۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۵هزار تبعه خارجی به صورت قانونی در قزوین حضور دارند/ تحویل ۷ شناسنامه به اتباع خارجی در هفته آینده
کد خبر: ۳۴۹۵۹۳ نویسنده: بهمن عشایری تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۳۱ ساعت: ۷:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین در مصاحبه با صبح‌قزوین:

۲۵هزار تبعه خارجی به صورت قانونی در قزوین حضور دارند/ تحویل ۷ شناسنامه به اتباع خارجی در هفته آینده

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: ۲۵هزار نفر اتباع خارجی در قزوین به صورت قانونی حضور دارند که ۱۵ هزار نفر از آنها دارای کارت آمایش بوده و پناهنده محسوب می‌شوند.

۲۵هزار تبعه خارجی به صورت قانونی در قزوین حضور دارند/ تحویل ۷ شناسنامه به اتباع خارجی در هفته آینده
بهمن عشایری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با بیان اینکه بر اساس قانون تابعیت جدید، فرآیندی تعریف شده تا فرزندان حاصل از زنان خارجی با مردان ایرانی تقاضای خود برای دریافت شناسنامه را از طریق سامانه وزارت کشور ثبت کنند؛ اظهار کرد: برای تسهیل دسترسی این افراد به سیستم، شش دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی در قزوین تاسیس کردیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تقاضای هزار و ۲۰۰ نفر در دست بررسی است؛ افزود: در جلسه کمیته اتباع خارجی قرار شد دفاتری که تاسیس شد تقاضاها را پذیرفته و پس از تکمیل مدارک، فرم‌ها را به دو مرجع قانونی و امنیتی ارسال شود.

عشایری از تشکیل ۱۲۰ پرونده برای صدور شناسنامه خبر داد و گفت: پرونده‌ها برای مراجع امنیتی ارسال شده و زمانی که جواب از سوی این مراکز دریافت شود بلافاصله فرآیند مکاتبه و ثبت احوال برای صدور شناسنامه انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین ادامه داد: متاسفانه ناآشنایی برخی از اتباع برای مراحل ثبت تقاضا و تحویل مدارک باعث طولانی شدن مدت زمان صدور و تحویل شناسنامه می‌شود؛ هر چند ما نیز از نظر نیروی انسانی با کمبود مواجه هستیم اما با زمانبندی دقیق کارها را پیش می‌بریم.

فعالیت ۶دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی در قزوین

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون افرادی مشمول دریافت شناسنامه می‌شوند که قطعاً باید گواهی تولد داشته باشند؛ تصریح کرد: اگر متقاضی گواهی تولد نداشته باشد باید از سوی مراجع قضایی مدارکی دریافت کند که ثابت کند فرد در این جا متولد شده است.

عشایری در پاسخ به اینکه مدت زمان صدور شناسنامه‌ها چند ماه طول می‌کشد؛ گفت: روند صدور شناسنامه به استعلام‌های مراجع امنیتی بستگی دارد؛ چراکه ممکن است بررسی برخی پرونده‌ها مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از دلایلی که باعث طولانی شدن مدت زمان صدور شناسنامه می‌شود ناقص بودن اسناد افراد است.

وی با بیان اینکه در نشستی که با دادگستری و دادستانی برگزار شده است تصمیماتی برای تسریع در انجام اقدامات قضایی مانند دریافت گواهی تولد گرفته شده است؛ افزود: دادگستری برای رسیدگی به پرونده اتباع یک شعبه را اختصاص داده و این نشان می‌دهد ما به دنبال این هستیم که روند دریافت شناسنامه اتباع سریع‌تر پیش رود.

۳۲هزار نفر از اتباع خارجی به صورت غیرمجاز در قزوین اقامت دارند

عشایری از آماده شدن هفت شناسنامه اتباع خارجی و تحویل نمادین آنها در هفته آینده خبر داد و گفت: این شناسنامه‌ها از عید امسال آماده صادر شدن بودند؛ اما منتظر بودیم در شرایط مناسبی که دلگرمی به اتباع ایجاد کند تحویل دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد نفرات اتباع خارجی در قزوین تصریح کرد: ۲۵ هزار نفر اتباع خارجی در قزوین به صورت قانونی حضور دارند که ۱۵ هزار نفر از آنها دارای کارت آمایش بوده و پناهنده محسوب می‌شوند و ۱۰ هزار نفر نیز دارای گذرنامه هستند که مهاجر تلقی می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین عنوان کرد: طبق پیش‌بینی و ارزیابی‌ها حدود ۳۲ هزار نفر از اتباع خارجی به صورت غیرمجاز در استان حضور دارند.

وی در پایان از متقاضیان دریافت شناسنامه تقاضا کرد قبل از اقدام به ثبت تقاضا با کارشناسان صحبت کرده یا به قانون رجوع کنند تا ابتدا مدارک خود را کامل کنند تا مراحل بعدی دریافت شناسنامه سریع‌تر پیش رود.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان