۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نکاتی برای برنامه ریزی درسی کنکوری‌های ۱۴۰۱
کد خبر: ۳۵۰۴۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۷ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

نکاتی برای برنامه ریزی درسی کنکوری‌های ۱۴۰۱

یک مشاور تحصیلی در خصوص برنامه ریزی دانش آموزان برای دانش‌آموزانی که سال آینده کنکور دارند؛ توضیحاتی را ارائه کرد.

نکاتی برای برنامه ریزی درسی کنکوری‌های ۱۴۰۱

به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛حسین چگنی مشاور تحصیلی بیان کرد: دانش آموزان متوسطه دوم  در صورتی که تمایل دارند در سال تحصیلی آینده جزو دانش آموزان پیشرو و تراز بالا باشند باید از تابستان پیش رو بهترین استفاده را داشته باشند؛ بنابراین این دانش آموزان تابستان پر کاری را خواهند داشت.

او  افزود: پیشنهاد می‌کنیم تست زنی زیاد و رجوع به کتاب سال‌های گذشته برای این گروه از دانش آموزان در طول امتحانات نهایی نیاز نیست. به عنوان مثال اگر امتحان عربی سال یازدهم دارند، همین درس را به طور کامل مطالعه کنند. پیشنهاد می‌شود برای امتحانات نهایی نمونه سوالات امتحانات خود را حل و نسبت به کتاب درسی خود ارجاع و تحلیل کنند.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: توصیه می‌شود دانش آموزان بعد از امتحانات نهایی یک استراحت حداقل ۴ تا ۷ روزه داشته باشند و بعد از آن مطالعه برای سال تحصیلی جدید یا کنکور سال آینده را شروع کنند.

چگنی در پایان تصریح کرد: به طور کلی توصیه می‌کنیم دانش آموزان پایه سخت گیری زیاد نسبت به خود نداشته باشند؛ چرا که زمان پرکاری به بعد از امتحان و آماده شدن آن‌ها برای سال تحصیلی جدید یا کنکور سال آینده مربوط می‌شود؛ بنابراین تا حد ممکن آرامش روانی خود را حفظ کنید و امتحانات نهایی را برای خود به عنوان یک سد بسیار بزرگ در نظر نگیرید.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان