۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اگر هر روز نان سفید بخورید، برای بدن چه اتفاقی می افتد؟
کد خبر: ۳۴۹۹۲۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۱۲ ساعت: ۱۱:۷ ↗ لینک کوتاه

اگر هر روز نان سفید بخورید، برای بدن چه اتفاقی می افتد؟

مصرف نان سفید به صورت روزانه باعث بروز مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

اگر هر روز نان سفید بخورید، برای بدن چه اتفاقی می افتد؟
 
 

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین به نقل از اسپوتنیک، بخش ترد و معطر نان تازه پخته شده با کره، سیر یا پنیر مدت هاست که برای بسیاری از مردم جهان به یک غذای سنتی تبدیل شده است.

در قفسه‌های نانوایی‌ها و مغازه ها، انتخاب زیادی از محصولات مختلف آردی وجود دارد. نان سیاه، سفید، غلات کامل، مخمر، نان حتی بدون گلوتن وجود دارد. اما هنوز اکثریت نان سفید

نان سفید از آرد گندم تصفیه شده تهیه می‌شود. این باعث می‌شود که کالا‌های پخته شده از نظر بصری جذاب، کرک دار و ماندگاری نان را افزایش دهند، اما این دانه‌ها را کاملا از مواد مغذی آن محروم می‌کند. در قدیم نان را از آرد اول یا درشت تهیه می‌کردند. این روش ارزش غذایی محصول، مواد مغذی مفید و فیبر را حفظ کرد. اما اکنون فقط از آرد سفید بدون سبوس نان تهیه می‌شود.

اکنون همراه با یک تکه نان سفید، ۷۵ گرم کالری خالی و تقریباً کمبود مواد مغذی را وارد بدن خود می‌کنید.

به دلیل کمبود ویتامین در ترکیب نان سفید مدرن است که تولیدکنندگان شروع به غنی سازی مصنوعی آن و سایر محصولات پخته شده با ویتامین‌ها کردند.

بسیاری از متخصصان تغذیه و همچنین دانشمندان دانشگاه کمبریج به دلیل داشتن شاخص گلیسمی بالا، مصرف نان سفید را توصیه نمی‌کنند. مانند تمام کربوهیدرات‌های سریع، به راحتی توسط بدن جذب می‌شود، اما سیری طولانی مدت نیست. در حال حاضر یک ساعت پس از چنین وعده غذایی، احساس گرسنگی احساس می‌شود. مصرف بیش از حد نان سفید منجر به چاقی و ابتلا به دیابت می‌شود.

نشاسته زیادی در نان سفید وجود دارد، تأثیر آن بر روی بدن را می‌توان با شکر تصفیه شده مقایسه کرد. چه مفهومی داره؟ افزایش گلوکز خون اجتناب ناپذیر است که به نوبه خود باعث جهش شدید قند و انسولین می‌شود. با مصرف منظم نان سفید، دیابت و همچنین سیستم قلبی عروقی می‌توانند ایجاد شوند.

انتهای پیام/ 1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان