۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین روز جهانی قدس ابعاد فراملی دارد/ برگزاری آیین نمادین برافراشتن پرچم فلسطین در قزوین
کد خبر: ۳۴۹۹۹۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۱۵ ساعت: ۱۰:۴۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در مصاحبه با صبح‌قزوین:

روز جهانی قدس ابعاد فراملی دارد/ برگزاری آیین نمادین برافراشتن پرچم فلسطین در قزوین

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: آیین نمادین برافراشتن پرچم فلسطین و آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ روز جمعه با حضور حداقلی و رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

روز جهانی قدس ابعاد فراملی دارد/ برگزاری آیین نمادین برافراشتن پرچم فلسطین در قزوین
حجت الاسلام غلامحسن شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین با اشاره به اهمیت روز قدس اظهار کرد: روز جهانی قدس میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) است که ابعاد فراملی دارد و طی 42 سال گذشته هر سال بر گستره بین‌المللی آن افزوده شده است.

وی افزود: روز قدس دستاوردهای عظیمی همچون جهانی‌شدن مسئله فلسطین، اعلام نفرت و انزجار جهانیان از سیاست‌های ضدحقوق بشری و استبدادی رژیم سفاک صهیونیستی در سایه حمایت استکبار، بیداری ملت‌ها در برابر توطئه‌های آمریکایی و صهیونیستی علیه کشورهای منطقه، شکست ابهت پوشالی رژیم شیطانی اسرائیل غاصب را برای امت اسلام به ارمغان آورده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: همدردی با مردم مظلوم فلسطین یک تکیلف الهی و انسانی است و دغدغه‌مندی و اهتمام نسبت به امور مسلمانان شرط دینداری در کلام رسول گرامی اسلام(ص) است که فرموده‌اند: کسی که شاهد دادخواهی و فریاد مسلمان مظلومی باشد و به وی پاسخ ندهد، مسلمان نیست.

وی بیان کرد: امسال هم به دلیل شرائط کرونایی و به جهت رعایت اصول بهداشتی و ضرورت حفظ سلامت شهروندان برگزاری مراسم متعارف سنواتی روز جهانی قدس امکان‌پذیر نیست و با بهره حداکثری از شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های فراگیر فرهنگی در فضای مجازی و رسانه‌ها در تبیین آرمان قدس و تبلیغات گسترده محیطی به صورت اقتضایی و جایگزینی با شعار «آزادی قدس نزدیک است» انجام خواهد شد.

برگزاری روز جهانی قدس با بهره حداکثری از فضای مجازی

شهسواری عنوان کرد: عدم برگزاری مراسم روز قدس در سال جاری کوتاهی نبوده بلکه با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه تشخیص بوده که در تصمیم گیری، مصلحت نظام، مردم و کشور به صورت اقتضایی لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: امسال در شرایطی روز جهانی قدس را در پیش رو داریم که سران خائن و سرسپرده چند کشور عربی و اسلامی با علنی کردن رابطه با رژیم اشغالگر قدس بی شرمی و وقاحت را به اوج رسانده‌اند لذا همبستگی و انسجام ملت ایران و مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در حمایت از آرمان انتفاضه و قدس شریف از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول بیان کرد: در حالی که بیش از چهار دهه، مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی، همپای دیگر مسلمانان و آزادگان جهان، روز قدس را با برپایی راهپیمایی‌های پرشور و حماسی پاس داشته‌اند اما امسال نیز، همچون سال گذشته به دلیل رشد فزاینده و صعودی ویروس منحوس کرونا این مراسم برگزار نمی‌شود‌.

وی ادامه داد: علی‌رغم برنامه ریزی و تدابیر اتخاذ شده قبلی برای برپایی تظاهرات خودرویی و موتوری اما با توجه به وضعیت حاد بیماری کووید 19 که متاسفانه اکثر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند، مقرر شد تا در سال جاری نیز هیچگونه راهپیمایی از جمله خودرویی برگزار نشود.

پخش سرودهای مقاومت از طریق مساجد تحت عنوان "ماذنه‌های مقاومت"

شهسواری گفت: برای نقش آفرینی و ادای دین در این مناسبت بسیار مهم، از ایده‌ها و طرح‌های جایگزین با استفاده حداکثری از بستر فضای مجازی، تبلیغات محیطی و شهری اقدامات استفاده می‌شود.

وی ابراز کرد: بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مساجد در شب‌های احیاء و نمازهای یومیه، بقاع متبرکه، خطبه‌های نماز جمعه در شهرهایی که امکان برگزاری نماز جمعه وجود دارد، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، فضاسازی مساجد و میادین با اهتزاز پرچم فلسطین و به آتش کشیدن پرچم رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: برگزاری سرودهای محله‌ای و پخش سرودهای مقاومت از طریق مساجد و سیستم‌های صوتی تحت عنوان 'ماذنه‌های مقاومت' و ویژه برنامه‌های رسانه‌ای از طریق صدا و سیما و فضای مجازی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده جهت بزرگداشت روز جهانی قدس است.

وی تصریح کرد: آیین نمادین برافراشتن پرچم فلسطین و آتش زدن پرچم رژیم جعلی و شیطان بزرگ به صورت همزمان راس ساعت 10صبح روز جمعه در خیابان طالقانی قزوین، مقابل اداره برق با حضور حداقلی و توام با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: نصب پرچم فلسطین و دیگر اقلام تبلیغاتی همراه با تصاویر سپهبد شهید سلیمانی بر خودروها از جمله وسایط نقلیه عمومی و ترجیحاً در مسیر های اصلی هسته مرکزی شهرها انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان