۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نامزد ریاست جمهوری به وظایف شرعی خود عمل کند/ مسئله اصلی کشور، معیشت و اقتصاد است
کد خبر: ۳۵۰۱۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۲۱ ساعت: ۱۴:۵۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر شورای نگهبان:

نامزد ریاست جمهوری به وظایف شرعی خود عمل کند/ مسئله اصلی کشور، معیشت و اقتصاد است

دبیر شورای نگهبان گفت: این دوره از كشور مسئله معیشت و اقتصاد مردم در اولویت قرار دارد و كسی كه می‌خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود باید توان حل این مشكلات را داشته باشد.

نامزد ریاست جمهوری به وظایف شرعی خود عمل کند/ مسئله اصلی کشور، معیشت و اقتصاد است
به گزارش سرویس سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان؛ آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در همایش آنلاین هیات های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور که با حضور مسئولان اجرایی از جمله وزیر کشور و مسئولان نظارت بر انتخابات که در محل شورای نگهبان برگزار شد، اظهار کرد: آشفتگی در ثبت نام ها به مشکل جدی در نظام انتخاباتی ما تبدیل شده بود که افراد بدون داشتن حداقل شرایط برای ریاست جمهوری ثبت نام می کردند که شورای نگهبان این خدمت را کرد و مصوبه خود را اصلاح کرد تا در این انتخابات پیش رو شاهد چنین مشکلاتی نباشیم و امیدواریم متولیان اجرای انتخابات به مر قانون عمل کنند و سلیقه ای رفتار نکنند.

دبیر شورای نگهبان افزود: باید نامزد ریاست جمهوری به وظایف شرعی خود عمل کند و تقوا داشته باشد؛ اگر شرایطی که قانون اساسی برای رئیس جمهور ذکر کرده در یک فرد کاملا متعین باشد کشور آباد و مشکلات حل می شود؛ رئیس جمهور نباید دروغ بگوید و سیاسی کاری کند و باید به وظیفه دینی و قانونی خود مطابق قانون اساسی عمل کند و در نهایت باید امانتی که مردم دست او سپرده اند را سالم به آنها برگرداند.
وی تاکید کرد: اگر واقعا رئیس جمهور این شرایط را داشت و به آن عمل کرد مشکلات حل می شود و اگر در مقاطعی می بینیم مشکلات بر کشور حادث شده به این دلیل است که رئیس جمهور شرایط فوق را حداقلی عمل کرده است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت های کشور اشاره و به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم توصیه کرد: این دوره از کشور مساله معیشت و اقتصاد مردم در اولویت قرار دارد و کسی که می خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود باید توان حل این مشکلات را داشته باشد که به نامزدها توصیه میکنم اگر توان حل مشکلات اقتصادیی مردم را در خود می بینند در انتخابات ثبت نام کنند؛ البته شورای نگهبان نیز در احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری این شرایط را طبق قانون مد نظر خواهد داد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این همایش طی سخنانی با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو گفت: من امیدوارم که نتیجه همکاری خوبی که میان وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد به برگزاری انتخاباتی پرشور و امن منجر شود.

وزیر کشور تصریح کرد: طبق بررسی های ما,تمام مخالفین ومعاندین نظام وحتی برخی در داخل کشور,بالاتفاق دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند اما ان شاالله انتخاباتی پرشور و با حضور  و مشارکت مردمی برگزار خواهد شد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبه اخیر شورای نگهبان درباره ساماندهی ثبت نام ها ,تاکید کرد:ما در وزارت کشور برای همکاری با شورای نگهبان,مدارکی که شورای نگهبان اعلام کرده را از داوطلبان دریافت خواهیم کرد,البته صداو سیما و رسانه ها باید کمک کنند که موارد این مدرک را همراه خود داشته باشند البته معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم در حال بررسی موضوع است ولی قطعا ما با شورای نکهبان همکاری خواهیم کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مصوبه شورای نگهبان را که ثبت نام ها را ساماندهی می کند اجرا خواهیم کرد؛ گفت: انتخابات از نظر من یک جشن سیاسی بزرگ است و ان شاالله قدرت را از یک رئیس جمهور به رئیس جمهور دیگری تحت یک امنیت خوب و انتخابات پرشور منتقل خواهیم کرد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان