۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین روز قدس نقطه عطف غلبه بر مستکبرین است/ امروز تمام جهان در حمایت از فلسطین فریاد می‌زنند
کد خبر: ۳۵۰۰۳۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۱۷ ساعت: ۸:۲۳ ↗ لینک کوتاه

کارشناس سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

روز قدس نقطه عطف غلبه بر مستکبرین است/ امروز تمام جهان در حمایت از فلسطین فریاد می‌زنند

این کارشناس سیاسی گفت: ما امروز شاهد حمایت جهانی از فلسطین در روز قدس هستیم و هر سال در این روز راهپیمایی‌هایی در کشورهای مختلف شکل می‌گیرد.

روز قدس نقطه عطف غلبه بر مستکبرین است/ امروز تمام جهان در حمایت از فلسطین فریاد می‌زنند
علی هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار کرد: روز قدس در سایه کرونا به فراموشی سپرده نمی‌شود و با استفاده از ابزارهایی همچون فضای مجازی، حرکت با خودرو و سایر حرکات نمادین یاد این روز را زنده نگه می‌داریم.

وی ادامه داد: روز قدس یکی از نقاط عطف مهم به شمار می‌آید؛ زیرا موضوع صرف بیت المقدس و فلسطین نبوده و درواقع زورآزمایی بین حق و باطل و ظالم و مظلوم مطرح است و همچنان که امام خمینی(ره) نیز مطرح کرده‌اند، اکنون قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است و قدس مرکز ثقل این پدیده محسوب می‌شود.

این کارشناس سیاسی گفت: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب و مبارزات و همچنین در تمام طول تاریخ همواره تفکرات جبهه دشمن در برابر جبهه حق قرار داشته و این روند همچنان وجود دارد و ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ایده بی‌ثمر بودن و ربط نداشتن فلسطین و محور مقاومت به ایران بهانه‌هایی است که مبنایی غیردینی دارد، حتی اگر قدس متعلق به اسلام نبود نیز ما باتوجه به اصول دینی و اعتقادی حمایت و دفاع از مظلوم در برابر ظالم، از آن حمایت می‌کردیم.

این مدرس دانشگاه ابراز کرد: عدم حمایت از مظلوم نه تنها با باورهای دینی اسلام بلکه با منطق و مبانی آزادی‌خواهان غیرمسلمان نیز مغایرت دارد و ما امروز شاهد حمایت جهانی از فلسطین در روز قدس هستیم و هر سال در این روز راهپیمایی‌هایی در کشورهای مختلف شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به مبنای شکل‌گیری رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد: استعمارگران، اسرائیل را در منطقه حساس کشورهای اسلامی و محل تلاقی سه قاره مهم جهان ایجاد کردند و هدف آن‌ها سرکوبی مسلمانان، جلوگیری از پیشرفت و گسترش اسلام، شکل گیری فرق و احزاب مختلف، شقه شقه کردن و تفرقه میان ملت‌ها بود.

اسرائیل در مخالفت با تمام جهان قرار دارد

هوشیار ادامه داد: ایستادگی در برابر باطل جامعه را قوی‌تر می‌سازد، از این رو با تلاش و وحدت کشورهای اسلامی، ملت‌ها بیدار شدند و در نتیجه،استعمار از شکل‌گیری اسرائیل نتیجه عکس گرفت و در دستیابی به اهدافش با شکست مواجه شد.

وی تاکید کرد: امروز ظلم و پیمان‌شکنی اسرائیل به اثبات رسیده و اهداف شومی که طراحی کرده بود باعث بیداری، اتحاد و اعتماد به نفس ملت‌ها شد.

این کارشناس سیاسی با بیان علت حمایت برخی کشورهای عربی منطقه از رژیم غاصب صهیونیستی گفت: مقامات کشورهای عربی در منطقه مهره‌های امریکا بوده و در راستای غارت دارایی و ثروت کشورها با آن‌ها هماهنگ هستند، به همین دلیل ابتدا با باورهایی از قبیل کفرستیزی مقابله می‌کنند و از سرانی استفاده می‌کنند که این باورها را در مردم تضعیف کرده و سازش کار باشند.

وی با تشبیه اسرائیل به ویروسی جهانی بیان کرد: هر جریانی که در برابر جریان فطری و حق قرار داشته باشد آفت بوده و آسیب می‌زند، اسرائیل نیز همچون ویروسی در برابر جریان حقی که پرچمدار عدالت و برابری عمل می‌کند، قرار گرفته و در حال آسیب زدن است.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: اسرائیل باتوجه به اعتقادات صهیونیستی و یهودیتِ تحریف شده به دنبال جمع آوری ثروت، چپاول کشورها و زندگی جاوید دنیایی است و به دلیل همین اعتقادات دست ساخته علیه تمام بشر و با همه مخالف است.

وی ابراز کرد: با رهنمودهای امام خمینی(ره) روز جهانی قدس شکل گرفت و اتحاد معجزه آسا و شگفت انگیزی که در انقلاب و دفاع مقدس در ایران بود در سراسر کشورهای اسلامی و غیراسلامی نیز به وجود آمد و موج انقلاب در جهانی شدن و مبارزه علیه ظالمان سرعت گرفت.

هوشیار در پایان گفت: لازم است مباحث اعتقادی براساس مبانی اسلامی و قرآنی را در محافل مختلف و کتب درسی مطرح کرد و نباید کمرنگ عمل کردن مسئولین در موضوعات گوناگون فرهنگی، دینی و اعتقادی نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/ 7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان