۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین عبور قزوین از پیک چهارم کرونا ناپایدار است/ فعالیت تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها با ۳۰درصد ظرفیت
کد خبر: ۳۵۰۲۳۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۲۵ ساعت: ۱۷:۳۹ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از ستاد کرونای استان؛

عبور قزوین از پیک چهارم کرونا ناپایدار است/ فعالیت تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها با ۳۰درصد ظرفیت

در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین مطرح شد: در شرایط کنونی تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت می‌توانند کار کنند اما با این وجود باید توسط علوم پزشکی بررسی می‌شود که کدام رستوران‌ها می‌توانند به صورت حضوری فعالیت کنند.

عبور قزوین از پیک چهارم کرونا ناپایدار است/ فعالیت تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها با ۳۰درصد ظرفیت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، هدایت الله جمالی پور در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر امروز (شنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها در کنترل پیک چهارم کرونا همکاری کردند، اظهار کرد: تدابیر و مدیریت اتخاذ شده نیز موجب شد تا با مرگ و میر با شرایط بهتری مواجه شویم لذا این هم‌افزایی کمک می‌کند در شرایط بحرانی بتوانیم کنترل مناسب‌تری را داشته باشیم.

وی افزود: وضعیت کرونا در استان قزوین رو به کاهش است و باید این وضعیت را کنترل و سرعت دهیم؛ حتما باید نگاهمان به افزایش توفیقات و کاهش آسیب‌ها باشد تا بتوانیم شرایط بحرانی را به شرایط مطلوب تبدیل کنیم چون یکی از راه‌های موفقیت، شناسایی نقاط قوت و‌ضعف است.

استاندار قزوین با بیان اینکه خسارت اقتصادی که کرونا به جامعه جهانی وارد کرده بسیار بالا است، گفت: ویروس کرونا از این به بعد همراه ما باقی خواهد ماند لذا باید با این ویروس سازش کنیم که راه آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌ها است.

واحدهای متخلف پلمب می‌شوند

وی اضافه کرد: ما با تعطیلی کسب‌وکار و مساجد موافق نیستیم اما وقتی که رعایت نمی‌کنیم مجبور به تعطیلی می‌شویم؛ ما وقتی مجوز بازگشایی می‌دهیم باید ضوابط هم رعایت شود و نباید از آن تخطی شود چون نظارت بر عهده خود اصناف است.

جمالی پور عنوان کرد: باید آسیب شناسی شود که مصوبات ستاد در دستگاه‌ها با چه کیفیت و کمیتی اجرا می‌شود؛ ما می‌خواهیم به بازگشایی هر چه زودتر مشاغل کمک کنیم چون می‌دانیم که شرایط اصناف مناسب نیست اما هنوز در وضعیت ناپایدار قرار داریم و نگران هستم.

وی تصریح کرد: هر آن که روند بیماری افزایشی شود مجدد مشاغل را خواهیم بست، لذا اگر رعایت نکنند این بار پلمب می‌کنیم؛ در شرایط کنونی نیز تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت می‌توانند کار کنند اما با این وجود باید توسط علوم پزشکی بررسی می‌شود که کدام رستوران‌ها می‌توانند به صورت حضوری فعالیت کنند چراکه اماکنی که تهویه و فضای مناسب نداشته باشند، باید همچنان بیرون‌بر کار کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: آموزشگاه‌های آرایشی هم در صورت داشتن فضای مناسب می‌توانند فعالیت کنند و نوبت دهی آن‌ها باید تلفنی انجام شود و بدون تجمع باشند؛ برای استخرها هم تصویب کردیم که به هر واحد ۳۰۰ میلیون تومان وام چهار درصدی ارائه شود چون به علت تعطیلی آسیب جدی دیدند.

استاندار قزوین ادامه داد: محیط مهدکودک‌ها هم بررسی شود که با رعایت ضوابط شروع به کار کنند؛ مشکل ما با نماز جمعه در بحث تجمعات است در حالی که اگر به صورت فضای باز برگزار شود مشکلی در برگزاری نیست.

وی در پایان گفت: برای انتخابات مشکلی ایجاد نمی‌شود و از محل نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌توان به عنوان محل برگزاری انتخابات استفاده کرد؛ خوشبختانه نسبت به استان‌های دیگر مدیریت خوبی در استان قزوین حاکم شد و امیدواریم که مجدد وضعیت بیماری افزایشی نشود.

هیچ مسئولی در استان قزوین واکسن کرونا نزده است

منوچهر حبیبی در ادامه این جلسه اظهار کرد: هیچ وقت نباید از کرونا غافل شویم چراکه برای مهار کامل نیاز به مراقبت دارد؛ کرونا به سرازیری افتاده اما کاملا شکننده است.

وی افزود: کمیته نظارت و پایش، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دستگاه‌ها را بررسی و گزارش دهد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین ابراز کرد: در بحث تزریق واکسن صرفا براساس سند ملی اقدام می‌کنیم و تا به امروز هیچ مسئولی از امام جمعه تا استاندار و معاونینش و مدیران و فرمانداران و حتی رئیس علوم پزشکی استان قزوین نیز یک مورد هم واکسن کرونا نزده‌اند؛ فقط یک مورد دهیار داشتیم که کامل بررسی می‌کنیم و گزارش آن را به مردم خواهیم داد.

وی یادآور شد: ما صرفا براساس سند ملی واکسیناسیون را انجام خواهیم داد تا انحرافی رخ ندهد لذا خواستاریم که هیچ ارگان و شخصی جهت دریافت واکسن با استانداری یا فرمانداری تماس نگیرند.

حبیبی اذعان کردک پروتکل‌های نحوه برگزاری انتخابات هم ابلاغ خواهد شد؛ شهرستان آبیک نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد و در وضعیت نارنجی کارمندان با ۵۰ درصد ظرفیت باید در محل کار حاضر شوند و مابقی به صورت دورکاری باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: فعالیت دستگاه‌ها در وضعیت نارنجی نیز با تبصره هم همراه است به طوری که دستگاه‌هایی که کمتر از ۱۰ نفر پرسنل دارند و دستگاه‌هایی که فعالیت آن‌ها ضرورت دارد باید با ظرفیت کامل کار کنند که تشخیص این امور برعهده مدیران است و در شهرستان‌ها هم فرمانداران تصمیم بگیرند.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان