۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲.۵ میلیون نفر از جامعه روستایی و عشایر کشور فاقد پوشش بیمه‌ای هستند
کد خبر: ۳۵۰۵۴۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۹ ساعت: ۱۶:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر:

۲.۵ میلیون نفر از جامعه روستایی و عشایر کشور فاقد پوشش بیمه‌ای هستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: تقریبا نزدیک به دو و نیم میلیون نفر از جامعه روستایی و عشایر در سطح کشور، سرپرست خانوار فاقد پوشش هرگونه بیمه‌ای هستند.

۲.۵ میلیون نفر از جامعه روستایی و عشایر کشور فاقد پوشش بیمه‌ای هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عصر امروز(یکشنبه) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور اصحاب رسانه استان‌های مختلف برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب صورت گرفته در صندوق عشایر روستایی بحث همسان سازی بود که با بالاترین رضایت در بین جامعه هدف انجام پذیرفت و کاملا عدالت محورانه بود و از تاریخ اول فروردین سال ۹۹ اجرا شد.

وی افزود: بر اساس همسان سازی صورت گرفته هرکسی طی سنوات گذشته در هر سطحی بازنشسته شده بود در سال ۹۹ به یک میزان حقوق دریافت می‌کردند و عدالت در نحوه همسان سازی رعایت شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تصریح کرد: ما یک صندوق بیمه هستیم و براساس محاسبات بیمه‌ای بنا شدیم و تعادلی بین دریافتی‌ها و پرداختی‌ها است و ۱۵ درصد حقوق را مبنای وصول حق بیمه قرار دادیم.

وی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم صندوق پایدار و پابرجایی داشته باشیم باید از این محاسبات تبعیت کرد تا صندوق‌ها دچار بحران نشوند زیرا بحران صندوق‌ها به عنوان یکی از ۵ ابرچالش در کشور است.

تمام صندوق‌ها به سمت جوانگرایی پیش می‌روند

شیرکانی بیان کرد: تمام صندوق‌ها به سمت جوانگرایی پیش می‌روند تا بیمه پردازی بیشتر شود لذا بحث کارشناسی و علمی انجام می‌شود و علاوه بر اقدامات تشویقی برای جوانان خدماتی را در نظر گرفتیم تا بتوانند بیش از ۳۵ سال بیمه پردازی داشته باشند و در حقوق مستمری او تاثیر داشته باشد که در آیین نامه جدید گنجانده شده است.

وی یادآور شد: سیاست سرمایه گذاری ما این است که سهامداری کنیم و به سمت بنگاهداری نرویم لذا صندوق تقریبا سه بنگاه بیشتر ندارد که دو بنگاه ماموریتی بوده و یک بنگاه خریداری شده است و کلیه سرمایه‌گذاری در حوزه سهام داری بوده یا سپرده گذاری شده است و هیچ بنگاهی اضافه نشده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته در پرتفوی بورسی نزدیک ۲ و نیم برابر افزایش داشتیم و درآمدی که از صندوق در سال ۹۹ گرفتیم بیش از سه برابر سال ۹۸ بوده است و ریل گذاری خوبی براساس سیاستگذاری تعیین شده صورت گرفته است.

وی بیان کرد: پروژه نیمه تمام در فولاد خراسان با عنوان کنسانتره دو و نیم میلیون تنی سنگان را داریم که اعتبار آن را مصوب و اجرا کردیم و امیدواریم سال آینده به بهره‌برداری برسد و پروژه‌های دیگری هم پیشنهاد شده که در دست بررسی است، البته ما مالک پروژه نیستیم بلکه همواره تلاش داریم تا ۲۵ درصد مشارکت کنیم.

شکست رکورد ۱۵ساله در رشد بیمه شدگان فعال 
این مقام مسئول بیان کرد: کرونا سفره مردم روستایی را کوچکتر کرده بود؛ چرا که هزینه‌های بهداشتی را به آنان تحمیل کرد اما با همه این مسائل سال گذشته رشد بیمه شده فعال نزدیک به ۲۳۶ هزار نفر بوده که رکورد ۱۵ سال خود را شکست که دلیل آن استفاده از خرده ظرفیت‌های محلی است البته صندوق ضعف‌هایی هم دارد و ما باید دایره شناخت خود را در کشور افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از هدفگذاری‌های سال گذشته این بود که بیمه شده‌های غیرفعال را فعال کنیم لذا براساس طرحی که سال گذشته اجرایی شد ۹۲ هزار نفر از بیمه شده‌های غیرفعال در قالب اجرای این طرح فعال شدند.

شیرکانی با بیان اینکه تشکیل یک صندوق یکی از خدمات بزرگ نظام به جامعه روستایی است؛ ادامه داد: در قالب اجرای طرح یک میلیون و ۴۰۰ طی سال ۹۹ میزان جذب بالایی داشتیم اما با تجربیات بدست آمده در سال گذشته می توانیم در سالهای آتی میزان جذب بیشتری هم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در کشور حدود ۲۰ میلیون جامعه روستایی وجود دارد که نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از این تعداد در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال بوده و از این تعداد یک سوم تحت پوشش سایر صندوق‌ها و نهادهای حمایتی بوده و دو سوم یعنی حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شناسایی شده که می‌توانند عضو صندوق شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیان کرد: تقریبا نزدیک به دو و نیم میلیون نفر از جامعه روستایی و عشایر در سطح کشور، سرپرست خانوار فاقد پوشش هرگونه بیمه‌ای بوده و یک و نیم میلیون نفر نیز بیمه شده هستند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان