۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ورزش استان قزوین اسپانسر ندارد/مسئولین نگاه ابزاری به ورزشکاران را کنار بگذارند
کد خبر: ۳۵۰۵۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۹ ساعت: ۹:۱۴ ↗ لینک کوتاه

کاراته‌کای قزوینی:

ورزش استان قزوین اسپانسر ندارد/مسئولین نگاه ابزاری به ورزشکاران را کنار بگذارند

کاراته‌کای قزوینی گفت: از مسئولین درخواست دارم که ورزشکاران را به عنوان ابزار شخصی خود ندانند تا در صورتی که نیازی به او نداشتند، روی آن خط بکشند و توجهی نکنند که متاسفانه این طرز دیدگاه در ورزش ایران به وفور دیده می‌شود.

ورزش استان قزوین اسپانسر ندارد/مسئولین نگاه ابزاری به ورزشکاران را کنار بگذارند
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین، قرارگیری کاراته‌کاران استان قزوین در رتبه‌های بالای فدراسیون جهانی، نشان‌دهنده ظرفیت و توانمندی کاراته قزوین است که در صورت توجه و حمایت مسئولان قطعا زمینه درخشش بیشتر آن‌ها فراهم خواهد شد؛ این در حالی است که بیش از سه هزار کاراته‌کا به صورت سازمان یافته و ۵۵ باشگاه کاراته در استان قزوین مشغول فعالیت هستند.

مجید حسن‌نیا دیلمی یکی از پرافتخارترین کاراته‌کاهای برتر استان است که تاکنون توانسته مدال‌های بسیاری را در سطح جهانی و آسیایی از آن خود کند.

این ورزشکار قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین، با اشاره به اینکه ۲۲ سال است که کاراته کار می‌کند، اظهار کرد: از چهار سالگی این رشته را آغاز و از دبیرستان به صورت حرفه‌ای ادامه دادم و اکنون نیز هشت سالی است که به عضویت تیم ملی اردوی بزرگسالان درآمده‌ام.

وی افزود: پیش از این که اردوهای تیم ملی تشکیل نمی‌شد، من در مسابقات کشوری در سطح‌های نونهالان و نوجوانان یا باشگاهی مقام قهرمانی داشتم که با شرکت در مسابقات استعدادیابی از اول دبیرستان به صورت حرفه‌ای وارد تیم ملی جوانان شدم.

حسن‌نیا با اشاره به نقطه شروع فعالیت ورزشی خود، بیان کرد: در سال ۸۱ موفق شدم که اولین مدال طلای فدراسیون استان قزوین را کسب کنم؛ علی‌رغم اینکه اردوهای تیم ملی برگزار نمی‌شد، هر سال در مسابقات کشوری و سراسری شرکت کرده و جزو نفرات اول تا سوم می‌شدم لذا این سابقه خوب در سطح مسابقات موجب شرکت در مسابقات کشور و کسب مدال  می‌شد.

جایگاه امروزم را مدیون مادرم هستم

کاراته‌کای قزوینی ادامه داد: طی ۵۰ سالی که فدراسیون کاراته ایران تشکیل شده یکی از پرافتخارترین سبک وزن‌های ایران در آسیا با کسب دو مدال طلا و یک نقره هستم و با شرکت در مسابقات لیگ‌های جهانی توانستم مدال طلا و برنز را از آن خود کنم.

وی تصریح کرد: من فقط با توجه به انگیزه و هدفی که در ذهنم دارم و لبخند رضایتی که بعد از هر بار مدال‌‌آوری روی لبان پدر و مادرم می‌نشیند، به راه خود ادامه می‌دهم و خدا را شاکرم که تا این مرحله نیز بدون هیچ حمایتی و با همت خود رسیده‌ام.

این قهرمان استان قزوین با اشاره به اینکه چهار سالی است که به صورت مستقل در منزل کار می‌کنم؛ اضافه کرد: زمانی که اردوهای تیم ملی تشکیل می‌شود آنجا تمرین می‌کنم در غیر این صورت یا در منزل به همکاری مادرم یا برخی اوقات در باشگاه‌های استان البرز یا گیلان تمرین دارم.

برخی مسئولین نگاه ابزاری به ورزشکاران دارند

حسن‌نیا دیلمی با اشاره به نگاه ابزاری به ورزشکاران در ایران ابراز کرد: از مسئولین درخواست دارم که ورزشکاران را به عنوان ابزار شخصی خود ندانند تا در صورتی که نیازی به او نداشتند، روی آن خط بکشند و توجهی نکنند که متاسفانه این طرز دیدگاه در ورزش ایران به وفور دیده می‌شود.

این قهرمان استانی با بیان اینکه جایگاه امروزم را مدیون مادرم می‌دانم، اظهار کرد: هرچه دارم از دعا و ایثار و از خودگذشتگی‌های مادرم است به طوری که در سخت‌ترین شرایطی که از نظر روحی و روانی خسته می‌شوم مانند یک مربی تمام عیار پشتوانه‌ام است.

وی ادامه داد: مادرم بسیار مشوق و پشتوانه من است و هرچه دارم حاصل محبت‌های اوست به طوری که زمانی که تمریناتم را در منزل انجام می‌دهم مادرم به اصرار خودش به عنوان حریف در مقابلم قرار می‌گیرد و من تکنیک‌هایم  روی او پیاده می‌کنم؛ حتی چندین بار ضرباتم روی او اصابت کرده اما به روی خودش نیاورده است.

این ورزشکار قزوینی عنوان کرد: امیدوارم در جامعه ورزشی این  تفکر شکل بگیرد که افراد بر اساس شایسته‌سالاری به جایگاه و منصب برسند نه اینکه با باند بازی و رابطه بازی صاحب پست و مقام شوند که در نهایت کسانی را که خط فکری مشترکی با آنان ندارند، را کنار بگذارند.

حسن‌نیا دیلمی تصریح کرد: عمر ورزشی یک قهرمان بسیار کوتاه است و ما در استان ورزشکاران با استعدادهای بسیار داریم که امیدوارم با حمایت‌های لازم بتوانند علاوه بر استان برای کشور نیز افتخارآفرین باشند.

ورزش استان قزوین مشکل اسپانسر دارد

این قهرمان استانی با اشاره به نبود اسپانسر در استان اذعان کرد: قزوین به عنوان یکی از استان‌های صنعتی در کشور محسوب می‌شود لذا اگر شرکت‌ها از ورزشکاران حمایت ‌کنند، می‌تواند تاثیر مثبتی در دنیای ورزش و افتخاراتی برای استان داشته باشد و در این رابطه قانونی برای تشویق صنایع در جهت حمایت از ورزشکاران مطرح است که تاکنون تصویب و ابلاغ نشده است.

وی در پایان گفت: باتوجه به محدودیت‌های کرونایی فشار تمرینات تیم ملی کمتر شده  لذا من سعی می‌کنم که زمان‌ لازم را برای تمرین در منزل برنامه‌ریزی کنم تا به محض تشکیل اردوها بتوانم آمادگی لازم را داشته باشم.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان