۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آزادی فلسطین کلیدواژه گسترش محورمقاومت در کشورهاست / لزوم استفاده حداکثری از فضای مجازی برای پاسداشت روز قدس
کد خبر: ۳۵۰۰۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۱۶ ساعت: ۹:۱۷ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

آزادی فلسطین کلیدواژه گسترش محورمقاومت در کشورهاست / لزوم استفاده حداکثری از فضای مجازی برای پاسداشت روز قدس

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با بیان اینکه پاسداشت روز بزرگ قدس باید با امکانات رسانه‌ای موجود برگزار شود، گفت:روز قدس به عنوان محور مقاومت در کشورهای اسلامی است.

آزادی فلسطین کلیدواژه گسترش محورمقاومت در کشورهاست / لزوم استفاده حداکثری از فضای مجازی برای پاسداشت روز قدس
محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ضمن گرامیداشت روز قدس اظهار کرد: سال ۱۹۴۸ اسرائیل غاصب که سرزمین مسلمانان و قبله اول مسلمین را مورد تجاوز و طمع قرار داد که صهیونیست و انگلیس ظالم و فتنه‌گر پشت این توطئه قرار دارد.

وی افزود: صهیونیسم دین یهود را به یدک می‌کشد درحالی که یهودیت را قبول ندارد اما به تحریک انگلیس، اشغال فلسطین اتفاق افتاد و تاکنون که بیش از ۷۰ سال از آن می‌گذرد همچنان جز خسارت هیچ حاصلی برای مردم مسلمان منطقه فلسطین نداشته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: امام خمینی(ره)،  این بزرگ مرد تاریخ بعد از بمباران لبنان طی پیامی به مسلمانان ایران و جهان این روز را به عنوان روز قدس تعیین کردند که این امر به عنوان محور مقاومت در کشورهای اسلامی قرار گرفت.

برخی غرب گرایان اعتقادی به دفاع از فلسطین ندارند

خانلری ابراز کرد: پیش از انقلاب رژیم سلطه‌گر شاهنشاهی ایران که دست نشانده و سرسپرده امریکا بود و امریکا نیز توسط صهیونیسم مدیریت می‌شد، از این رژیم غاصب و غیرقانونی دفاع می‌کرد؛ همچنین برخی کشورهای دیگر در منطقه که ناچار به پیروی از امریکا بودند نیز از رژیم اشغال‌گر قدس حمایت می‌کردند.

وی اذعان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از تکالیف شرعی مسلمین، حمایت از مظلومیت فلسطین به عنوان یک کشوراسلامی شد که از آغاز جمهوری اسلامی ایران تاکنون بوده و ادامه دارد و بر اساس احادیث سفارش شده که« مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» آن ‌که شب را صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مردم ایران با توجه به آرمان‌های اسلامی همواره حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند و وظیفه و تکلیف شرعی خود را در مقابل فلسطین به عنوان صاحب اصلی آن سرزمین ادا کردند.

وی اضافه کرد: اگرچه طی این ۴۰ سال نیز برخی از جماعت غرب‌گرا و سکولار که ادعای اصلاحات را دارند نه تنها اساسا باوری به حمایت از مردم فلسطین نداشتند بلکه تا جای ممکن مخالفت هم داشتند.

خانلری تصریح کرد: در فتنه ۸۸ برخی از غرب‌گرایان و اصلاحات براساس دسیسه‌های استکبار شعار « نه غزه، نه لبنان؛ جانم فدای ایران» را سر داده بودند که این اقدام اصل مسئله را کم نمی‌کند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام راحل درواقع از همان ابتدا خط و مشی امام را پیش گرفتند، اساسا شیعه واقعی نمی‌تواند در مقابل ظلمی که به مردم مظلوم فلسطین یا هر کشور دیگری شود، ساکت بنشیند.

امت اسلامی در مقابل اسرائیل توفیقات خوبی به دست آورند

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ادامه داد: از آنجایی که مقام معظم رهبری نیز به این امر باور دارند، ما تاکنون در این عرصه موفق بودیم و در جنگ ۳۳ روزه فلسطین نیز شهید سردار سلیمانی به نمایندگی از ایران و سپاه قدس به کسانی که در لبنان مقاومت می‌کردند کمک می‌رساند.

خانلری اظهار کرد: همچنین در جنگ ۲۲ روزه یا در دهه اخیر امت اسلامی در مقابل اسرائیل توفیقات خوبی به دست آورند، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از همان ابتدا به این پیروزی ایمان داشته و اظهار امیدواری می‌کردند چون این حرکت، اجرای تکلیف الهی است و مقاومت نیز حرکت الهی است لذا خداوند یاری‌ رسان خواهد بود.

وی اذعان کرد: امام راحل از بصیرت بالایی برای انجام این حرکت بزرگ برخوردار بود لذا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کرد تا مقاومت فراگیر شود و تمام جهانیان به این حرکت بپیوندند که به یاری خداوند تاکنون موفقیت‌های بزرگی را در کشورهای اسلامی شاهد بودیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)  افزود: طی این چهل سال اخیر در همین زمینه راهپیمایی‌های بزرگ و باشکوهی را در بیشتر سرزمین‌ها و کشورهای اسلامی و حتی در کشورهای اروپایی داشتیم که روز قدس را ارج نهاده و در راهپیمایی شرکت کردند.

خانلری تصریح کرد: باتوجه به شیوع کرونا طی این دو سال، متاسفانه این حماسه‌آفرینی و نمایش شور و احساس درونی ملت‌های مسلمان و تنفر از رژیم غاصب اسرائیل عملا امکان اجرا ندارد اما طی این مدت تمام اطلاع‌رسانی‌ها از فضای مجازی صورت می‌گیرد.

وی در پایان با تصریح بر اینکه باید از بستر فضای مجازی برای برگزاری روز قدس استفاده شود، گفت: پاسداشت روز بزرگ قدس باید با امکانات رسانه‌ای موجود برگزار شود تا مردم مظلوم فلسطین بدانند ما همواره به یادشان هستیم؛ امیدواریم که امسال نسبت به سال گذشته پربارتر باشد.

انتهای پیام/ 1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان