۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای طرح "نذر نان" با مشارکت خبرنگاران قزوینی
کد خبر: ۳۵۰۱۰۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۱۹ ساعت: ۱۲:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج رسانه استان قزوین خبر داد

اجرای طرح "نذر نان" با مشارکت خبرنگاران قزوینی

مسئول بسیج رسانه استان قزوین از اجرای طرح "نذر نان" با مشارکت خبرنگاران قزوینی خبرداد.

اجرای طرح "نذر نان" با مشارکت خبرنگاران قزوینی
محمد کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اجرای طرح نذر نان اظهار کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون کمک مومنانه در کشور، مردم به صورت کاملاً خودجوش و براساس فرهنگ نوع‌دوستی که برآمده از توصیه‌های دینی است در بحران شیوع کرونا با همدلی در کنار هم قرار گرفته و از خانوارها و اقشار ضعیف جامعه حمایت و پشتیبانی کردند.

وی افزود: خبرنگاران نیز همگام با سایر اقشار جامعه از این امر مستثنی نبودند و علی‌رغم اینکه اصحاب رسانه یکی از اقشار آسیب دیده از کرونا بودند اما با بلند نظری در طرح نذر نان صلواتی مشارکت کردند.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین تصریح کرد: در قالب اجرای طرح نذر نان با مشارکت اصحاب رسانه دو میلیون و 220 هزار تومان کمک نقدی جمع آوری و از طریق نانوایی‌های مشخص شده در مناطق کم‌برخوردار توزیع شد.

وی بیان کرد: طرح نذر نان در 10 نانوایی سطح استان قزوین اجرا و هزار و 470 قرص نان بربری و 746 عدد نان سنگک در بین اقشار کم‌برخوردار توزیع شد.

کشاورز عنوان کرد: بسیج رسانه اولین بار اقدام به اجرای طرح نذر نان نموده و در ادامه طی سال بنا بر ضرورت ممکن است از این گونه برنامه‌ها اجرا شود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بسیج رسانه استان قزوین در بحث کمک مومنانه گفت: از آغاز بیماری منحوس کرونا تا کنون برنامه‌ها و اقدامات زیادی از طرف بسیج رسانه پیگیری و اجرا شده است که از جمله آن برگزاری جلسات مختلف توجیهی با موضوع کرونا و نقش رسانه است.

این مقام مسئول عنوان کرد: تهیه و توزیع چند نوبت بسته بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی برای اصحاب رسانه، تهیه و توزیع بسته معیشتی به عنوان هدیه برای اصحاب رسانه، ضدعفونی و سم زدایی از برخی دفاتر رسانه‌ها، نذر خون اصحاب رسانه و برگزاری پویش "در خانه بمانیم" و "ماسک بزنیم" از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی بیان کرد: بسیج رسانه استان قزوین سال گذشته با همت همکاران رسانه‌ای و خیرین نیک اندیش اقدام به تامین دو سری جهیزیه برای زوج‌های نیازمند کرد؛ ضمن اینکه چندین مورد کمک به بیماران صعب‌العلاج، کمک نقدی به نیازمندان، پیگیری انعکاس اخبار مربوط به کمک‌های مومنانه در رسانه‌ها، برگزاری جشنواره سیمرغ‌های سپیدبال با همکاری نهادهای مرتبط، اختصاص بخشی از جشنواره ابوذر به موضوع کرونا و کمک مومنانه از فعالیت‌‌های دیگر انجام شده است.

کشاورز عنوان کرد: سال گذشته در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه، پویش خبرنگاران همدل برگزار شده و استقبال خوبی از طرف رسانه‌ها صورت گرفت از جمله اینکه بخشی از عواید فروش روزنامه ولایت قزوین از ابتدا تا نیمۀ اردیبهشت ماه سال‌99 به کمک مؤمنانه اختصاص داده شد.

وی در پایان گفت: همچنین مسئول پایگاه وقایع خبری نیز کتابی را منتشر کرده و عواید فروش آن را برای کمک مؤمنانه تخصیص داد و برخی خبرنگاران فعال در عرصه اجتماعی نیز کمک‌های خیلی خوبی از خیرین برای انجام کارهای اشاره شده جمع‌آوری کردند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان