۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مشاهده و تصویربرداری یک قلاده گربه وحشی در آوج
کد خبر: ۳۴۹۹۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۱۲ ساعت: ۱۳:۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آوج خبرداد

مشاهده و تصویربرداری یک قلاده گربه وحشی در آوج

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج از مشاهده و تصویر برداری یک قلاده گربه وحشی در منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع آوج خبر داد.

مشاهده و تصویربرداری یک قلاده گربه وحشی در آوج
احسان خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: محیط بانان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع شهرستان آوج در حین گشت و کنترل با یک قلاده گربه وحشی مواجه و از این گونه گربه سان تصویر برداری کرده‌اند و مشاهده این حیوان در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع آوج تایید و به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: طی یک سال اخیر چهار مرتبه تصویر گربه وحشی توسط مأموران اجرایی ثبت شده است که وجود این گونه، نشان از کامل بودن چرخه حیات و سلامت زیستگاه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج گفت: طول بدن گربه وحشی ۴۵ تا ۸۰ سانتی‌متر است و بین سه تا هشت کیلوگرم وزن دارد. به گفته وی، گربه وحشی از اجداد گربه اهلی به شمار می‌آید و جثه‌ای بزرگ‌تر از نوع اهلی دارد.

خسروی تصریح کرد: این نوع از گربه سان به دلیل احتمال جفتگیری با نوع اهلی اش در طرح و رنگ و جثه‌های متفاوتی دیده می‌شود و صدایش همچون گربه اهلی است.

وی ادامه داد: از خانواده گربه سانان در ایران ۸ گونه شامل پلنگ، یوزپلنگ، سیاهگوش، کاراکال، گربه جنگلی، گربه شنی، گربه پالاس و گربه وحشی زیست می‌کنند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان آوج گفت: در منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع آوج تاکنون حضور سه گونه از خانواده گربه سانان شامل سیاهگوش، گربه جنگلی و گربه وحشی ثبت شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان