۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش از ۱۰۰۰ فرصت شغلی در قزوین ایجاد می‌شود/افزایش ۲۵درصدی میزان تسهیلات در سال جاری
کد خبر: ۳۵۰۴۹۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۸ ساعت: ۷:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان قزوین:

بیش از ۱۰۰۰ فرصت شغلی در قزوین ایجاد می‌شود/افزایش ۲۵درصدی میزان تسهیلات در سال جاری

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان قزوین گفت: سال گذشته ۵۱۰ فرصت شغلی ایجاد شد که امسال این میزان به بیش از دو برابر و حدود هزار فرصت شغلی ارتقاء یافته است.

بیش از ۱۰۰۰ فرصت شغلی در قزوین ایجاد می‌شود/افزایش ۲۵درصدی میزان تسهیلات در سال جاری
سیدمهدی میرغفاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قزوین اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در راستای تحقق شعار سال قدم برداشته و اقدامات و برنامه‌های خوبی را برای امسال پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: مهم‌ترین نقطه قوت ستاد در بحث اشتغال‌زایی این است که کارها به شکل تخصصی، علمی و دقیق دنبال می‌شود؛ چرا که اقدام بنیاد فقط ارائه تسهیلات نیست بلکه پس از پیشنهاد شغل از سوی متقاضی، بررسی‌ها و امکان سنجی صورت می‌گیرد و در صورت داشتن شرایط مناسب، تسهیلات به فرد تعلق می‌گیرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان قزوین تصریح کرد: فعالیت‌های ستاد در زمینه اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلفی تعریف شده که یک بخش مربوط به صنایع بزرگ و استراتژیک‌ بوده و میزان تسهیلات آن نیز بالاتر است و فرآیند کار متفاوتی دارد.

وی اضافه کرد: بخش دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مربوط به اشتغال‌زایی در بخش صنایع کوچک مناطق روستایی است که در این زمینه سال ۹۷، ۱۰۰میلیارد تسهیلات برای استان قزوین پیش‌بینی شده بود که از این رقم ۳میلیارد جذب شد.

رکوردشکنی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان در ارائه تسهیلات به متقاضیان

میرغفاری بیان کرد: از آنجا که میزان جذب تسهیلات استان قزوین در سال ۹۷ پایین بود لذا میزان تسهیلات اختصاص یافته در سال ۹۸، ۲۰ میلیارد تومان تعیین شد که از این رقم نیز حدود ۸۰۰ میلیون تومان جذب شد.

وی عنوان کرد: برآورد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در تهران اینگونه بود که استان قزوین توان جذب بالای تسهیلات را ندارد لذا در سال ۹۹ میزان تسهیلات به ۱۰ میلیارد تومان کاهش یافت اما با ورود تیم مدیریتی جدید و اقدامات خوب انجام شده توسط تیمی جهادی،۲۳ میلیارد تومان یعنی حدود ۲.۳ دهم برابر تسهیلاتی که برای استان تخصیص یافته بود؛ جذب شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: خوشبختانه با عملکرد مطلوب ستاد اجرایی حتی در بعضی از مراحل رکورد کشوری توسط استان قزوین شکسته شد به طور مثال میزان واریزی تسهیلات در یک ماه حدود ۲۰۰ مورد بود که یک رکورد بزرگ با فاصله زیاد از سایر استان‌ها به شمار می‌آید.

وی ابراز کرد: امسال نیز با پیگیری نمایندگان استان قزوین میزان تسهیلات تحت عنوان تسهیلات اشتغال‌زایی اجتماع محور به استان افزایش یافت به‌طوریکه سال گذشته ۵۱۰ فرصت شغلی ایجاد شد که امسال این میزان به بیش از دو برابر و حدود هزار فرصت شغلی ارتقاء یافته است.

بومی‌سازی طرح‌های اشتغال‌زایی در سطح استان

میرغفاری عنوان کرد: سال گذشته تنها در سه بخش شهرستان قزوین شامل الموت شرقی و غربی، کوهین و طارم طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا شد اما در سال جاری با رایزنی‌های انجام شده شهرستان‌های بوئین‌زهرا و آبیک و البرز هم به این طرح اضافه شد.

وی تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که حتی بیش از هزار فرصت شغلی در سطح استان قزوین ایجاد کنیم که تسهیلات اشتغال در ۳۸ رسته به متقاضیان ارائه می‌شود و درواقع هر نوع کسب و کاری که بتواند درآمد ایجاد کند مورد حمایت قرار می‌گیرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان قزوین بیان کرد: سقف تسهیلات اشتغال‌زایی در سال گذشته ۴۰ میلیون تومان بود که البته این رقم برای رسته‌ها و مشاغل مختلف متفاوت است اما امسال با افزایش ۲۵ درصدی میزان تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

وی ابراز کرد: در هر روستا کارگروهی از مردم همان روستا شکل می‌گیرد که اطلاعات، ظرفیت‌ها و میزان تسهیلات از طریق این کارگروه‌ها احصا شده و طرح‌ها کاملاً بومی‌سازی می‌شود و بستگی به عملکرد کارگروه و اشتغال‌های ایجاد شده، تصمیم‌گیری در مورد چگونگی انجام اقدامات برای سال‌های آتی صورت می‌گیرد.

شناسایی فرصت‌های شغلی در ۱۶روستای استان قزوین

میرغفاری در ادامه گفت: مقام معظم رهبری سال ۹۶ در بیاناتی فرمودند که هزار روستا در سطح کشور شناسایی و اقدامات مربوط به محرومیت زدایی در مورد آن انجام شود که ستاد اجرایی نیز در این راستا وارد میدان عمل شد.

وی یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر نیروی جهادی خوبی وارد ستاد شده و کارها با سرعت بالا از منظر علمی و تخصصی پیگیری می‌شود؛ درواقع با فرمایش مقام رهبری قرار بر این شد که ستاد اجرایی در بحث اشتغال‌زایی ورود پیدا کند.

میرغفاری بیان کرد: بر این اساس در هر استان اطلس محرومیت تدوین و اطلاعات و منابع آماری از طریق سازمان‌ها و نهادهای مختلف اخذ شد و روستاهای محروم شناسایی و اقدامات لازم اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: در بحث بازاریابی نیز آموزش‌های لازم به تولیدکنندگان ارائه و برای رفع موانع تلاش می‌شود و در هر روستا، صندوق حمایتی از مشاغل ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: سال گذشته ۱۶روستا در سه بخش شهرستان قزوین تحت پوشش طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد حضرت امام قرار گرفت و امسال تعداد روستاها قطعا افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان