۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سرپرستی ۲۴خانواده بی‌سرپرست را بر عهده دارم/ با حقوق ۴۰۰ هزارتومان‌ام دستگیری از نیازمندان را شروع کردم
کد خبر: ۳۴۹۸۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۱۱ ساعت: ۹:۱۴ ↗ لینک کوتاه

خیر قزوینی در مصاحبه با صبح قزوین:

سرپرستی ۲۴خانواده بی‌سرپرست را بر عهده دارم/ با حقوق ۴۰۰ هزارتومان‌ام دستگیری از نیازمندان را شروع کردم

این خیر قزوینی با بیان اینکه سرپرستی ۲۴خانواده بی‌سرپرست را برعهده دارد،‌ گفت: علی رغم اینکه زندگی سختی را با حقوق فرهنگی می‌گذراندم اما از زمانی که ۴۰۰ هزارتومان حقوق دریافت می‌کردم تا کنون در حد توان از کمک به نیازمندان غافل نشده‌ام.

سرپرستی ۲۴خانواده بی‌سرپرست را بر عهده دارم/ با حقوق ۴۰۰ هزارتومان‌ام دستگیری از نیازمندان را شروع کردم

عباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره فعالیت‌های خیریه خود اظهار کرد: بازنشسته آموزش و پروش هستم و اکنون 17 سال است که در راه کمک به نیازمندان قدم برداشته‌ام و بیشتر اوقات در حیطه ایتام و بر عهده گرفتن سرپرستی خانواده‌های بی‌سرپرست فعالیت می‌کنم.

وی افزود: اگر به طور مستقیم با خانواده بی‌سرپرست و نیازمند برخورد کنم به آن‌ها کمک خواهم کرد و در مواقع دیگر از طریق کمیته امداد و کمک‌های غیرمستقیم به یاری نیازمندان می‌پردازم.

در امر خرید جهیزیه به خانواده‌های بی‌سرپرست یاری می‌رسانم

این خیر قزوینی تاکید کرد: از زمانی که تصمیم گرفتم به کمک نیازمندان بپردازم سرپرستی افراد بی‌سرپرست را بر عهده گرفته‌ام و تا به امروز بسیاری از پسران مشغول به کار شده‌اند و دختران ازدواج کرده‌اند و اکنون سرپرستی 24 فرزند بی‌سرپرست را بر عهده دارم.

موسوی تاکید کرد: تعدادی از فرزندان خانواده‌های بی‌سرپرست همچنان سن کمی دارند و در کنار مادرشان زندگی می‌کنند و تا حدی که در توانم باشد دستگیر آنان خواهم بود و برای دختران در امر خرید جهیزیه کمک می‌کنم.

این بازنشسته فرهنگی اذعان کرد: در سن 18 سالگی کمیته امداد برای پسرانی که بی‌سرپرست هستند اشتغال ایجاد می‌کند و بدین صورت از این سن به بعد مشغول به کار می‌شوند و دختران زمانی که ازدواج کنند از تحت پوشش خیرین خارج می‌شوند.

حقوق ماهیانه ام را با نیازمندان تقسیم می‌کنم

وی درباره چگونگی تامین هزینه کمک به افراد نیازمند، اضافه کرد: بخشی از دریافتی حقوق خود را برای کمک به افرادی که تحت پوشش قرار داده‌ام اختصاص می‌دهم و زمانی که به جز حقوقم نیز مزایای دیگری از قبیل عیدی هم داشته باشم، سعی می‌کنم با نیازمندان تقسیم کنم.

این خیر قزوینی گفت: در برخی اوقات از دوستانی که در راستای کمک به نیازمندان می‌توانند یاری برسانند کمک می‌گیرم تا از این طریق افرادی که توانایی دارند را به وادی کمک به تنگ‌دستان اضافه کنم.

موسوی تصریح کرد: ما مسلمان هستیم و مرجع ما در انجام هر فعل واجب و ترک فعل حرام، دین اسلام است و در قرآن مجید در 194 بخش به احسان و نیکوکاری سفارش شده است.

این نیکوکار قزوینی یادآور کرد: یک مسلمان وظیفه دارد در مقابل نیازمندان و تهی دستان بی‌توجه نباشد واگر در این باره بی‌توجهی کند مورد نکوهش دین قرار می‌گیرد چراکه دستگیری از نیازمندان جزو برترین حسنات شمرده می‌شود.

وی افزود: از برترین کارها نیکی به نیازمندان است چراکه بنی آدم اعضای یک پیکرند و در آفرینش ز یک گوهرند؛ ابیات این شعر سعدی تفسیری از آیات قرآنی است که تمام پرهیزکاری انسان در معانی این اشعار نهفته است.

این خیر قزوینی عنوان کرد: انسانی که به واقع نماز را اقامه می‌کند، نمی‌تواند از درد و گرسنگی دیگران راحت بخوابد و از مقابل نیازمندان به آسانی عبور کند مگر اینکه تقوا را در ظاهر به یدک بکشد.

وی اضافه کرد: در دین مبین اسلام هر مسلمانی که از کمک به نیازمندان دریغ کند قطعا فقط در سخن اسلام را دین خود می‌داند و در عمل این چنین نیست به طوری که امام زمان(عج) در این باره می‌فرماید، هرکس در حاجت‌های خدا که کمک به نیازمندان است بشتابد، خدا نیز او را در جهت رسیدن به حاجت‌هایش هدایت می‌کند.

این خیر قزوینی ادامه داد: علی رغم اینکه در زندگی خود مشکلات مالی داشتم و زندگی سختی را با حقوق فرهنگی می‌گذراندم، از زمانی که 400 هزار تومان حقوق دریافت می‌کردم تا کنون که تقریبا پنج میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنم، در حد توان خود از کمک به نیازمندان غافل نشده‌ام؛ کار خیر راه‌گشایی در مشکلات زندگی‌ام را رقم زد چراکه از حاجت دیگران غافل نشدم و خداوند نیز مرا حاجت‌روا کرد تا آرامش در زندگی‌ام پا برجا باشد.

موسوی ابراز کرد: دارای چهار فرزند هستم و فرزندانم در خصوص کمک به نیازمندان فعال هستند و در حد تمکن خود یاری می‌رسانند و همیشه سعی کرده‌ام با عمل خود آن‌ها را به این راه هدایت کنم نه اینکه از طریق حرف به آن‌ها این موارد را آموزش دهم چراکه قرآن در این باره می‌فرماید؛ مردم را با عمل خود هدایت کنید نه با زبان خود.

وی ادامه داد: خداوند متعال درباره رسیدگی به نیازمندان قید و شرطی قرار نداده است پس باید هر زمان که با فرد نیازمندی از هر مذهب، مکتب و شکلی که اظهار نیاز می‌کند روبرو شدیم، از کمک کردن به او دریغ نکنیم.

دوری از مال طلبی بهترین تاثیر کار خیر در زندگی‌ام است

این خیر قزوینی گفت: در مقابل کاری که انجام می‌دهم همیشه از خدا درخواست می‌کنم مرا از اینکه لحظه‌ای خست و غفلت پیشه کنم، حفظ کند که مبادا مال دنیا موجب دور شدن از راه و روش عمل اسلامی در زندگی‌ام شود.

موسوی تاکید کرد: اینکه از قید تمنای دنیا آزاد شده‌ام و در کمک به نیازمندان غافل نمی‌شوم بهترین تاثیراتی است که انجام کار خیر بر زندگی‌ام داشته و حتی با ماشینی که 18 سال است خریده‌ام زندگی می‌کنم تا نسبت به مسائل مادی دنیا کم توقع باشم و در خیررسانی به تهی دستان عمل کنم.

این بازنشسته فرهنگی درباره اینکه به کدام یک از ائمه متوسل می‌شود، ابراز کرد: همه ائمه اطهار الگوی ما هستند اما در فرآیند آموزه‌های خود در مسیر کمک به نیازمندان، امام علی (ع) را الگوی راه خود می‌دانم.

وی تصریح کرد: همه جامعه انسانی خارج از مذهب و مکتب در تعریف خلقت، به صورت جمع آفریده شده است تا با هم اندیشی، هم پوشانی و هم‌افزایی مخصوصا کمک در مسائل مالی در کنار یکدیگر قدم بردارند.

این خیر قزوینی در پایان گفت: در زمان اوج بحران همانند اکنون که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم همه ما وظیفه داریم بیش از پیش در کنار یکدیگر باشیم چراکه امروزه خانواده‌های بسیاری دچار وضعیت سخت معیشتی هستند و حتی برخی در این دوران سرپرست خانواده خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان