۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شناسایی ۲۰۴ بیمار جدید کرونایی در قزوین/ بیش از ۵۰هزار نفر در استان واکسن کرونا دریافت کردند
کد خبر: ۳۵۰۳۶۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۲ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد

شناسایی ۲۰۴ بیمار جدید کرونایی در قزوین/ بیش از ۵۰هزار نفر در استان واکسن کرونا دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در شبانه روز گذشته تست کرونای ۲۰۴ نفر در استان مثبت شد.

شناسایی ۲۰۴ بیمار جدید کرونایی در قزوین/ بیش از ۵۰هزار نفر در استان واکسن کرونا دریافت کردند
جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره آخرین آمار کرونا در استان قزوین اظهار کرد: در شبانه روز گذشته تست کرونای ۲۰۴ نفر در استان قزوین مثبت شد و پنج نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

وی افزود: ۵۲ نفر هم در شبانه روز گذشته با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند؛ اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به ۳۶۶ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همچنین از مجموع بیماران بستری ۴۱ نفر با حال عمومی بد به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند و در این مدت ۴۳ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند.

۷۲ درصد از افراد مشمول گروه اول واکسینه شده‌اند

وی با بیان اینکه تا کنون برای ۵۰ هزار و ۶۰ نفر در استان واکسن کرونا تزریق شده است، گفت: در دو روز گذشته ۱۴هزار دوز واکسن تحویل گرفتیم و امروز هم ۱۹هزار دوز واکسن دریافت می‌کنیم.

رحمانی ابراز کرد: تا کنون ۷۲ درصد از افراد مشمول گروه اول واکسینه شده‌اند و 100 در صد جانبازان هم واکسینه شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش ابتلا به کرونا در استان عنوان کرد: با توجه به اینکه جوان‌ها دیرتر به پزشک مراجعه کنند، شاهد فوت عده‌ای از آن‌ها هستیم؛ مجموع مبتلایان تا به امروز ۲۴ هزار و پانصد نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: بانوان خانه‌دار بیشترین آمار ابتلا به کرونا را به خود اختصاص داده اند؛ در روستا‌ها جلسات انتخاباتی در حال برگزاری است و این باعث بروز مشکلات بزرگی خواهد شد.

وی، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها را از مشاغل بسیار خطرناک در شیوع کرونا دانست و گفت: قرار بود این اماکن با ۳۰ درصد ظرفیت فعال باشند اما این دستورالعمل به هیچ وجه رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان