی به صورت مصرف روزانه در استان با رقم ۲۰/۴۹ رتبه دوم را در سطح کشور دارد در حالی که این میزان در کشور ۱۴/۱۵درصد است.

نادری ادامه داد: حال اگر مواد دخانی را به مصارف ریزتر مانند استعمال سیگار تبدیل کنیم استان ما با رقم ۱۳/۱ درصد رتبه سوم را درکشور دارد در حالی که این میزان در  کشور ۱۰/۰۸درصد است یعنی براساس آمار سال ۹۵ مشخص می‌شود که ما در هر دو آمار شرایط خوبی را نداریم.

مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: متاسفانه یک باور غلطی در مورد استعمال قلیان در سطح خانواده‌های ما وجود دارد این است که قلیان را به عنوان یک وسیله سرگرمی و تفریح به شمار می‌آورند و فکر می‌کنند که اثرات سوء سیگار را ندارد اما باید بدانیم که به دلیل استفاده از توتون و تنباکو در قلیان و نوع سوزاندن آن در زغال و استعمال آبی که در آن وجود دارد اثرات مخربی را بر روی افراد دارد به طوری که حتی اعلام شده که استعمال یک بار قلیان به اندازه مصرف ۱۰ نخ سیگار است.

نادری ادامه داد: لذا باید به خانواده‌ها هشدار دهیم که قلیان وسیله سرگرمی و دورهمی نیست در حالی که با نگاه اجمالی به اکثر خانوارهایی که در پارک‌ها دورهمی‌ برگزار می‌کنند می‌بینیم که قلیان نیز بر سر سفره‌هایشان وجود دارد که درواقع می‌توان گفت قبح قلیان در میان خانواده‌های ایرانی از بین رفته اما جهان درباره مصرف قلیان هشدار می‌دهد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: مبارزه با مواد دخانی یک وظیفه همگانی است و تنها وظایف دولت‌ها نیست‌ و همه باید در این امر سهیم باشند چه بسا که  بخش اعظمی از این مسئله به کاهش تقاضا از طرف مردم باز می‌گردد که آن هم با آگاه سازی مردم انجام خواهد شد.

تبلیغ سیگار در سوپرمارکت‌ها عاملی برای جذب نوجوانان است

وی اضافه کرد: خوشبختانه قوانین خوبی در کشور ما در حیطه دخانیات وجود دارد اما در اجرای با مشکلاتی مواجه هستیم؛ مردم می‌توانند به عنوان بازوی اجرایی دولت باشند و به محض دیدن هرگونه تخلف، با تماس با سامانه ۱۹۰ به  ما اطلاع دهند تا ما بهتر بتوانیم به موضوع دخانیات رسیدگی کنیم.

نادری اذعان کرد: تنها دو صنف خوابار فروشی و سوپرمارکت‌ها هستند که می‌توانند به صورت مشهود به فروش سیگار بپردازند،  در صورتی که مجوز فروش دخانیات را از سازمان صمت دریافت کرده باشند، لذا سایر صنوف مانند دکه‌های مطبوعاتی مجاز به فروش سیگار نیستند.

 مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: همچنین برای خوابارفروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها نیز قوانینی در نظر گرفته شده تا کاهش دسترسی ایجاد شود که می‌توان به ممنوعیت فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال، ممنوعیت فروش به صورت نخی و ممنوعیت تبلیغات فروش دخانیات اشاره کرد که اگر متصدی این کار را انجام دهد، واجب مجازات خواهد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما این روزها به هرکدام از سوپرمارکت‌ها که مراجعه داریم، می‌بینیم که باکس‌ها و‌ قفسه‌های رنگی مخصوص سیگار در نظر گرفتند که معمولا پشت متصدی قرار می‌گیرد که انواع سیگارها با برندهای مختلف در آن به نمایش گذاشته که این اقدام، مشمول تبلیغات دخانیات است که در قانون کشور ما ممنوع است و مردم می‌توانند این موارد را به ما اطلاع دهند.

نادری اذعان کرد: سیگار باید در مکان دور از دید عموم مشتری قرار گیرد همچنین باید کاوری داشته باشند تا سیگارها با اشکال مختلف موجب گمراهی نشود و جنبه تبلیغاتی نداشته باشد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌های قانونی، اداره صمت تنها به واحدهای خرده فروشی می‌تواند پروانه فروش مواد دخانی دهد که در شعاع صد متری مراکزآموزشی نظیر مدارس و دانشگا‌ه‌ها، ورزشگاه‌ها و زیارتگاه‌ها نباشند تا زمینه دسترسی کمتر شود که متاسفانه این موضوع در اجرا دیده نمی‌شود.

۴۵ درصد از مراکز عرضه‌کننده سیگار مجوز فروش مواد دخانی ندارند

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: حدود ۷هزار سوپر مارکت و خوابارفروشی در استان داریم که از این میزان حدود ۶۷ درصد عرضه‌کننده سیگار هستند، که از این میزان تنها ۵۵ درصد دارای مجوز عاملیت هستند، یعنی حدود ۴۵درصد از آن‌ها که اقدام به این کار می‌کنند، مجازبه فروش نیستند لذا در این حوزه باید اقدام شود.

وی تصریح  کرد: سال گذشته در حوزه سیگار در واحدهای عرضه‌کننده با توجه به قانون ممنوعیت تبلیغات و فروش به افراد زیر ۱۸سال و نخ فروشی، هزار تذکر کتبی به فروشندگان واحدها دادیم و تقریبا ۲۰۰ واحد را نیز به مراجع قضایی معرفی و ۲۴واحد را پلمب کردیم.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: با توجه به شکایت مردمی که به ما رسیده یا مواردی که بازرسین ما در بازرسی‌هایشان مشاهده کردند نیز ۲۵ مورد اخطار کتبی، ۱۸ مورد معرفی به مراجع قضایی و هشت مورد پلمپ را در مراکز عرضه قلیان، داشتیم.

وی بیان کرد: افزایش مالیات بر دخانیات از راهکارهای خوبی است که می‌تواند اثرگذاری خوبی به منظور کاهش دسترسی باشد که لازم است، قانونگذاران به این عرصه وارد شوند و مالیات دخانیات را تا حدی افزایش دهند که هر کسی به راحتی قادر به خرید ماده دخانی نباشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، مصرف موادمخدر و داروهای روانگردان از بزرگترین و پیچیده‌ترین مشکلات جامعه امروزی است که عوامل مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و تربیتی در کنار یکدیگر موجب گسترش این مشکل در جامعه می شود لذا تمام دستگاه‌های زیربط باید با حداکثر توان خود اقدام کنند تا بتوانیم کاهش سن اعتیاد را که امروز به نسل نوجوان ما رسیده است را کنترل کنیم.

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: آموزش و پرورش اقدامات بسیاری را در حوزه بررسی مسائل اجتماعی دارد که پیشگیری از اعتیاد و مصرف دخانیات نیز در این زمره قرار می‌گیرد که در این راستا می‌توان به طرح "یاری‌گران با کمک همسالان" اشاره داشت که سال گذشته با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام شد.

وی افزود: در راستای اقدامات پیشگیرانه؛ آموزش‌های لازم را از طریق شبکه‌های مجازی برای والدین نیز داریم و همچنین در مدارس اتاق‌هایی تحت عنوان اتاق گفت‌وگو پیش‌بینی کردیم که والدینی که احساس خطر می‌کنند مراجعه کرده و با مشاورین و مربیان پرورشی به گفت‌وگو می‌پردازند تا با همکاری هم بتوانند راهکار محتاطانه‌ای در برخورد با فرزندانشان داشته باشند تاپیشگیری کرده و دانش‌آموزان درگیر را درمان کنند.

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان بیان کرد: تمام مدارس پر خطر را شناسایی کردیم و موارد مشکوک مانند پرسه زدن معتادین در اطراف مدارس، یا فروشندگان مواد مخدر که در حاشیه مدارس برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کردند یا کانکس‌های عرضه‌کننده مواد دخانی و قلیان‌سراهای اطراف مدارس را به کمک نیروی انتظامی جمع‌آوری کردیم.

اصغری براز کرد: ما نقشه‌ای تحت عنوان نقشه خطرپذیری مدارس را داریم و در جریان هستیم که در حاشیه کدام مدارس خطر و ابهامی ‌جود دارد که برای درمان و حل آن باید مداخله کنیم.

وی تصریح کرد: ما طرحی را تحت عنوان طرح نماد یعنی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان را داریم  که با حضور، مداخله همراهی و همکاری یازده دستگاه استان صورت می‌گیرد که در تلاش هستیم تا بتوانیم از ورود نوجوانان به سمت اینگونه مسائل اجتماعی که ممکن است آینده آن‌‌ها را به کج راهه ببرد، پیشگیری کنیم.



مناطق حاشیه ناحیه یک و  شهرستان البرز آسیب‌پذیرترین نواحی از نظر مسائل اجتماعی هستند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اذعان کرد: باور ما این است که مصرف دخانیات، سیگار ومشتقات دیگرمرتبط با آن‌ها زمینه ورود به مابقی آسیب‌های اجتماعی است به همین جهت موضوع مصرف دخانیات را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم تا با اقدامات مقتضی و متناسب از مصرف مواد مخدر پیشگیری کنیم چون ورود آن از سیگار است لذا این موضوع به صورت جدی در مدارس دنبال می‌شود.

اصغری ابراز کرد: با توجه به نقشه‌ای که آماده کردیم یعنی خطرپذیری از منظر خانواده، مدرسه وهمسالان هرکدام دارای نرخ‌های متفاوتی هستند که در مناطق مختلف استان نیز متفاوت است اما بیشترین آسیب را در مناطق حاشیه ناحیه یک و در شهرستان البرز داریم؛ به همین دلیل اولویت وتمرکز ما در اجرای طرح نماد بیشتر در این مناطق قرار دارد.

 وی اذعان کرد: در مجموع ما در برخی شاخص‌ها جزو استان‌های پرمخاطره و در برخی دیگر جزو بهترین‌ها در سطح کشور هستیم؛ همکاران ما در سال گذشته رتبه اول را در سطح مداخلات به موقع و موثر برای پیشگیری از این آسیب‌ها را در بین تمام ادارات کل استان‌ها ازآن خود کردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اضافه کرد: محیط و عوامل مرتبط با آن به عنوان یکی از عوامل موثر در زمینه اعتیاد دانش‌آموزان محسوب می‌شوند که می‌توان گفت فقر اقتصادی، فقر فرهنگی و عدم آگاهی و آشنایی خانواده‌ها در مباحث تربیتی موضوعات بسیار مهمی بوده که در افزایش اینگونه آسیب‌ها اثرگذار هستند.

وی اظهار کرد: روزها می‌شنویم که مصرف قرص‌های ریتالین را به نوجوانان و‌ دانش‌آموزان توصیه می‌کنند که اگر مصرف شود تمرکز را بیشتر و خواب شب را کاهش می‌دهد، اگرچه این قرص‌ها ممکن است تاثیرات مقطعی داشته باشد اما پایان خوبی نخواهد داشت لذا ما تلاش می‌کنیم که بچه‌ها رانسبت به این موضوع آگاه سازیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در پایان گفت: ما جامعه آماری بزرگی داریم که شامل ۲۵۳ هزار نفر دانش‌آموز از پایه‌های پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم است که بالطبع با توجه به بزرگی این جامعه ممکن است مسائلی نیز وجود داشته اما وظیفه ما آگاهی دادن به دانش‌آموزان و مداخلات به هنگام است که خوشبختانه در این زمینه توانستیم موفقیت‌های نسبی را به دست آوریم.

افزایش موادمخدر صنعتی چالش جدی کشور است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد كه اكثر معتادان، سيگار مصرف می‌كنند و نيز اعتياد را از سيگار شروع كرده‌اند و بر اساس معيارهای تشخيصی سازمان بهداشت جهانی، سيگار در رديف مواد اعتيادآور محسوب می‌شود لذا خانواده‌ها و جامعه نباید نسبت به استعمال آن در  اماکن عمومی بی‌تفاوت باشند.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: متاسفانه امروز ساخت مواد مخدر صنعتی روز به روز در اشکال جدید بدون نیاز به واردات مواداولیه توسعه می‌یابد و این موضوع یکی از چالش‌های جدی بوده که هم کمیسیون اجتماعی و هم کمیسیون فرهنگی مجلس به آن ورود پیدا کرده است.

وی افزود: اگر دولت نمی‌تواند به تنهایی کمپ‌های مستقلی برای ترک اعتیاد راه‌اندازی کرده و در کنار آن برای این افراد دوره‌های مهارت آموزی برگزار کند تا به برگشت آن‌ها به زندگی سالم در سطح جامعه کمک کند باید تسهیلاتی را برای بخش خصوصی درنظر بگیرد تا به این حوزه ورود پیدا کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات کنونی کشور که ریشه بسیاری از مشکلات از جمله افزایش تعداد معتادان، سارقان و انواع بزهکاری شده، بیکاری است، بنابراین باید تلاش کنیم تا افرادی که اغفال شده‌اند از طریق بازنگری این چرخه که چطور می‌توان به این معتادان کمک کرد تا بعد از ترک اعتیاد به صورت یک فرد موثر در جامعه خدمت کنند، نجات دهیم.

محمدبیگی ادامه داد: تحقق این مهم نیز در گروی بررسی‌های دقیق کارشناسانه است که باید با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و سایر مسئولان مربوطه انجام شود.

 وی در پایان گفت: باید سعی و تلاش مسئولان این باشد که در مسیر خدمت به مردم بیش از گذشته همت کنند تا در سایه آن شاهد کاهش جرایم در جامعه باشیم البته علل متعددی در زمینه افزایش مسائل اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان وجود دارد که همه باید بررسی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، فرآیند آگاهی بخشی به افراد جامعه درحوزه آسیب‌های اجتماعی باید تقویت شود زیرا ارتقاء دانش عمومی و تخصصی در زمینه اعتیاد و سوء مصرف آن می‌تواند دربرداشتن گامی مثبت در راه پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب‌های این پدیده شوم درجامعه موثر باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان