۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بیش از ۲۰۰ نفر از سالمندان و کارکنان بهزیستی واکسن کرونا دریافت کردند
کد خبر: ۳۴۹۵۹۴ نویسنده: علیرضا وارثی تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۳۱ ساعت: ۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قزوین:

بیش از ۲۰۰ نفر از سالمندان و کارکنان بهزیستی واکسن کرونا دریافت کردند

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قزوین از واکسیناسیون كرونا برای ۱۸۰ نفر از سالمندان مقیم و ۴۷ نفر از کارکنان مراکز بهزیستی استان قزوین خبر داد.

بیش از ۲۰۰ نفر از سالمندان و کارکنان بهزیستی واکسن کرونا دریافت کردند
علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از واکسیناسیون كرونا برای 180 نفر از سالمندان مقیم و 47 نفر از کارکنان مراکز بهزیستی استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: با توجه به سرعت و میزان بالای سرایت این ویروس در کشور و ضرورت تسریع در پیشگیری از ابتلای گروه‌های پرخطر به ویروس کرونا، عملیات انجام واکسیناسیون در استان قزوین انجام شد.

وی افزود: واکسیناسیون مورد نظر از 20 اسفند ماه سال گذشته برای افراد ساکن در مراکز مراقبتی با اولویت سالمندان و کارکنان این مراکز تاکید و پس از ابلاغ دستورالعمل‌های جامع، اجرایی شد.

بهزیستی قزوین به یک هزار و 300 فرد دارای معلولیت خدمات ارائه می‌کند

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قزوین بیان کرد: اداره کل بهزیستی استان ضمن تعامل و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و جهت جلوگیری از هر گونه خطراحتمالی، پس از اعلام آمادگی لازم مراکز و انجام اقداماتی همچون دریافت رضایت نامه کتبی از خانواده این افراد و تکمیل فرم‌های خاص در این زمینه تزریق مرحله نخست را انجام داده است.

وارثی ادامه داد: این استان دارای 25 مرکز مراقبتی شبانه‌روزی و به تفکیک هشت مرکز سالمندان، 10 مرکز معلولان ذهنی، دو مرکز معلولان جسمی- حرکتی و پنج مرکز مختص بیماران روانی مزمن است که به یک هزار و 300 نفر از افراد دارای معلولیت خدمات مراقبتی و توانبخشی ارائه می‌کند كه اکنون فقط مراكز سالمندان در اولويت دستورالعمل واكسيناسیون وزارت بهداشت قرار دارند.

وی در پایان با بیان اینکه مرحله دوم واکیسناسیون ٢٨روز بعد از تزریق نخست یعنی در تاريخ ١٨فروردين انجام شده است، گفت: خوشبختانه با توجه به مدت زمان طی شده تاکنون هیچ گونه پیامد ناگواری برای سالمندان پیش نیامده و مراحل دوم دو مركز ديگر نيز در تاريخ ٥ و ٦ارديبهشت صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان