۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آزادی قدس یک پروژه بزرگ اسلامی است/ حاج قاسم سلیمانی به محور مقاومت، اقتدار بخشید
کد خبر: ۳۵۰۰۰۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۱۵ ساعت: ۱۵:۲۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران:

آزادی قدس یک پروژه بزرگ اسلامی است/ حاج قاسم سلیمانی به محور مقاومت، اقتدار بخشید

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران گفت: حاج قاسم سلیمانی از همان ابتدا که فرماندهی سپاه قدس را بر عهده گرفت برای ایجاد وحدت بین گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت تلاش کرد تا همه آنها را به سمت قدس هدایت کند.

آزادی قدس یک پروژه بزرگ اسلامی است/ حاج قاسم سلیمانی به محور مقاومت، اقتدار بخشید
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در آستانه گرامیداشت روز جهانی قدس نشست بصیرتی سیاسی به صورت مجازی با عنوان «راه‌حل نهائی، مقاومت تا همه‌پرسی»، ظهر امروز(چهارشنبه) به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین و با حضور ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران برگزار شد.

ناصر ابوشریف در این نشست اظهار کرد: روز قدس از ایام‌الله است که امام خمینی(ره) در 16 مرداد سال 58 بعد از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیلی، طی پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان از آنها خواستند تا آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند.

وی افزود: اقدام امام خمینی(ره) برای نامگذاری روز قدس تنها برای خودشان نبود و درواقع برای تمام جهانیان بود تا به واسطه این نامگذاری، غده سرطانی اسرائیل را از بین ببرند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران بیان کرد: امام خمینی(ره) معقتد بودند روز قدس یک بخشی از ایمان و اعتقاد ماست و تمام مرجعیت‌ها اعم از شیعه و سنی نسبت به این موضوع اعتقاد داشته و دارند.

ابوشریف عنوان کرد: تمام مرجعیت در سراسر دنیا، در یمن، مصر و ایران اعتقاد دارند که قدس یک سرزمین و شهر اسلامی و معراجگاه پیامبر گرامی به آسمان است؛ امام خمینی (ره) نیز روز قدس را به یک پروژه برای امت اسلامی برای مقابله با غرب تعبیر کردند.

رشد و پیشرفت ایران به برکت اولویت قرار دادن فعالیت‌های قدس است

وی یادآور شد: روز قدس تنها برای یاری فلسطین اعلام نشد بلکه پروژه بزرگی بود؛ امروز شاهدیم محور مقاومت به محور مقاومت تمام امت تبدیل شده است و شاهد وحدت همه گروه‌های جهادی هستیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران اذعان کرد: امروز محور مقاومت از فلسطین، سوریه، لبنان عبور می‌کند و تمام حکومت‌ها به این محور وابسته هستند و مخالف رژیم صهیونیستی بوده و آن را نمی‌پذیرند.

ابوشریف گفت: انقلاب اسلامی یک پروژه بزرگ اسلامی را احیاء و دشمن شناسی و راه صحیح را انتخاب کرد؛ بسیاری از گروه‌های اسلام گرا ایجاد شدند اما بعد از مدتی ذوب شدند زیرا قدس را در اولویت قرار ندادند.

وی افزود: اما امام خمینی (ره)، قدس را در اولویت انقلاب اسلامی قرار داد و این موجب پیشرفت ایران شد که امروز شاهدیم هر روز ایران بیشتر پیشرفت کرده و نقاط قوتی را به دست می‌آورد. تمام این شرایط به دلیل پروژه اسلامی است و جبهه‌ای پیروز می‌شود که براساس آیات قرآن عمل کرده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران ادامه داد: ایران با قدرت در برابر امریکا، ابرقدرت دنیا ایستاده و تمام این دستاوردها برای این است که راهش را درست انتخاب کرده و قدس را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

یاری قدس شریف بر همه مسلمانان واجب است

ابوشریف بیان کرد: چه کسی پیش‌بینی می‌کرد غزه با آن کوچکی و امکانات اندک محاصره شده بتواند موازنه وحشت با رژیم صهیونیستی ایجاد کند، چه کسی فکر می‌کرد غزه بتواند موازنه بازدارندگی را با رژیم صهیونیستی ایجاد کند و به عنوان نخستین خطر برای این رژیم تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه یاری قدس بر همه مسلمانان واجب است و ما معتقدیم پیروز خواهیم شد و این پیروزی نزدیک است، عنوان کرد: از رسانه‌ها درخواست داریم برای نشر فرهنگ مقاومت، نشر فرهنگ عزتمندی و پیروزی امت اسلامی به ویژه ایران و سایر منطقه تلاش کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران ابراز کرد: روز قدس یک شعار نبود که تنها از سوی جمهوری اسلامی مطرح شود بلکه تمام اینها بخشی از محور مقاومت است به طوری که مشاهده کردیم نیروی قدس سپاه برای مبارزه با رژیم صهیونیستی تشکیل شد.

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی از همان ابتدا که فرماندهی سپاه قدس را بر عهده گرفت برای ایجاد وحدت بین گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت تلاش کرد تا همه آنها را به سمت قدس هدایت کند و لیاقت داشت که شهید قدس نامیده شوند؛ همانگونه که اسماعیل حنیفه در مراسم تشییع پیکر این شهید این موضوع را بیان کرد.

ابوشریف یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی با ایمان و عزم خود این کار را انجام داد و شاهد این بودیم که غزه با امکانات بسیار اندک به محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تبدیل شد و لبنان کوچک، به قدرت بزرگ در منطقه تبدل شد.

وی در پایان بیان کرد: در عراق اکثر جنبش‌ها و گروه‌ها به سمت و سوی درست هدایت شدند و جنبش‌های یمنی از فلسطین حمایت می‌کنند و این شرایط به دلیل نقشی است که حاج قاسم سلیمانی و برادرانشان ایفا کردند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان