۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تغییر ساعت محدودیت تردد شبانه پس از شب‌های قدر/ هرگونه اقدام اجرایی بر روی چک‌ها تا ۱۰ روز آینده ممنوع است
کد خبر: ۳۴۹۹۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۱۱ ساعت: ۱۵:۵۷ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اعلام کرد

تغییر ساعت محدودیت تردد شبانه پس از شب‌های قدر/ هرگونه اقدام اجرایی بر روی چک‌ها تا ۱۰ روز آینده ممنوع است

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: کنترل و محدودیت تردد شبانه بعد از شب‌های قدر از ساعت ۲۱ اجرا می‌شود چراکه دورهمی‌ها یکی از منشا شیوع کروناست.

تغییر ساعت محدودیت تردد شبانه پس از شب‌های قدر/ هرگونه اقدام اجرایی بر روی چک‌ها تا ۱۰ روز آینده ممنوع است
به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین، منوچهر حبیبی ظهر امروز(شنبه) در جلسه ستاد استانی کرونا که در محوطه باز استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای تزریق واکسن انجام شده و هماهنگی‌های مناسبی بین دستگاه‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: واکسیناسیون فرهنگیان بالای 60 سال از طریق درمانگاه فرهنگیان، والدین و همسران شهدا از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران، افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی از طریق تأمین اجتماعی، افراد تحت پوشش ارتش از طریق بیمارستان ارتش، افراد تحت پوشش سپاه و نیروی انتظامی از طریق درمانگاه‌های سپاه و نیروی انتظامی و مابقی افراد خارج از این لیست‌ها توسط درمانگاه‌های زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین بیان کرد: مقرر شد دستگاه‌های تخصصی همچون آموزش و پرورش، بنیاد شهید، ارتش و سپاه برای زمان واکسیناسیون افراد تحت پوشش اطلاع رسانی کنند تا از تجمع افراد در مراکز جلوگیری شود.

حبیبی یادآور شد: هیچ جای نگرانی در واکسیناسیون وجود ندارد و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها صورت گرفته است تا واکسیناسیون در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، در راستای حمایت از بازار و کسبه تا 10 روز آینده از هر گونه اقدام اجرایی بر روی چک‌ها خودداری می‌شود که این مصوبه شامل استان قزوین نیز شده و امروز به تمام بانک‌های استان اعلام می‌شود.

نظارت بر مطب پزشکان با جدیت بیشتری دنبال شود

حبیبی یادآور شد: رویکرد ما در ستاد کرونا، شفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع و دقیق است و هیچ ابهامی را باقی نخواهیم گذاشت و اخبار را در بستر مناسب به صورت روزانه اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها باید جدی و هوشمند شود، ادامه داد: کنترل ترددها و محدودیت تردد بعد از شب‌های قدر از ساعت 21 اجرا می‌شود؛ چراکه دورهمی‌ها یکی از منشا شیوع کروناست و درخواست داریم اطلاع رسانی انجام شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین یادآور شد: نظارت بر مطب پزشکان باید با جدیت بیشتری دنبال شود و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها این مراکز، پلمب و تعطیل شود.

حبیبی مطرح کرد: پذیرش مهمان خارجی در هتل‌ها و مهمان پذیرها منوط به تأیید دانشگاه علوم پزشکی قزوین بوده و پذیرش اتباع افغانی، پاکستانی، آفریقایی در مهمان پذیرهای استان ممنوع است.

وی در پایان گفت: باید توجه جدی به فعالیت شهرک‌های صنعتی صورت گیرد و تیم‌های اجرایی با جدیت بیشتری حضور داشته باشند.

غفلت در رعایت پروتکل‌ها عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد

هدایت‌الله جمالی‌پور نیز در این جلسه عنوان کرد: تصمیم و مدیریت ملی اثربخشی قابل انتظار را ندارد؛ چراکه امروز با ویروس‌های جهش یافته روبه‌رو هستیم که می‌تواند خطرات جدیدی برای مردم ایجاد کند؛ ویروس جدیدی که حتی در برابر واکسیناسیون نیز مقاوم است، قطعا عواقب جبران ناپذیری برای کشور خواهد داشت.

وی افزود: کادر درمان برای مقابله با کرونا، 15 ماه تلاش شبانه روزی می‌کنند و موجب خستگی آنها شده است، اما نباید به این موضوع بی توجه بود که کوتاهی در مقابل این ویروس منجر به فاجعه در جامعه می‌شود.

استاندار قزوین بیان کرد: تصمیماتی که در ستاد استانی مبارزه با کرونا مصوب می‌شود توسط دستگاه‌ها اجرا شود و این مصوبات باید توسط نیروی انتظامی و پلیس راه با جدیت بیشتری دنبال و نظارت جدی در کنترل ترددها وجود داشته باشد.

انعکاس هرگونه اخبار کرونا از زبان افراد غیرمسئول تا اطلاع ثانوی ممنوع

جمالی‌پور عنوان کرد: خبرگزاری‌هایی که از زبان افراد غیرمسئول، اخبار نادرست منتشر کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند چرا که این اخبار فضای سوءاستفاده برای رسانه‌های معاند را فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: هر شغلی که مصوبات را مدیریت نکرد و هر شخصی که محل کسبش مرکز انتشار آلودگی باشد باید تنبیه شده و تا دو هفته کامل تعطیل ‌شود.

جمالی‌پور گفت: همچنین مطب پزشکانی که دستورالعمل‌ها و استانداردهای مصوب ستاد کرونا را رعایت نکنند با تعطیلی یک هفته‌ای، دوهفته‌ای، یک‌ماهه و سه ماهه روبه رو می‌شوند.

استاندار قزوین در پایان گفت: هرگونه پذیرش مهمان هندی تا اطلاع ثانوی در استان ممنوع است و سایر مسافران خارجی نیز به شرط اینکه سفر آنها از هند نبوده باشد و توسط دانشگاه علوم پزشکی تایید شوند می‌توانند وارد استان شوند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان