۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اکران مردمی فیلم‌های مستند در ۲۰مسجد استان قزوین
کد خبر: ۳۵۰۴۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۴ ساعت: ۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین خبرداد

اکران مردمی فیلم‌های مستند در ۲۰مسجد استان قزوین

رئیس حوزه هنری استان قزوین از افتتاح طرح اکران مردمی فیلم‌های مستند به طور همزمان در بیش از ۲۰ مسجد استان قزوین خبر داد.

اکران مردمی فیلم‌های مستند در ۲۰مسجد استان قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ به مناسبت سوم خرداد، مراسم رونمایی از پوستر طرح اکران مردمی فیلم‌های مستند همزمان در بیش از ۲۰ مسجد استان قزوین در محله امیدیه شهر ناصرآباد قزوین برگزار شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین محمدرضا امامقلی با حضور در این مراسم، تحولات انقلاب اسلامی را به عنوان رویدادی منحصر به فرد خواند و گفت: ثبت تجربیات انقلاب اسلامی و رویدادهای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ علاوه بر ثبت تجربیات، انتقال و رساندن آن نیز به مردم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: روایت جریان حق، موانع تحقق و قله‌های افتخار حقانیت در قالب‌های هنری یک رسالت است چرخه تواصی به حق از طریق ثبت، تولید و انتشار محتوا، مسیر مقدسی است که باید از وظایف اصلی مومنان به انقلاب اسلامی باشد.

گسترش مخاطبین مستندهای انقلابی از اهداف طرح اکران مردمی 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین به برنامه چای مستند اشاره کرد و افزود: در برنامه چای مستند اهدافی از جمله اکران فیلم‌های برتر تولید شده توسط هنرمندان انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنیم که در آن روایت‌هایی همچون پیشرفت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، روایت مجاهدین اسلام از پشت خاکریزهای دفاع مقدس تا مرزهای امروز محور مقاومت تا پشت در خانه صهیونیست‌ها و روایت مجاهدت نیروهای انقلابی در مبارزه با مفسدان سیاسی و اقتصادی را به تصویر می‌کشند.

امامقلی به اهداف دیگر اکران‌ مردمی مستند پرداخت و اظهار کرد: گسترش مخاطبین مستندهای انقلابی را می‌توان از دیگر اهداف این فعالیت نام برد که امید بخشی و امیدآفرینی را در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق می‌بخشد.

وی ساخت مستندهای بومی را سومین ویژگی اکران‌های مردمی عنوان کرد و گفت: مستندهای بومی در بررسی مشکلات و ظرفیت‌های موجود بومی بسیار کارآمد است این امر موجب می شود که مشکلات در مسیر‌ مطالبه گری قرار بگیرد و سازندگی در همه حوزه‌ها به معنای واقعی شکل بگیرد.

رئیس حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی قزوین فعالیت در مناطق دور افتاده و محروم را از اولویت‌های حوزه هنری دانست و گفت: فعالیت در مناطق روستایی برای ما افتخار بزرگی است و این را برای خود، عبادت می دانیم؛ از نگاه ما مدعوین اصلی برنامه‌های ما مردم هستندلذا خدمت به مردم برای ما یک موهبت الهی است.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان