۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۸۰۰ نفر از روستائیان قزوینی به صورت رایگان بیمه شدند
کد خبر: ۳۵۰۵۴۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۹ ساعت: ۱۶:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قزوین:

۸۰۰ نفر از روستائیان قزوینی به صورت رایگان بیمه شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین از بیمه شدن رایگان ۸۰۰ نفر از روستائیان بی‌بضاعت استان قزوین خبر داد.

۸۰۰ نفر از روستائیان قزوینی به صورت رایگان بیمه شدند
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، نشست خبری علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی عصر امروز(یکشنبه) با هدف ارائه گزارش عملکرد به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور خبرنگاران استان‌ها برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمود عرب، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین نیز در حاشیه برگزاری این نشست در جمع خبرنگاران قزوین اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین توانسته در سطح کشور  با عملکرد مناسب و مطلوب خود در سال جاری سهمیه تکلیفی خود را به صورت فرابرتر انجام دهد و در واقع ۱۰۰ درصد بیش از سهمیه تکلیفی خود را اجرایی کرده است.

وی افزود: بیمه تامین اجتماعی در قزوین نیز جزو بیمه‌هایی است که بیشترین افراد تحت پوشش را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که استان قزوین را شهرهای صنعتی متعددی همچون کاسپین و البرز و لیا احاطه کرده که عمده افراد، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرند یعنی بخش قابل توجهی از جامعه هدف ما را جذب کرده‌اند.

بیش از ۶هزار نفر طی سال جاری بیمه شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین تصریح کرد: سهمیه تکلیفی استان در سال جاری ۳ هزار و ۷۴۱ نفر بوده که به صورت ۱۰۰ درصد تحقق یافته است و با اقدامات صورت گرفته و کار فراسهمیه‌ای انجام شده ۶ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.



وی عنوان کرد: یکی از مشکلات صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان و عشایر استان قزوین ریزش آمار بیمه شدگان است و افراد اقدام به تمدید بیمه خود نمی‌کنند که با آسیب شناسی انجام شده مشخص شد که تعدادی از آنها جذب سایر پوشش‌های بیمه‌ای شده‌اند.

عرب اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از افراد  در سطح استان قزوین نیز به دلیل عدم تمکن مالی نتوانستند حق بیمه خود را که حداقل و حداکثر آن ماهانه ۳۲ هزار و ۵۰۰ تا ۹۵ هزار تومان است را پرداخت کنند.

وی بیان کرد: برای بررسی بیشتر موضوع طی جلساتی که با حضور شوراها و دهیاری‌ها برگزار و مشکلات روستائیان احصا شد متوجه شدیم حدود ۷۳ درصد این ریزش‌ها مربوط به افراد بی بضاعت بود که با کمک نهادهای حمایتی و دولتی ۶۰۶ نفر از افراد بی‌بضاعت در سطح استان که شرایط کم برخوردار بودن آنها توسط شوراها و دهیاری‌ها تایید شد به مدت یکسال به صورت رایگان بیمه شدند.

۲۰۰ نفر از روستائیان بی‌بضاعت با کمک خیرین تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

این مقام مسئول ابراز کرد: افراد بیمه شده می‌توانند با ارائه آموزش‌های لازم بهترین سفیران برای ترویج و معرفی بیمه به جامعه هدف باشند و این اقدامی است که طی ماه‌های اخیر صورت گرفته است.



وی عنوان کرد: حدود ۲۰۰ نفر نیز توسط خیرین و سایر منابع تحت پوشش رایگان صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین قرار گرفتند به عبارتی مجموعا بالغ بر ۸۰۰ نفر بیمه رایگان شدند.

عرب با اشاره به مزایای بیمه روستایی بیان کرد: بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر در واقع افراد غیرمزد بگیر را تحت پوشش قرار می‌دهد و این یکی از تفاوت‌ها با بیمه تامین اجتماعی است به طوری‌که خیلی از افراد تحت پوشش بیمه روستایی شغل رسمی نداشته و حتی بعضا شغلی هم ندارند و بیکار هستند.

نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای امکانپذیر است

وی تصریح کرد: بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر فقط مخصوص افراد سرپرست خانوار نیست بلکه تک تک اعضای خانواده می‌توانند بیمه شوند؛ لذا افراد ساکن در مناطق روستایی و عشایر و کشاورزان غیر ساکن همچنین بانوان سرپرست خانوار ساکن در شهرها و شاغل در هنرهای سنتی و صنایع دستی می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در پایان یادآور شد: یکی از نکات قابل توجه در بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر این است که بیمه شدگان دو برابر مبلغ پرداختی بابت حق بیمه خود از یارانه بیمه‌ای برخوردار می‌شوند ضمن اینکه امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای اکنون وجود دارد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان