۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین احداث کانال آب کشاورزی در روستای سگزناب به همت جهادگران
کد خبر: ۳۵۰۲۹۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۲۸ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

باهدف محرومیت‌زدایی انجام شد؛

احداث کانال آب کشاورزی در روستای سگزناب به همت جهادگران

گروه‌های تخصصی جهادی توانستند با همت و تلاش کانال آب کشاورزی در روستای سگزناب از توابع بخش ضیاء آباد شهرستان تاکستان احداث کنند.

احداث کانال آب کشاورزی در روستای سگزناب به همت جهادگران
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با توجه به محدودیت منابع آبی منطقه و هدر رفت آب کشاورزی در روش‌های سنتی، گروه‌های جهادی بسیج سازندگی ضمن حفظ منابع آبی برای بهره دهی بیشتر محصولات کشاورزی در شرایط سخت معیشتی اقدامات تاثیرگذاری را در دستور عمل کار خود قرار دادند.

گروه‌های تخصصی جهادی توانستند با همت و تلاش کانال آب کشاورزی در روستای سگزناب از توابع بخش ضیاء آباد شهرستان تاکستان احداث کنند تا آب کشاورزی بدون هدر رفت به محصولات و باغات برسد تا سبب رشد تولیدات محصولات کشاورزی شود.

پس از چند سال، آب روان به قنات خشک شده بازگشت

گروه جهادی تخصصی بسیج سازندگی با احیای قنات در بخش کوهین موفق به رفع خشکی این قنات شدند.

کم آبی و خشکسالی از عمده مشکلاتی است که کشاورزان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که گاهی موفق و گاهی ناامید می‌شوند و کم آبی موجب شده کشاورزان باغات و مزارع خود را رها کرده و کوچ به شهر را در پیش بگیرند.

بسیج سازندگی با مشارکت مردم و همکاری جهاد کشاورزی توانست یکی از قنات خشک شده بخش کوهین شهرستان قزوین را بعد از چندسال خشکسالی با انجام اقدامات لایه روبی، کول گذاری و میله کنی احیا کرده و به مرحله بهره برداری برای روستائیان برساند.

گفتنی است؛ عمده هدف گروه‌های جهادی با احیای آب‌های کشاورزی مهاجرت معکوس روستاها، اشتغال زایی و افزایش تولید و خودکفایی است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان