۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پذیرش ویژه خواهران تا پایان اردیبهشت ادامه دارد/ حضور موفق طلاب خواهر قزوینی در طرح فرهنگی «امین»
کد خبر: ۳۴۹۷۰۹ نویسنده: حجت الاسلام رضا کاظم لو تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۴ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه خواهران درمصاحبه با صبح‌قزوین:

پذیرش ویژه خواهران تا پایان اردیبهشت ادامه دارد/ حضور موفق طلاب خواهر قزوینی در طرح فرهنگی «امین»

مدیرحوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: پذیرش در حوزه علمیه ویژه خواهران در مقطع سطح دو تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند در این مدارس شرکت کرده و وارد حوزه علمیه شوند.

پذیرش ویژه خواهران تا پایان اردیبهشت ادامه دارد/ حضور موفق طلاب خواهر قزوینی در طرح فرهنگی «امین»
حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: پنج مرکز در سطح کارشناسی و یک مرکز آموزش عالی در استان قزوین فعال بوده که مجموع دانش‌آموختگان در استان تقریبا شامل 700نفر است و هزار و 100نفر در حال تحصیل هستند.

وی افزود: شهرستان تاکستان، بوئین‌زهرا و آبیک دارای مدرسه و خوابگاه بوده که مدرسه آبیک در سال‌جاری برای بخش خواهران مقطع هشتم درنظرگرفته شده است؛ خواهران با شرکت در آزمون ورودی می‌توانند وارد مدرسه حوزه علمیه شوند.

مدیرحوزه‎ عملیه خواهران استان قزوین بیان کرد: در قزوین دو مدرسه علمیه واحد خواهران که شامل مدرسه کوثر واقع در خیابان شهید انصاری بوده و قابل دسترسی برای تمام مناطق جنوب شهر و مدرسه فاطمیه واقع در شهرک کوثر قابل دسترسی برای منطقه شمال قزوین است و آموزش عالی نیز در شهرک کوثر و منحصر به ورودی‎‌های حوزه است.

تلاش حوزه‌علمیه تربیت دانشجویان با خانواده ایده‌آل است

کاظم‌لو یادآور شد: پذیرش در حوزه علمیه ویژه خواهران در مقطع سطح دو (لیسانس) از 25بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه دارد؛ متقاضیان دارای مدرک دیپلم می‌توانند در این مدارس شرکت کرده و وارد حوزه علمیه شوند.

وی اذعان کرد: برنامه‌های حوزه علمیه خواهران دارای ویژگی‌های خاص است و حوزه علمیه تلاش دارد مسائل خانواده و مسائل مربوط به آن و تحکیم خانواده را به دانشجویان بیاموزد و تلاش حوزه عملیه تربیت دانشجویان با خانواده ایده‌آل است.

این مقام مسئول با اشاره به اهداف تحصیل در حوزه علمیه خواهران گفت: تربیت بانوانی که در جامعه بتوانند احکام اسلامی به ویژه احکام مربوط به بانوان را انتقال دهند، تربیت اساتید برای حوزه علمیه و تربیت مادر برای خانواده از جمله اهداف تحصیل حوزه علمیه است.

فعالیت 300دانش‌آموخته طلبه در واحدهای فرهنگی

کاظم‌لو با اشاره به اینکه حوزه علمیه در تدریس، اولویت پذیرش را برای بانوان درنظرگرفته است، یادآور شد: هم‌اکنون 110فارغ‌التحصیل حوزه علمیه مشغول تدریس هستند.

وی ادامه داد: مدرک حوزه علمیه جزو مدارک معتبر کشوری است و مدرک حوزه علمیه تفاوتی با سایر مدارک ندارد؛ تقریبا 300دانش‌آموخته حوزه علمیه خواهران در آموزش و پرورش و ارگان‌های دیگر فعالیت می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: علاقمندان برای ثبت‌نام در حوزه علمیه می‌توانند از دوطریق فضای مجازی به آدرس www.whc.ir و شماره تماس 02833228185 و حضوری به آدرس قزوین، خیابان شهید انصاری، کوچه مسجد امیرالمؤمنین (ع) مدرسه علمیه کوثر اقدام کنند؛ بهترین راه مراجعه حضوری است چراکه در این نوع ثبت‌نام افراد بهتر توجیه می‌شوند.

۲۰۰ نفر ظرفیت پذیرش برای سال جاری
 
کاظم‌لو با بیان اینکه مدارس حوزه علمیه خواهران جدیدالاحداث و دارای امکانات بروز است، بیان کرد: در سال‌جاری حدودا ظرفیت پذیرش 200نفر پیش‌بینی شده است، البته در صورت افزایش متقاضی، آمادگی آن را داریم.

وی، سامانه «مدرس» را سامانه اثرگذار در حوزه فضای مجازی یاد کرد و گفت: در میزان ثبت‌نام، 37/0رشد را در کشور کسب کرده و به عنوان دومین استان در کشور بودیم.

این مقام مسئول با اشاره به تأثیرپذیری حوزه علمیه خواهران از شرایط کرونایی موجود تصریح کرد: با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در کشور از سال گذشته، تقریبا هیچ برنامه آموزشی حوزه متوقف نشد؛ البته نباید فراموش کرد که هیچ سیستمی نمی‌تواند جایگاه حضور در کلاس را بگیرد.

حضور مبلغان حوزه علمیه خواهران در طرح «امین»

کاظم‌لو مطرح کرد: 90درصد فعالیت‌ها را در فضای مجازی دنبال کردیم و آموزش‌ حوزه علمیه امروز به صورت صددرصدی است؛ امیدواریم کرونا ریشه‌کن و آموزش‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود با از بین رفتن کرونا بخشی از آموزش‌ها در فضای مجازی ارائه شود تا دانشجویان با فراغ بال بهتری آموزش ببینند، چراکه بسیاری از بانوان دارای خانواده و دغدغه‌های مختلفی هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: تفاهم‌نامه‌های مختلف بین دستگاه‌های فرهنگی از جمله دانشگاه فرهنگیان، صداو سیما، کمیته امداد و سپاه منعقد کردیم؛ طرح «محله محور» امروز در اختیار حوزه علمیه است، تعدادی از نیروهای حوزه علمیه هم به عنوان مبلغ در طرح امین در قالب تعامل با آموزش و پرورش مشارکت دارند.

آموزش بیش از 200دانش‌آموخته در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی

کاظم‌لو با اشاره به اقدامات حوزه علمیه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: حوزه علمیه خواهران استان از سه سال گذشته فعالیت حیات طیبه با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری و با انعقاد تفاهم نامه فعالیت خود را آغاز کرده است و نیروها در قالب هشت گروه در قالب این طرح، آموزش دیدند.

وی گفت: امروز در قزوین شاهد مشکلات ناشی از طلاق خانواده‌ها هستیم؛ حوزه اعتیاد نیز برای بانوان خطرناک شده است؛ با وجود این شرایط 270دانش‌آموخته در سه سال آموزش دیده و در حوزه‌های مربوطه خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: نخستین وظیفه ما در کاهش آسیب‌های اجتماعی این بود که نیروهای خود زیرنظر اساتید را تربیت کنیم و امروز نیروهای متخصصی را در این بخش در اختیار داریم.

اشتغال به تحصیل بیش از هزار نفر در سطح دو حوزه علمیه

کاظم‌لو تصریح کرد: باتوجه به ارائه آموزش‌ها، فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه خواهران می‌توانند در حوزه‌های مختلف خدمات ارائه دهند و هم‌اکنون بیش از هزار نفر در سطح دو (کارشناسی) و 150نفر در سطح سه (کارشناسی ارشد) در حوزه علمیه خواهران در حال تحصیل هستند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه دین اسلام نیازمند نگهبانی است، چراکه هیچ چیز بدون نگهبان بقا ندارد، گفت: بسیاری از افراد در مرزهای کشور تلاش می‌کنند مانع ورود دشمن و بیگانه به کشور شوند که بسیار ارزشمند بوده است؛ البته اثرگذاری قلم می‌تواند بالاتر از این موارد باشد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان