۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تا خدا هست و خدایی می‌کند؛ مجتبی مشکل گشایی می‌کند/ کریم کاری به جز جود و کرم ندارد
کد خبر: ۳۴۹۸۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۸ ساعت: ۱۴:۳۸ ↗ لینک کوتاه

کاربران در روز ولادت امام حسن (ع) نوشتند:

تا خدا هست و خدایی می‌کند؛ مجتبی مشکل گشایی می‌کند/ کریم کاری به جز جود و کرم ندارد

در این بسته خبری می‌توانید تعدادی از واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع) را مشاهده کنید.

تا خدا هست و خدایی می‌کند؛ مجتبی مشکل گشایی می‌کند/ کریم کاری به جز جود و کرم ندارد

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ،حسن بن علی بن ابی‌طالب (ع) مشهور به امام حسن مجتبی (ع) دومین امام شیعیان است. امام حسن علیه السلام اولین نور و ثمره زندگی فرزند امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و نخستین نوه پیامبر (ص) است.

براساس گزارش‌های گردآوری شده تاریخی، نام «حسن» را پیامبر (ص) برای امام حسن (ع) انتخاب کرده و حضرت محمد (ص) به امام علاقه بسیار زیادی داشته و امام حسن (ع) هفت سال از عمر خود را با پیامبر (ص) همراه بوده و در بیعت رضوان و ماجرای مباهله با مسیحیان نجران حضور داشته است.

فضایل امام حسن (ع) در منابع شیعه و اهل سنت آمده است. او یکی از اصحاب کسا است که آیه تطهیر درباره آنان نازل شد و شیعیان آنان را معصوم می‌دانند. آیه اطعام و آیه مودت و آیه مباهله نیز درباره او و پدر و مادر و برادرش نازل شده است.

از جمله ویژگی‌های بارز امام حسن (ع)، کریم بودن و دست بخشنده ایشان بود، در بخشی از روایات تاریخ آمده است که امام حسن (ع) دو بار کل دارایی‌ خود را در راه خدا بخشیده و سه بار نیمی از اموالش را به نیازمندان داده است.

امام حسن (ع) در ۲۱ رمضان سال ۴۰ هجری، و پس از شهادت امام علی (ع)، به امامت رسیدند و در همان روز، بیش از چهل هزار نفر با ایشان برای خلافت بیعت کردند. این امام همام پس از ماجرای صلح در سال ۴۱ قمری، به مدینه بازگشتند و تا پایان عمر در آنجا ماندند. همچنین ایشان در مدینه مرجعیت علمی را بر عهده داشتند و بنابر برخی گزارش‌ها از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار بودند.


در همین راستا به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) کاربران فضای مجازی اقدام به داغ کردن هشتگ‌های مربوط با این روز کردند که در ادامه می‌توانید تعدادی از آن‌ها را مشاهده کنید.


واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع)واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع)واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع)واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع)واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع)واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع)واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع)واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع)واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع)واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع)واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع)واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع)واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به ولادت امام حسن مجتبی(ع)



انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان