۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تخصیص اعتبار ۶۰میلیاردی برای اعطای تسهیلات ۴درصدی در استان/ ۳۶۶ صندوق قرض الحسنه مردم‌یار تشکیل شد
کد خبر: ۳۵۰۱۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۲۲ ساعت: ۹:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی قزوین خبر داد

تخصیص اعتبار ۶۰میلیاردی برای اعطای تسهیلات ۴درصدی در استان/ ۳۶۶ صندوق قرض الحسنه مردم‌یار تشکیل شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی قزوین گفت: برای سال جاری اولین تفاهم‌نامه در سطح استان و ملی را با کمیته امداد برای ایجاد دوهزار شغل امضا کردیم که بالغ بر ۶۰میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات ۴درصدی به افراد تخصیص می‌یابد.

تخصیص اعتبار ۶۰میلیاردی برای اعطای تسهیلات ۴درصدی در استان/ ۳۶۶ صندوق قرض الحسنه مردم‌یار تشکیل شد
سرهنگ امیرعلی حسینیانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره رسالت و اهداف بسیج سازندگی، اظهار کرد: فلسفسه تشکیل بسیج سازندگی بنا بر فرمان رهبر معظم انقلاب با هدف پرکردن اوقات فراغت جوانان، کمک به دستگاه‌های اجرایی و دولت‌ها در اجرای پروژه‌ها، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی برای جوانان برپا شد.

وی افزود: در سال گذشته 740 پروژه عمرانی شناسایی شد که این پروژه‌ها شامل آب شرب روستایی، خانه‌های عالم، راه روستایی، غسالخانه، ساخت منازل مسکونی محرومین، آبخیزداری است که با حمایت دستگاه‌های اجرایی تا کنون پیشرفت بالای 90درصدی این موارد را شاهد بودیم و باقی‌مانده پروژه‌ها تا پایان خرداد ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین تاکید کرد: روزی که فرمان تشکیل بسیج سازندگی صادر شد در کل کشور 47 گروه جهادی وجود داشت اما اکنون پس از 20 سال، این تعداد هزار برابر شده است و در استان قزوین 988 گروه جهادی و بالغ بر 15 هزار نفر بسیجی در این گروه‌ها سازماندهی شده‌اند.

حسینیانی عنوان کرد: سامانه اطلس جهادی شبکه بسیار منسجمی است که گروه‌ها را متمایز می‌کند و از این طریق افراد متخصص دسته‌بندی می‌شوند و افرادی که تخصص خاصی ندارند در گروه‌های عمومی به عنوان گروه کمک همکاری می‌کنند.

بیش از 70 گروه جهادی ساماندهی شدند

این مقام مسئول گفت: بیش از 40 گروه متخصص پزشکی، 20 گروه عمران،  16 گروه جهاد کشاورزی و گروه‌های ویژه برای مناطق خاص سازماندهی کرده‌ایم و در سطح استان قزوین 800 پایگاه مقاومت فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته به صورت مستقیم شش هزار شغل برای جوانان ساماندهی شد و برای سال جاری با عنایت الهی اولین تفاهم‌نامه در سطح استان و ملی را با کمیته امداد برای ایجاد دوهزار شغل امضا کردیم که بالغ بر 60میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات 4درصدی به افراد تخصیص می‌یابد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی قزوین اذعان کرد: قبل از ورود به ایجاد دوهزار شغل با سرمایه 60میلیاردی هدف اول و مهم ما توانمندسازی و آموزش و دوم احصاء نیازهای اشتغالی در مناطق هدف است.

حسینیانی ابراز کرد: مجمع خیرین استان کارگاه‌های تخصصی برای تحقق تفاهم‌نامه 34بازارچه در سطح استان پیش‌بینی کرده‌اند تا تولیدات از این راه به عرضه و فروش برسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم در همین 50 روزی که از سال 1400 گذشت 48 مدرسه را با همراهی و هم‌افزایی جهادگران، نوسازی و بازسازی کنیم و در حوزه ساخت مسکن محرومین 306 پروژه در نظر گرفته شده بود که از این تعداد تا کنون ساخت 200 واحد به پایان رسیده است.

وی افزود: در حوزه شبکه آبرسانی و در بخش آب شرب و کشاورزی به صورت ویژه وارد شدیم و اتفاقات خوشایندی در این دو حوزه برای 261 پروژه اتفاق خواهد افتاد.

تشکیل 366 صندوق قرض الحسنه مردم یار

مسئول سازمان بسیج سازندگی قزوین تاکید کرد: 366 صندوق قرض‌الحسنه مردم یار تشکیل داده‌ایم و این صندوق‌ها از 30 نفر تا 180 نفر عضو دارد و آورده اندک این خانواده‌ها به یک آورده خوبی رسیده و تاکنون بالغ بر 10میلیارد اعتبار اشتغال و حمایت انجام شده است.

حسینیانی ابراز کرد: بلافاصله پس از ورود ویروس کرونا در کشور ظرف 48 ساعت بیمارستان رحیمیان را آماده به کار کردیم و نیز در این مدت مرکز درمانی در آبگرم و تاکستان تجهیز و خانه‌های بهداشت را ترمیم کردیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این بازه زمانی چهار هزار و 70 نفر در حوزه مراقبتی سازماندهی شدند و طلاب در حوزه تغسیل اقدامات کمکی خوبی انجام دادند.

وی گفت: در استان قزوین با شیوع ویروس کرونا بالغ بر 700هزار خدمت، 270 هزار بسته معیشتی،  1400 مورد جهیزیه و آزادی 150 زندانی انجام شد.

مسئول بسیج سازندگی قزوین تاکید کرد: امسال یکی از سال‌های درخشانی خواهد بود که محرومیت را کاهش می‌دهیم چراکه در یک مقطع به عنوان پیمانکار ورود پیدا می‌کردیم اما اکنون با اصلاح قوانین دیگر به عنوان دستگاه اجرایی مطرح هستیم و هیچ ممنوعیتی در دریافت پروژه‌های محرومیت‌زدایی نداریم.

حسینیانی تصریح کرد: تمامی اعضای این دستگاه اجرایی آماده حرکت‌های جهادی هستند و اکنون 15هزار نفر سازماندهی شده داریم که از این تعداد 10 هزار نفر نیروهای تخصصی هستند.

احداث پنج واحد مسکونی در شهر سی‌سخت

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر این موارد نیز احداث پنج واحد منزل مسکونی در شهر سی‌سخت را پذیرفته‌ایم و تا پایان مرداد این واحدها را تحویل خواهیم داد.

وی در پایان گفت: همچنین ساخت 20 واحد در حاشیه چابهار، ساخت هزار واحد مسکونی با همکاری کمیته امداد در مدت دو سال و اهدای 10واحد مسکونی برای خانواده‌های بالای 2معلول انجام خواهد شد. انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان