۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خرمشهرهای «اقتصادی» و «سیاسی» در پیش است/ مقاومت و ایستادگی «ملت» راز ماندگاری «سوم خرداد»
کد خبر: ۳۵۰۴۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۳ ساعت: ۱۱:۵۷ ↗ لینک کوتاه

یادداشت؛

خرمشهرهای «اقتصادی» و «سیاسی» در پیش است/ مقاومت و ایستادگی «ملت» راز ماندگاری «سوم خرداد»

در میدان دفاع، خرمشهر آزاد شد اما برای جوانان رزمنده در میادین مختلف جهاد، «جنگ، جنگ اراده‌‎ها بود» و آزادی خرمشهرهای میدان اقتصاد، فرهنگ و سیاست در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی یک اصل اساسی و راهبردی قلمداد می‌‎شود.

خرمشهرهای «اقتصادی» و «سیاسی» در پیش است/ مقاومت و ایستادگی «ملت» راز ماندگاری «سوم خرداد»
به گزارش صبح قزوین؛------ امیرحسین حسینی.

«سوم خرداد» هر ساله یادآور پیروزی رزمندگان اسلام در برابر رژیم بعثی صدام و آزادسازی خرمشهر بعد از 576 روز است.

عملیات پیروزمندانه «بیت المقدس» که در 10 اردیبهشت سال 61، با هدف آزادسازی خرمشهر و بیرون راندن ارتش دشمن آغاز شد از نظر نظامی یکی از «راهبردی‌ترین»، «پیچیده‌ترین» و مشکل‌ترین عملیات‌ها در تاریخ دفاع مقدس است.

آزادی شهر خرمشهر در عملیات بیت المقدس یک حادثه و حماسه تاریخی و در عین حال یک معجزه الهی و رویدادی بزرگ به وسعت جغرافیای مقاومت و ایثار ملت ایران بود، عملیاتی که نشان داد مقاومت با دستانی خالی اما با اراده «ملتی قوی» در مقابل دشمنان فتح و ظفر را به همراه خواهد داشت.

بازپس‌گیری غرور آفرین و پیروزمندانه شهر خرمشهر علاوه بر حضور سلحشورانه رزمندگان اسلام برای لبیک به ندای رهبر الهی خود، به مدد فرماندهی جوانان مبتکر و مقتدر و وحدت نیروهای ارتش و سپاه بود، عملیات راهبردی، «غافل‌گیر کننده» و دشمن شکن که طعم تلخ شکست را به ارتش بعثی که به زعم خودشان آمده بودند که در خرمشهر بمانند و خرمشهر را برای همیشه از پیکره ایران اسلامی جدا کنند، چشاند.


خرمشهر باید آزاد می‌شد تا دشمنان برای همیشه نتیجه تلخ دست درازی و تجاوزگری به ملت همیشه مقاوم ایران اسلامی را در حافظه تاریخی و فرهنگی خود ثبت کند.

در نگاه مادی و محاسبات جنگی و از نظر کارشناسان و مستشاران نظامی ارتش صدام، «هیچ سلاح و نیرویی قادر به بازپس‌گیری خرمشهر نبود» اما تقدیر الهی چنین بود که خرمشهر آزاد شود و بار دیگر قدرت لایزال الهی و اراده رهبری دینی چون «خمینی عظیم» رخ نمایی کند.

آری خرمشهر آزاد شد و «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این بار هم دست الهی در کار بود تا نشان دهد مقاومت و ایثار و یاری دین خدا توسط جوانان غیور و جان برکف بدون شک پیروزی بزرگی به وسعت ایران اسلامی خواهد داشت.

خرمشهر آزاد شد اما برای رزمندگان و جوانان ایران اسلامی، آزادی خرمشهر به عنوان افق و چشم‌انداز نبود بلکه آنها می‌دانستند که در سال‌ها و در دهه‌های بعد «خرمشهرها در پیش است» و اگر در جنگ نظامی آزادی شهر مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف آنهاست در سال‌های بعد از جنگ، آزادی فرهنگ و اقتصاد از چنگال دشمنان بسی مهمتر از آزادی یک قسمتی از جغرافیای کشور است.

اگر جوانان در جنگ نرم باید خاکریزهایِ فرهنگی شبیخون زده توسط دشمنان را حفظ کنند و در جنگ هوشمند اقتصادی بنیه اقتصادی کشور را تقویت و تحریم‌ها را بی‌اثر کنند، در میدان سیاست نیز باید استقلال را برای کشور به ارمغان بیاورند.


درواقع در میدان دفاع، خرمشهر آزاد شد اما برای جوانان رزمنده در میادین مختلف جهاد، «جنگ، جنگ اراده‌ها بود» و آزادی خرمشهرهای میدان اقتصاد، فرهنگ و سیاست در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی یک اصل اساسی و راهبردی قلمداد می‌شود.

اینک در عرصه سیاست، انتخابات پیش رو آزمون دیگری برای نمایش غلبه و پیروزی اراده ملت ایران بر دشمنان است و به تعبیر رهبر انقلاب در «لیله القدر نظام» باید یک «دولت جوان حزب اللهی» که علاج مشکلات کشور است به روی کار آید تا فتح و ظفر آزادی خرمشهرها را ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر تجربه کنند.

سوم خرداد ماه که به مناسبت آزادسازی شهر خرمشهر با عنوان روز مقاومت و ایثار نامگذاری شده، فقط یک روز تاریخی در تقویم کشورمان نیست، بلکه نشانگر فرهنگ دینی و عاشورایی ملت ایران است تا به همه متجاوزان عالم بفهماند که در همه جنگ‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی رمز نصرت و پیروزی، مقاومت و ایستادگی است، به عبارت دیگر «در جنگ نامتقارن، اراده‌ها هستند که با هم می‌جنگند و هر اراده‌ای غلبه پیدا کرد، پیروز خواهد شد.»

امروز نیز بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، این اراده‌ها، عزم‌ها، سیاست‌ها و تدبیرهاست که در میادین مختلف هماوردی می‌کنند و بدون شک مردم مومن و انقلابی ایران صاحب این عزم و اراده است، عزمی به وسعت ایران و اراده‌ای از جنس ایمان.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان