۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تحمل پیک بعدی کرونا را نداریم/ تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تخلف است
کد خبر: ۳۵۰۳۷۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۲ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

تحمل پیک بعدی کرونا را نداریم/ تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تخلف است

استاندار قزوین گفت: کادر درمان، کسبه و اصناف و تولیدکنندگان، مسئولان و مردم از نظر روحی و جسمی بسیار خسته و کلافه‌اند و اگر پروتکل‌ها رعایت نشود دیگر تحمل پیک بعدی ویروس خطرناک هندی و مرگ و میر بیشتر را نداریم.

تحمل پیک بعدی کرونا را نداریم/ تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تخلف است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی‌پور در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در کنترل بیماری هر چند موفق عمل کرده‌ایم اما در رعایت پروتکل‌ها شرایط خوبی نداریم و با تغییر رنگ شهرها بلافاصله بی‌تفاوتی در سطح جامعه زیاد می‌شود.

وی افزود: در شرایط که ویروس هندی تهدید جدی برای همگان محسوب می‌شود منطقی نیست وقتی بیماری کمتر می‌شود برخی از مردم پروتکل‌ها را کنار گذاشته و دورهمی و مجالس را برگزار می‌کنند و دوباره به وضعیت اول باز گردیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: برای حساس کردن مردم که شرایط را جدی بگیرند و از ویروس بترسند باید برنامه مدونی تدوین شود تا تلاش کادر درمانی هدر نرود.

جمالی‌پور عنوان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون در استان سرعت خوبی گرفته و امیدواریم تا قبل از انتخابات بتوانیم واکسیناسیون افراد ۵۰ سال را هم انجام دهیم.

وی گفت: با تولید انبوه واکسن ایرانی می‌توان به ایمن سازی کشور مطمئن شد که سرعت واکسینه شدن مردم بالا رفته و مرگ و میرها و نگرانی‌ها کمتر شود.

استاندار قزوین یادآور شد: وقتی فرصتی فراهم می‌شود و ما شرایط کسب و کار را برای اصناف مهیا می‌کنیم انتظار داریم همکاری اصناف هم بیشتر شود و رعایت پروتکل‌ها جدی گرفته شود و امروز مهمترین رسالت ما صیانت از چیزی است که با تلاش مجموعه کادر درمان، نهادها و دستگاه‌های مختلف و همکاری مردم به دست آمده است.

مردم پروتکل‌ها را جدی بگیرند

وی بیان کرد: استفاده از هم افزایی و همراهی مردم ضروری است تا کارها به موفقیت برسد لذا انتظار داریم با تغییر رنگ بندی شهرها همچنان پروتکل‌ها را جدی بگیرند و مراقبت‌ها بیشتر شود. 

جمالی‌پور تصریح کرد: در پیک چهارم مشکلات زیادی داشتیم اما با مشارکت مردم توانستیم وضعیت را مدیریت کرده و از پیک خطرناک آن عبور کنیم. وی افزود: امروز کادر درمان و بهداشت، کسبه و مدیران از نظر روحی و جسمی خسته هستند و دیگر تحمل فوتی‌های بیشتر و افزایش بستری را نداریم لذا بار دیگر خواهش می‌کنیم در همه حال پروتکل‌ها جدی گرفته شود.

استاندار قزوین بیان کرد: امروز که اجازه دادیم تا فریضه نماز جمعه برگزار شد بار دیگر از مومنان انتظار داریم با جدیت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا هیچ یک از نمازگزاران بیمار نشده و ناقل ویروس هم نباشد.

جمالی‌پور با اشاره به انتخابات این دوره گفت: از  داوطلبان انتخابات شوراها انتظار داریم از هر گونه تبلیغات زودهنگام و شیوه‌هایی که شبهه خرید و فروش رای دارد پرهیز کنند در غیر این صورت با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

وی بیان کرد: شنیده شده برخی نامزدها با برپایی مجالس و توزیع وعده‌های غذایی در صدد تبلیغ خود هستند که این موضوع اگر اثبات شود مصداق خرید رای و تخلف است.

داوطلبان از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی پرهیز کنند

استاندار قزوین به خاموشی‌های ناشی از کمبود برق اشاره کرد و گفت: در خصوص قطعی برق به ویژه در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و نیز واحدهای صنعتی باید مدیریت کنیم تا خساراتی وارد نشود.

وی افزود: برق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به هیچ عنوان نباید قطع شود و در جلسه‌ای با حضور مسئولان برق منطقه‌ای زنجان تاکید کنید کسی حق ندارد بدون اطلاع و برنامه‌ریزی ما خاموشی اعمال کرده و به بخش درمان و تولید آسیب بزند.

جمالی.پور تصریح کرد: قطع برق ناشی از حوادث و اشکال فنی پذیرفتنی است اما به صورت سلیقه‌ای کسی حق قطع برق مراکز حساس و مهم را ندارد.

وی عنوان کرد: بیمارستان‌ها باید دیزل ژنراتور داشته باشند تا در زمان قطع برق دچار چالش نشوند اما در صورت بروز مشکل شرکت برق بایستی به سرعت رفع عیب کرده و نسبت به برقراری برق اقدام کند.

این مقام مسئول در پایان گفت: از شهروندان هم انتظار داریم با خاموش کردن لامپ‌های اضافی در مدیریت مصرف همکاری کرده و از اعمال خاموشی پیشگیری کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان