۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین چرا امیر سرتیپ حیدری نشان درجه یک فتح دریافت کرد؟ + تصاویر
کد خبر: ۳۴۹۹۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۱۴ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

چرا امیر سرتیپ حیدری نشان درجه یک فتح دریافت کرد؟ + تصاویر

امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در روز‌های اخیر موفق به دریافت نشان درجه یک فتح شد.

چرا امیر سرتیپ حیدری نشان درجه یک فتح دریافت کرد؟ + تصاویر
 

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه امسال بود که با پیشنهاد امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و تأیید شورای عالی اعطای نشان ستاد کل نیرو‌های مسلح و با حکم فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) نشان درجه یک فتح به امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش اعطا شد.

 

نشان درجه یک فتح  چیست و به چه کسانی اعطا می‌شود؟

این نشان در سه درجه فتح ۱، فتح ۲ و فتح ۳ به عنوان سپاسگذاری و قدردانی به افرادی اعطا می‌شود که خدمات بزرگ و ارزنده‌ای در طول جنگ از خود نشان داده‌اند. مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی، امیر دریادار حبیب الله سیاری، سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی، امیر دریابان علی شمخانی و سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی از جمله افرادی هستند که مفتخر به دریافت این نشان شده‌اند.

چرا امیر حیدری نشان درجه یک فتح دریافت کرد؟

امیر سرتیپ کیومرث حیدری دومین فرمانده نظامی ایران است که در زمان صلح نشان درجه یک فتح را دریافت کرده است. امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش اولین نظامی بود که به پاس خدمات خود در زمان صلح نشان درجه یک فتح را دریافت کرده بود.

چرا امیر سرتیپ حیدری نشان درجه یک فتح دریافت کرد؟

چرا امیر حیدری نشان درجه یک فتح دریافت کرد؟

فعالیت‌های رزمی

برگزاری رزمایش‌های بزرگ و منحصر به فرد در مرز‌های کشور، ساخت تجهیزات ویژه جنگ الکترونیک و رویین‌تن، جهش پهپادی در نیروی زمینی ارتش و تحول اساسی در پشتیبانی و ترابری نیروی زمینی ارتش از مهم‌ترین عرصه‌های ارتقای فعالیت نزاجا در حوزه رزمی است.

چرا امیر حیدری نشان درجه یک فتح دریافت کرد؟

حوزه ویروس کرونا

تاسیس بیمارستان ۲ هزار تخت‌خوابی ویژه بیماران کرونایی، تشکیل ۵۰ نقاهتگاه و ۲۰ بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی و تشکیل چندین کارگاه تولید ماسک و کارخانه تولید مواد ضد عفونی کننده در یگان‌های نزاجا از مهم‌ترین فعالیت‌های این نیرو در دوران فرماندهی امیر حیدری است.  

چرا امیر حیدری نشان درجه یک فتح دریافت کرد؟

حوزه مردم‌یاری

حضور تاثیرگذار در مدیریت بحران سیل در گلستان، لرستان و خوزستان، حضور فعال در اجرای عملیات‌های امداد و نجات در حوادث و بلایای طبیعی از موارد مهم کاری در دوران فرماندهی امیر سرتیپ حیدری است.  

چرا امیر حیدری نشان درجه یک فتح دریافت کرد؟

حوزه معیشت کارکنان نزاجا

تشکیل قرارگاه انصار و بنیاد اکرام نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ توجه ویژه به بیماران صعب العلاج و ساخت ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی و ۲۳ هزار واحد مسکونی نیز در دست ساخت قرار دارد.

چرا امیر حیدری نشان درجه یک فتح دریافت کرد؟

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان