۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رفع مشکلات باغستان قزوین نیازمند راهکارهای کارشناسی است/میراث فرهنگی امروز را با تصمیمات درست برای آیندگان حفظ کنیم
کد خبر: ۳۵۰۴۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۴ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

رفع مشکلات باغستان قزوین نیازمند راهکارهای کارشناسی است/میراث فرهنگی امروز را با تصمیمات درست برای آیندگان حفظ کنیم

دادستان قزوین گفت: برای حل مشکلات باغستان‌ سنتی قزوین باید برنامه ریزی صورت گیرد و راهکارهای کارشناسی ارائه شود.

رفع مشکلات باغستان قزوین نیازمند راهکارهای کارشناسی است/میراث فرهنگی امروز را با تصمیمات درست برای آیندگان حفظ کنیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، محمد قاسمی در اولین جلسه صیانت و احیاء باغستان سنتی قزوین که ظهر امروز(سه شنبه) در دادسرای عمومی انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه قضایی برای برطرف کردن مشکلات باغستان سنتی قزوین ورود پیدا کرده تا با هم افزایی و نظرات کارشناسی چاره‌ای برای مشکلات پیدا کنیم و اگر بحثی در این زمینه میان افراد وجود دارد باید به دادگاه مراجعه کنند.
 
وی افزود: دستگاه قضایی به معنای حمایت قانونی از رفتار دستگاه‌های متولی و حفظ حقوق عامه و شهروندی عمل می‌کند چراکه هدف ما این است با نظرات کارشناسی به نتیجه مقبول در بررسی مشکلات دست پیدا کنیم.
 
دادستان قزوین تاکید کرد: اگر چند سال گذشته برای بررسی مشکلات این چنینی برنامه ریزی می‌کردیم اکنون با مشکل مواجه نمی‌شدیم پس امروز باید طوری عمل کنیم که مورد ایراد آیندگان قرار نگیریم.
 
قاسمی عنوان کرد: دستگاه‌های سازمانی باید مجری سیاست‌ها باشند و تصمیماتی بگیرند که منافع همه تامین شود و منافع شخصی فدای منافع عموم نشود.
 
این مقام مسئول بیان کرد: برای حل شدن مشکلات باغستان‌ها باید برنامه ریزی صورت گیرد و راهکارهای کارشناسی ارائه شود چراکه برای برطرف شدن مشکلات باید به اجرای دقیق مصوبات توجه کنیم.

طرح کمربندی سبز با هزینه‌های کلان چه اثری در کاهش بار ترافیکی شهر خواهد داشت
 
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی این است که برخی قوانین با مصوبات منافات دارند و در برخی پروژه‌ها افراد پس از اجرا شدن به سراغ مصوبه می‌روند در حالی که باید تمام مراحل را بر اساس قانون طی کنیم تا به مرحله اجرا برسیم.
 
دادستان استان قزوین درباره اهمیت توجه به مصوبات، گفت: اگر می‌خواهیم از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنیم و با موانع مواجه نشویم باید در اجرای مصوبات دقیق عمل کنیم.
 
قاسمی بیان کرد: نظرات کارشناسی دقیق در عمل به اجرای مصوبات بسیار حائز اهمیت است و با چکش کاری موضوعات می‌توانیم حل مشکلات مالی و اجرایی را مرتفع کنیم.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: با تصمیمات درست باید میراث فرهنگی امروز را برای آیندگان حفظ کنیم و صرفا برای بیان روایت موضوعات در جلسات شرکت نکنیم و علاوه بر انتقاد ارائه پیشنهادات نیز انجام دهیم.
 
وی درباره طرح سبز، ادامه داد: طرح کمربندی سبز از ابتدا قرار بود که از میدان شورا به میدان مینودر ختم شود اما بعد از شروع، این طرح با مخالفت برخی دستگاه‌ها، شورای عالی معماری و شهرسازی متوقف شد و اکنون قرار است که انتهای این طرح به میدان قدس ختم شود.
 
دادستان قزوین در پایان عنوان کرد: قبول دارم که هر طرح یک مزایا و معایبی در پیش دارد اما کارشناسان باید پاسخ دهند که این طرح با هزینه‌های کلان چه اثری در کاهش بار ترافیکی شهر خواهد داشت.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان