۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شهرک گلخانه‌ای نودهک در پیچ و خم نواقص زیر ساختی گرفتار شده/ مصوبه سفر رئیس جمهور در حد شعار باقی مانده است
کد خبر: ۳۵۰۵۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۸ ساعت: ۹:۱۶ ↗ لینک کوتاه

نایب رئیس کمیسیون کانون زنان بازرگان قزوین:

شهرک گلخانه‌ای نودهک در پیچ و خم نواقص زیر ساختی گرفتار شده/ مصوبه سفر رئیس جمهور در حد شعار باقی مانده است

نایب رئیس کمیسیون کانون زنان بازرگان قزوین گفت: شهرک گلخانه‌ای نودهک همچنان در پیچ و خم زیرساخت‌ها گرفتار شده و تولیدکنندگان همچنان با موانع جدی مواجه هستند.

شهرک گلخانه‌ای نودهک در پیچ و خم نواقص زیر ساختی گرفتار شده/ مصوبه سفر رئیس جمهور در حد شعار باقی مانده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، مجتمع گلخانه‌ای نودهک با ۵۱ قطعه گلخانه‌ و مساحت ۷۱٫۵ هکتار، تنها مجتمع و شهرک گلخانه‌ای دولتی استان قزوین به شمار می‌رود.

ایجاد شهرک گلخانه‌ای نودهک واقع در شهرستان تاکستان از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان قزوین در سال۹۵ است.

اکرم صفرانداقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با بیان اینکه مسئولین باید به فریاد تولیدکنندگان برسند، اظهار کرد: شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان با ۷۰ هکتار زمین و چندین سرمایه‌گذار درگیر موانع هستند، درصورتی که اگر این مجتمع راه‌اندازی شود می‌تواند برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲هزار نفر هم غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان افزود: اگر بانک‌های عامل موانع تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاران مرتفع کنند قطعا تا سال آینده تمام ۷۰ هکتار راه‌اندازی شده و علاوه بر صادرات می‌تواند ارزآوری بالایی برای استان داشته باشد.

صفرانداقی بیان کرد: تمام تولیدکنندگان گلخانه‌ای برای تولید و اقتصاد کشور تلاش می‌کنند اما متاسفانه برخی گلخانه‌داران شاکی هستند که چاه‌های آب آن‌ها را تحت عنوان چاه غیرمجاز پرکردند درحالی که در تمام ویلاهای جاده ابتدایی الموت همه از چاه خانگی به منظور استراحتگاه و تفریح برخودار هستند.

وی ابراز کرد: شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکنون پیشرفت خوبی داشته اما همچنان زیرساخت‌های لازم آن نظیر آب، برق و گاز وارد شهرک نشده لذا اکنون که برخی از سرمایه‌گذاران اقدام به کار کردند، هنوز آب ندارند و با منبع از شهر آب خریداری می‌کنند تا بتوانند نیاز خود را برطرف کنند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی کانون زنان بازرگان استان قزوین ادامه داد: اگر زیرساخت‌های لازم سریع‌تر به سرمایه‌گذاران تحویل داده شود آن‌ها سریع‌تر آغاز به کار خواهند کرد تا از کشت به موقع عقب نمانند.

صفرانداقی با اشاره به محدودیت بودجه برای تکمیل شهرک گلخانه‌ای اذعان کرد: از استانداری درخواست همکاری کردیم که تاکنون به نتیجه نرسیده در حالی که باید زیر ساخت لازم فراهم شود تا سرمایه‌گذاران اقدام به کار کنند لذا گلخانه نودهک تاکستان به علت عدم تامین بودجه و ناقص ماندن خدمات زیرساختی همچنان راکد مانده است.

کسری بودجه شهرک‌گلخانه‌ای نودهک در دستور کار قرار گیرد

وی ابراز کرد: اگر اعضای شهرک بخواهند شروع به کار کنند هر کدام می‌توانند حدود ۸۰۰ متر یا بیشتر زیر کشت ببرند که اکنون سرگردان هستند چراکه بدون زیرساخت نمی‌توانند اقدامی انجام دهند در حالی که سازه‌های آن تقریبا آماده و در حال احداث است که اگر به موقت کشت شروع نشود، اقساط سرمایه‌گذاران به تاخیر خواهد افتاد چون بیشتر اعضا از طریق تسهیلات اقدام کرده‌اند.

عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان قزوین بیان کرد: بسیاری از اعضا تاکنون از سرمایه خود برای راه‌اندازی گلخانه اقدام کردند که اکنون ناقص مانده و منتظر تسهیلات بانک کشاورزی هستند که متاسفانه سنگ‌اندازی می‌شود به طوری که بنده از سال ۹۹ برای دریافت تسهیلات اقدام کردم اما تاکنون نتوانستم آن را اخذ کنم.

صفرانداقی افزود: از مسئولین تقاضا داریم زمانی که تولیدکنندگان برای کار تولید اقدام می‌کنند نیز روند اداری، کاغذبازی و بخش‌نامه‌های نابجا را کاهش دهند تا آن‌ها دچار دلسردی و دلزدگی نشوند چراکه آن‌ها به دنبال تولید و خدمات رسانی به مردم و استان هستند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی کانون زنان بازرگان استان قزوین در پایان گفت: از استانداری، نمایندگان استان، مسئولین و نهادهای زیربط تقاضا داریم که هر چه سریع‌تر کسر بوجه گازکشی شهرک را تامین کنند تا گلخانه داران بتوانند گازکشی داخل گلخانه‌ها را به سرانجام رسانده و کار خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/ 1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان