۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین چهلمین سال‌گشت نماز جمعه استان قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۰۴۰۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۳ ساعت: ۱۴:۵ ↗ لینک کوتاه

معاون استاندار قزوین:

چهلمین سال‌گشت نماز جمعه استان قزوین برگزار می‌شود

معاون استاندار قزوین با اشاره به برگزاری چهلمین سال‌گشت اقامه نماز در استان قزوین گفت: نقش نماز جمعه و تاثیر آن در سطح جامعه بر کسی پوشیده نیست.

چهلمین سال‌گشت نماز جمعه استان قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین، جلسه گرامیداشت چهلمین سال‌گشت اقامه نماز جمعه، ظهر امروز(دوشنبه) در سالن بحران استانداری قزوین برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز عملیات بیت‌المقدس در سوم خرداد با بیان اینکه اراده رزمندگان موجب آزادسازی خرمشهر شد، اظهار کرد: فتح خرمشهر به اندازه‌ای دارای اهمیت بود که کلیدواژه هشت سال دفاع مقدس شد.
فتح خرمشهر کابوسی برای صدام بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: فتح خرمشهر کابوسی برای صدام بود؛ به طوری که عنوان کرده بود اگر ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را آزاد کنند کلید بصره را به آنها می‌دهم؛ لذا آزادسازی خرمشهر مسیر جنگ را تغییر داد و شرایط جنگ به نفع ایران شد.

حبیبی یادآور شد: امیدواریم همیشه در مسیر آرمان‌های نظام و انقلاب گام برداریم و سعی کنیم در این مسیر موفقیت‌هایی را کسب کنیم.

وی با اشاره به چهلمین سال‌گشت اقامه نماز در استان قزوین تصریح کرد: نقش نماز جمعه و تاثیر آن در سطح جامعه بر کسی پوشیده نیست و برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد نماز جمعه حرکتی مستمر، فرهنگی، عبادی، سیاسی و اجتماعی است که برای چهلمین سال برگزار می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: نکوداشت مرحوم آیت‌الله باریک‌بین، امام جمعه فقید مرکز استان هم در دستور کار است که با بزرگداشت این مراسم، امیدواریم یاد آن مرحوم را گرامی بداریم.

تشکیل چهار کمیته برای بزرگداشت چهلمین سال‌گشت نماز جمعه

حبیبی یادآور شد: نماز جمعه از برکات نظام جمهوری اسلامی است و روح دین را تازه می‌کند؛ این آئین عبادی-سیاسی تبلور اجماع دین و سیاست، بانک اجتماعی دین و زینت شهر است و جوانان باید رونق نماز جمعه باشند.

وی اذعان کرد: ابتکار مناسبی توسط ستاد نماز جمعه قزوین صورت گرفته و امیدواریم برنامه جامع و کاملی را اجرا کنیم؛ با همکاری مناسب صورت گرفته توسط هیئت‌ها و روحانیون، کمترین آسیب در ابتلا به کرونا در نماز جمعه را شاهد بودیم و این افراد نشان دادند که جان و سلامت مردم در اولویت نخست قرار دارد.

حبیبی بیان کرد: چهار کمیته برای برگزاری مراسم چهلمین سالگرد نماز جمعه قزوین پیشنهاد شده و امیدواریم این کمیته‌ها فعال شود؛ پیشنهاد می‌شود کمیته فرهنگی و رسانه به مسئولیت اداره ارشاد، کمیته فضای مجازی بر عهده صداوسیمای مرکز قزوین، کمیته پشتیبانی به عهده اوقاف و امور خیریه یا سازمان برنامه و بودجه و کمیته اجرایی هم بر عهده فرمانداری واگذار شود.

معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: مرحوم آیت‌الله باریک‌بین شخصیت دینی قزوین و کشور بوده و نماد دین، اخلاق و مبارزه در وجود ایشان نهفته است لذا از زوایای مختلف به ابعاد این شخصیت در دوازدهم تیرماه همزمان با گرامیداشت چهلمین سال‌گشت برگزاری نماز جمعه پرداخته می‌شود.

علی شفیعی نیز در این جلسه اظهار کرد: نماز جمعه قزوین در سال ۱۳۶۰ آغاز به کار کرد و 12تیرماه به امامت آیت‌الله باریک‌بین در مسجدالنبی(ص) قزوین اقامه شده است.

هر روز بر رونق نمازجمعه قزوین افزوده می‌شود

وی افزود: نماز جمعه قبل از انقلاب با جمعیت محدودی برگزار می‌شد و با انتصاب آیت‌الله باریک‌بین و مرکزیت مسجدالنبی(ص) فضای نماز جمعه در قزوین شکل گرفته و هر روز بر رونق آن افزوده شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه قزوین عنوان کرد: نماز جمعه قزوین جزو چند نماز جمعه با شکوه کشور است و از لحاظ حوزه ستادی و فعالیت‌ها به عنوان ستاد نمونه کشوری انتخاب شده است و از فعالیت‌های آن تقدیر شده و اخیرا به عنوان طرح پایلوت محوری اعتلای هویت و فرهنگ انقلابی برنامه‌هایی در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

شفیعی عنوان کرد: به منظور بزرگداشت این مهم، به مدت یک هفته برگزاری برنامه‌هایی تدارک دیده شده است و در نهایت هم مراسم بزرگداشت این روز با حضور مسئولانی از خارج از استان برگزار می‌شود.

وی گفت: از شروع کرونا تا به امروز نماز جمعه برای هشتمین بار برگزار شده است که البته از برگزاری برنامه‌های جانبی صرف نظر کردیم.

این مقام مسئول یادآور شد: تقریبا بیشترین تنوع برنامه‌های جنبی در کشور مربوط به نماز جمعه قزوین است که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به دایر شدن نمایشگاه، طرح نهضت خدمت، طرح دانش‌آموزی میعاد، مصباح، مشکات اشاره کرد و اجرای طرح ویژه برای روستاها را نیز درنظر داریم.
انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان