۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مردم نسبت به حفظ آرای خود اطمینان داشته باشند/ انتخابات جلوه‌ای از انسجام ملت ایران است
کد خبر: ۳۵۰۱۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۲۰ ساعت: ۱۴:۵۰ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین در مصاحبه با صبح قزوین:

مردم نسبت به حفظ آرای خود اطمینان داشته باشند/ انتخابات جلوه‌ای از انسجام ملت ایران است

دادستان قزوین گفت: حفظ امنیت و سلامت انتخابات بر عهده دستگاه قضائی بوده چراکه آرای مردم، حق‌الناس است و این اطمینان را به مردم می‌دهیم حق رای و انتخاب آنها محفوظ می‌شود.

مردم نسبت به حفظ آرای خود اطمینان داشته باشند/ انتخابات جلوه‌ای از انسجام ملت ایران است
محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار کرد: انتخابات در هر کشوری، سرنوشت آن کشور را تعیین می‌کند و انقلاب اسلامی براساس خواسته مردم و آحاد جامعه در کشور شکل گرفته و در چهار دهه گذشته انتخابات برگزار شده است.

وی افزود: ایران از جمله کشورهای معدودی است که انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در آن برگزار می‌شود.

دادستان قزوین بیان کرد: رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور بوده و دولت متولی بسیاری از سیاست‌های کشور در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، بنابراین فردی که در رأس دولت قرار می‌گیرد باید در تمام این حوزه‌ها فعال باشد.

قاسمی ادامه داد: مردم نیز در انتخاب رئیس جمهور باید دقت داشته باشند چراکه سرنوشت کشور خود را به آن فرد واگذار می‌کنند و در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، می‌توانند این امر را به منصه ظهور برسانند.

دشمن از فضای انتخاباتی به دنبال ایجاد تهدید است

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی قرار دارد و بیداری اسلامی توسط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در سطح دنیا ایجاد شده است، دشمن از فضای انتخاباتی کشور به دنبال ایجاد تهدید است.

این مقام مسئول اذعان کرد: البته مردم کشور در چهار دهه گذشته نشان دادند که شناخت و بصیرت آنها عمیق است و قطعا در انتخابات حضور پرشوری خواهند داشت و برای انتخاب فرد اصلح برای چهار سال آینده کشور برنامه‌ریزی خواهند کرد.

قاسمی گفت: قطعا با حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی از جمله انتخابات ریاست جمهوری هم می‌توان در انتخاب دولت کارآمد و و هم در خنثی سازی توطئه‌های دشمن اقدام کرد.

وی با اشاره به شاخصه‌های فرد اصلح عنوان کرد: قانون اساسی با درایت خاصی تدوین و شاخصه‌های خاصی برای فرد اصلح در این قانون عنوان شده است که از جمله شاخص‌ها می‌توان به مدیر و مدبر، شجاع بودن، در صحنه حضور داشتن و با برنامه و مردمی بودن اشاره کرد.

مقایسه بین گفتار و رفتار عاملی در تشخیص فرد اصلح است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: پیشینه افراد در چهار دهه گذشته انقلاب می‌تواند در انتخاب فرد اصلح توسط مردم راهگشا باشد؛ به عبارتی، مقایسه بین گفتار و رفتار فرد در این بین می‌تواند یک عاملی در تشخیص فرد اصلح موثر باشد.
 
قاسمی با اشاره به راهکارهای جلب مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی از جمله انتخابات گفت: هرچند گاهی در حوزه‌هایی موفقیت‌هایی را شاهد نبودیم اما سایر دستاوردهای انقلاب اسلامی و موفقیت‌های کشور باید برای مردم تبیین شود؛ در حوزه‌های دفاعی، نظامی و عمرانی موفقیت‌هایی را کسب کردیم که لازم است مردم در جریان این موفقیت‌ها قرار بگیرند.

وی اذعان کرد: در صورتی که سرنوشت انقلاب را به افراد پیوند بزنیم در نتیجه‌گیری موفق نخواهیم بود؛ همانگونه که مقام رهبری عنوان کردند، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌تواند چراغ راهی باشد چراکه دشمن قطعا به دنبال دلسرد کردن مردم و ایجاد شکاف بین آنها و نظام است و باید بین مردم، نظام و حاکمیت استحکام بخشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: قطعا دستاوردهای چهار دهه انقلاب غیرقابل مقایسه با قبل از انقلاب بوده و این دستاوردها نیاز به تبیین دارد؛ رسانه‌ها و فضای مجازی در این بین می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و نظام است

وی تاکید کرد: آینده کشور، آینده امیدوارکننده‌ای است و ایستادگی در برابر استکبار جهانی هزینه‌های خاصی را به همراه دارد که در جنگ هشت ساله بهترین‌ها را از دست دادیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: امروز با جنگ اقتصادی رو به رو هستیم و اقتصاد ما باید اقتصاد مقاومتی باشد و شاخصه‌هایی که رهبری تبیین کردند دنبال شود؛ البته بسیاری از قوانین در این حوزه باید اصلاح شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: اگر مردم در کشور، افق روشنی را ببینند قطعا در عرصه حضور داشته و در تعیین سرنوشت کشور خود مشارکت خواهند داشت.

قاسمی در پایان گفت: حفظ امنیت و سلامت انتخابات بر عهده دستگاه قضائی بوده چراکه آرای مردم، حق‌الناس است؛ در حوزه حفظ حقوق عامه فعالیت می‌کنیم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم حق رای و انتخاب آنها محفوظ می‌شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان