۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین رشد چشمگیر آثار ارسالی به جشنواره خوشنویسی وقف در قزوین
کد خبر: ۳۵۰۳۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۲۹ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد

رشد چشمگیر آثار ارسالی به جشنواره خوشنویسی وقف در قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری جزو جشنواره‌های پر بار کشوری بوده و تعداد آثار ارسالی به جشنواره خوشنویسی وقف نسبت به شش دوره گذشته رشد چشمگیری داشته است.

رشد چشمگیر آثار ارسالی به جشنواره خوشنویسی وقف در قزوین

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ نشست هم‌اندیشی جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری در رشته خوشنویسی با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در اداره کل اوقاف استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی در این نشست با اشاره به اینکه آثار ارسالی به جشنواره رشد چشمگیری داشته است، اظهار کرد: فراخوان هفتمین جشنواره "وقف، چشمه همیشه جاری" از آبان سال گذشته در کشور و در استان‌ها با موضوع  هنرهای تجسمی، عکاسی، متون ادبی، آثار پژوهشی، فضای مجازی، فیلم و کلیپ وخبر و خوشنویسی فراخوان داده شده بود.

وی افزود: این جشنواره تا بیستم فروردین ماه مهلت داشت که سپس تا پایان عید سعید فطر تمدید شد و اکنون مهلت ارسال آثار به این جشنواره به اتمام رسیده و از استان قزوین 77 اثر برای این جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تاکید کرد: در مجموع 623 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و از این میزان اثر 387 اثر متعلق به رشته نستعلیق، 130 اثر به رشته شکسته نستعلیق و 106 اثر به رشته نثر و ثلث متعلق هستند.

مجیدی ابراز کرد: در این جشنواره 175 خانم و 44 آقا شرکت کرده‌‌‎اند که 129 نفر آن‌ها دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، 385 نفر با تحصیلات کارشناسی و 109 نفر با تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد: بنابر بر مصوبه ستاد کرونا اگر شرایط فراهم باشد نمایشگاه‌های حضوری در اماکن میراثی، وقفی و محیط‌های باز به منظور معرفی آثار هنرمندان برتر به صورت چاپ پوستر برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این جشنواره جزو جشنواره‌های پر بار کشوری بوده است و تعداد آثار ارسالی نسبت به شش دوره گذشته رشد چشمگیری داشته است و در هفته جاری و آینده در مرحله اول داوری مجازی از بین آثار ارسالی، 300 اثر انتخاب خواهد شد و در مرحله دوم داوری فیزیکی انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: به پنج اثر برگزیده در سه  رشته نستعلیق، نستعلیق شکسته، نثر و ثلث چهار میلیون تومان جایزه نقدی و علاوه بر آن هم به هشت نفر منتخب جوایز اهدا خواهد شد.

مجیدی در پایان گفت: این آثار توسط داوران شاخص کشوری ارزیابی خواهد شد و در صورت امکان برگزاری مراسم حضوری در تیرماه اختتامیه انجام می‌شود.

 انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان