۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین درخواست ویزا برای افراد متفرقه در فدراسیون والیبال؟
کد خبر: ۳۵۰۱۳۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۲۰ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

درخواست ویزا برای افراد متفرقه در فدراسیون والیبال؟

شنیده می شود فدراسیون والیبال در فهرستی که به سفارت ایتالیا ارسال خواهد کرد، نام چند نفر از کارمندانش را هم قرار داده که شائبه هایی را در پی داشته است.

درخواست ویزا برای افراد متفرقه در فدراسیون والیبال؟
 

به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین به نقل  از فارس؛لیگ ملت‌های والیبال 2021 درحالی از 7 خرداد تا 6 تیرماه به میزبانی شهر ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود که تیم کشورمان از 7 خرداد تا دوم تیرماه به ترتیب به مصاف ژاپن، روسیه، هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان، آمریکا، صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل، اسلوونی، فرانسه، لهستان و آرژانتین خواهد رفت.

 فدراسیون جهانی اعلام کرده که شهر ریمینی به عنوان میزبان لیگ ملت‌های زنان و مردان سال 2021 انتخاب شده است. هر تیم در این رقابت‌ها 15 بازی انجام خواهد داد و 4 تیم برتر به فینال صعود می‌کنند تا اینکه قهرمان مشخص شود. این درحالی است که قبل از شیوع کرونا 6 تیم به مرحله نهایی صعود می‌کردند.

* قانون جدید برای ثبت‌نام تیم‌ها

چندی پیش برخی تیم‌های مدعی از فدراسیون جهانی خواسته بودند که در لیگ 2021 از بازیکنان اصلی و مهم خود استفاده نکنند. فدراسیون جهانی به این درخواست پاسخ نداد، اما با وضع قانون جدید یک تغییر مهم را در ثبت نام بازیکنان ایجاد کرد.

طبق قانون جدید فدراسیون جهانی، به تیم‌های ملی اجازه داده شده تا در طول مسابقات حداکثر 6 بازیکن را از لیست خود تغییر دهند و این تغییر فقط یک بار و در یک تاریخ مشخص خواهد بود. جابجایی بازیکنان و  تغییر و تحول در تیم‌ها در اواسط رقابت ها انجام خواهد شد. پیش از این تیم‌ها اجازه نداشتند لیست اولیه‌ خود را تغییر دهند.

طبق این قانون بازیکنانی که بیشترین بازی را در فصل گذشته و در باشگاه‌های خود داشته‌اند می‌توانند با کمی وقفه به لیگ ملت‌های 2021 وارد شوند و زمان کافی برای استراحت خواهند داشت.

* درخواست ویزا برای خط خورده‌ها

در جریان تمرینات تیم ملی ایران و با تصمیم ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی علی رمضانی، اسماعیل مسافر و اسماعیل طالبی از جمع اردونشینان کنار رفتند. آلکنو همراه با دستیارانش با این سه بازیکن گفت‌وگو و از حضور و تلاش آنها در تمرینات تشکر کرد.

به گفته امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی، برای این سه بازیکن همچون دیگر بازیکنان درخواست ویزای ایتالیا شده تا دست سرمربی برای تغییرات لحظه آخری هم باز باشد. به این ترتیب لیست ارسالی فدراسیون به سفارت ایتالیا برای دریافت ویزای این کشور جالب خواهد بود.

* دفتر توریستی والیبال!

از راهروهای فدراسیون خبر می‌رسد که در لیست ارسالی به سفارت نام برخی از پرسنل و افراد متفرقه هم به چشم می‌خورد. شاید در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا دریافت ویزای کشورهای دیگر به خصوص ویزای شنگن که ارزش زیادی برای پاسپورت دارد و برای افراد عادی و مقاماتی که بودن‌شان برای تیم ملی اصلاً ضرورتی ندارد سخت شده، فدراسیون بهترین مسیر باشد، چرا که با وجود عدم اعزام به همراه تیم ملی می‌توانند از این ویزا در این شرایط برخوردار شوند. با این شرایط می‌توان نام فدراسیون والیبال را به «دفتر توریستی والیبال» تغییر داد اما ماجرا چگونه است؟

* تقوی: نمی‌گویم غیر ممکن است، اما بعید می‌دانم نام افراد متفرقه به سفارت ایتالیا ارسال شده باشد

میلاد تقوی، دبیرکل فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درخصوص شائبه هایی که ایجاد شده، اظهار داشت: در لیستی که من امضا کردم، نام افراد متفرقه یا کارمندان نبود. بعید می‌دانم اینگونه باشد، چون فضای مسابقات در این دوره کمی متفاوت است و نمی‌توان هر فردی را در کنار تیم اعزام کرد.

وی ادامه داد: کاروان تیم‌های ملی در این دوره با محدودیت‌هایی روبرو است. برای ایتالیا کلاً 25 نفر را می‌توانیم اعزام کنیم و در شرایط کنونی هم با محدودیت‌هایی مواجه هستیم. طبق قوانین جدید اگر قرار باشد بازیکنی مصدومی از اردوی تیم ملی خارج شود، اول باید اردو را ترک کند و سپس نفر جدید جایگزین وی شود.

دبیرکل فدراسیون والیبال عنوان کرد: آنقدر محدودیت داریم که برای کادر فنی هم دچار مشکل هستیم. با این شرایط خیلی بعید است نام افراد متفرقه در لیست ارسالی به سفارت وجود داشته باشد، اما نمی‌گویم غیر ممکن است. تا جایی که من در جریان هستم و صحبت‌هایی که شده در اعزام کادر فنی هم مشکلاتی داریم و نمی‌توانیم 25 نفر نهایی را انتخاب کنیم.

حال اینکه حضور افراد متفرقه در ایتالیا چه کمکی به تیم خواهد کرد و اینکه آیا اصلاً همراه با تیم اعزام خواهند شد یا خیر، سوالی است که مسئولان فدراسیون بهتر می‌توانند به آن پاسخ دهند، چرا که گرفتن ویزای شنگن در این روزها ارزش زیادی دارد. شاید انتشار فهرست اسامی ارسالی فدراسیون به سفارت ایتالیا بتواند تا حدود زیادی ابهامات را برطرف کند، اما باید دید که آیا این اقدام از سوی فدراسیون رخ خواهد داد یا خیر؟

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان