۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین روند کاهشی بستری‌ بیماران کرونا در قزوین/ خانم‌های خانه‌دار در صدر مبتلایان هستند
کد خبر: ۳۵۰۲۳۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۲۵ ساعت: ۱۸:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس علوم پزشکی استان قزوین خبر داد

روند کاهشی بستری‌ بیماران کرونا در قزوین/ خانم‌های خانه‌دار در صدر مبتلایان هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بر اساس برآوردها روند بستری‌ها به ۲۱درصد و میزان فوتی به ۴/۴ درصد به ازای هر صد هزار نفر کاهش پیدا کرده؛ بیشترین درصد مبتلایان کرونا نیز مربوط به خانم‌های خانه‌دار با ۴۰درصد بوده است.

روند کاهشی بستری‌ بیماران کرونا در قزوین/ خانم‌های خانه‌دار در صدر مبتلایان هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر امروز (شنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به شیب کاهشی فوتی‌ها و بستری‌های مبتلا به کرونا در استان در طول هفته گذشته اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به نمودارها ملاحظه می‌شود که شیب منحنی فوتی‌ها، تست مثبت و بیماران بستری شده روند کاهشی دارد و همچنین در کشور آخرین موج سهمگین کرونا که در آذرماه صورت گرفت دامنه بسیار کمتری نسبت به موج چهارم داشت.

وی افزود: خوشبختانه استان ما همکاری خوبی در رعایت پروتکل‌ها داشتند اما اوایل اردیبهشت مقداری رعایت‌ها کمرنگ‌تر شد که موجب روند صعودی شد که اکنون طی چند هفته اخیر موارد تست مثبت و بستری ما شیب چشمگیری داشته باشد.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: ما روزهای سخت با تعداد بیماران تست مثبت را در فاز چهارم در سطح کشور و استان تجربه کردیم؛ خوشبختانه روند کاهشی بیماران سرپایی در کل کشور و استان شروع شده که اتفاق خوشایندی است.

وی بیان کرد: شیب و دامنه کاهشی استان خیلی واضح است که نشان دهنده این است که اطلاع رسانی‌ها و رعایت پروتکل‌ها نتیجه داده، اگر این همکاری لازم که بین مردم و کسبه وجود داشت موجب شده که شیب خوبی داشته باشیم به طوری که هفته گذشته ۵۸ فوتی در طول هفته داشتیم که این هفته به ۳۷ مورد کاهش یافته است.

نامدار با بیان اینکه اکنون از ۱۹۰ بستری در روز به ۷۳ نفر رسیده‌ایم؛ تصریح کرد: بیمارستان‌ها دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی اکنون ۷۹ و ۲۰ درصد از بیماران کرونایی را پذیرش می‌کنند.

۴۱۱ بیمار کرونا در استان قزوین بستری هستند

وی افزود: با توجه به نامه معاونت درمان وزارت بهداشت و ارزیابی‌های انجام شده، از روز پنجشنبه مجدد اجازه اعمال غیرضرور استان داده شد تا مردم بتوانند از خدمات غیراورژانسی و اعمال غیرکووید هم بهره‌مند شوند چون طی این دوماه عمل غیراورژانسی غیر کووید در بیمارستان‌های سطح استان انجام نشده است.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی با حمایت هلال احمر و بسیج و سپاه در حال انجام است، یادآور شد: کل بیماران بستری ما به ۲۳هزار و ۹۹ نفر رسیده و اکنون ۴۱۱ بیمار در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی اضافه کرد: بیماران بدحال مبتلا به کووید از بیش از ۱۰۰ بیمار به ۳۹ نفر رسیده که متاسفانه علی رغم تلاش‌های کادر درمان در کشور و استان، تعداد زیادی از افرادی که به دستگاه ونتیلاتور متصل می‌شوند جان خود را از دست می‌دهند.

نامدار با اشاره به گزارش بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای بیان کرد: بر اساس گزارشات واصله بازدید از اصناف از ۲۳ فروردین به عدد ۱۴۸هزار و ۷۸۹ بازدید در بهداشت محیط و در بهداشت حرفه‌ای به ۱۰۵هزار و ۹۷۸ مورد رسیده که در سال‌های اخیر بی‌سابقه است.

این مقام مسئول عنوان کرد: مجموع فوتی‌های مبتلا به کووید در سطح استان به هزار و ۶۶۸ بیمار رسیده که در طول ۲۴ ساعت گذشته چهار فوتی داشتیم که سه فوتی در شهر قزوین و یک فوتی در شهرستان البرز ثبت شده و در سایر شهرستان‌ها تعداد فوتی صفر بوده است.

کاهش آمار بیماران سرپایی در مراکز تحت پوشش 

وی افزود: آمار تعداد بیماران ویزیت شده به صورت سرپایی در مراکز تحت پوشش معاونت بهداشت در اوایل و اواسط فروردین رشد بسیاری داشت که اکنون در حال کاهش است البته شاید رشد کاهشی ما نسبت به کشور بسیار چشمگیر نیست چراکه ما توقع داریم که این منحنی اکنون پایین‌تر باشد اما اکنون به حالت ثابتی رسیده است.

نامدار ادامه داد: ۵۵ هزار و ۶۴۱ ویزیت در ۱۱ تا ۱۸ اردیبهشت صورت گرفته که اکنون به۵ هزار و ۳۰۴ مورد رسیده است که نیاز است حساسیت بیشتری تمام فرمانداران محترم داشته باشند که بتوانیم قطع زنجیره بیماران سرپایی را داشته باشیم؛ به ویژه در زمانی که به سمت انتخابات شوراها حرکت می‌کنیم لذا تقاضا داریم که اهتمام ویژه‌ای را در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها و دهیاری‌ها انجام شود. 

رئیس علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به وضعیت پذیزش بیماران مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بیان کرد: اکنون از نظر پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها در پلن Bهستیم؛ در پلن A برنامه‌ریزی شده که مجدد بیمارستان‌های ما محدود شوند و تمام بیمارستان‌ها بیمار مبتلا به کووید پذیرش نکنند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این وضعیت باید دو هفته را با حمایت مردم و دستگاه‌ها آمار بستری به زیر ۲۰۰ نفر برسد که بتوانیم یک بیمارستان اختصاص دهیم تا مردم بتوانند از خدمات غیرکووید استفاده کنند.

انجام بیش از ۲۲۶هزار تست کرونا در سطح استان

این مقام مسئول اذعان کرد: اکنون کل تست‌های انجام شده در استان به ۲۲۶ هزار و ۵۶۱ تست رسیده که خوشبختانه آمار خوبی است و روزانه بالغ بر ۲ هزار تست انجام می‌شود؛ تعداد کل تست‌های سریع ۸۱ هزار بوده و تعداد کل تست‌های پی‌سی‌آر نیز بالغ بر۱۲۷ هزار و ۸۲۸ نفر سرپایی و ۱۸ هزار و ۵۵۳ تست هم در بخش بستری داشتیم.

وی افزود: بر اساس برآوردها روند بستری‌ها به ۲۱درصد و میزان فوتی به ۴/۴ درصد به ازای هر صد هزار نفر کاهش پیدا کرده؛ ۴۰درصد  کسانی که تست مثبت داشتند خانم‌های خانه‌دار با ۴۰درصد، کارگر و کارمندان شرکت ۱۳/۹درصد و بازنشسته‌ها با ۹ دهم درصد بیشترین مبتلایان هستند.

نامدار در پایان گفت: میزان ابتلای کارکنان مراکز بهداشتی به عدد ۴/۱ رسیده درحالی که اوایل این آمار بین رده‌های چهارم قرار داشت و این نشان می‌دهد که واکسن‌ تاثیری مثبت گذاشته البته لازم به ذکر است که ۱۰۰ درصد کادر درمان یک بار به این بیماری مبتلا شدند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان