۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۶۵نفر برای تهیه لیست ۹نفره ائتلاف بزرگ پیروان ولایت در قزوین ارزیابی شدند/ توجه به جوان‌گرایی و تخصص برای حضور در شورای شهر
کد خبر: ۳۴۹۵۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۹ ساعت: ۱۵:۲۳ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی ائتلاف بزرگ پیروان ولایت قزوین:

۶۵نفر برای تهیه لیست ۹نفره ائتلاف بزرگ پیروان ولایت در قزوین ارزیابی شدند/ توجه به جوان‌گرایی و تخصص برای حضور در شورای شهر

سخنگوی ائتلاف بزرگ پیروان ولایت قزوین با اشاره به جوان گرایی در ائتلاف پیروان ولایت گفت: میانگین سنی ۹ نفری که اکنون برگزیده هستند ۴۴ و نیم سال است و مسن‌ترین عضو ۵۷ ساله و جوان‌ترین ۳۹ ساله است.

۶۵نفر برای تهیه لیست ۹نفره ائتلاف بزرگ پیروان ولایت در قزوین ارزیابی شدند/ توجه به جوان‌گرایی و تخصص برای حضور در شورای شهر
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، ابوالفضل معصومی‌فر ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های ائتلاف بزرگ پیروان ولایت در انتخابات شورای شهر قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: ائتلاف بزرگ پیروان ولایت تشکلی است متشکل از حدود 18 تا 20 حزب و جریان سیاسی که فعالیت خود را بیش از 25 سال است که به طور رسمی آغاز کرده اما به صورت غیررسمی قدمت آن به اواسط دهه 60 برمی‌گردد.

وی افزود: از انتخابات دومین مجلس شورای اسلامی که اوج فعالیت منافقین و جریان ضد انقلاب بود نیز فعالیت نیروهای پیروان ولایت به طور بی نام و نشان آغاز و منسجم‌تر شد و امروز هم با تلاش همه دوستان تاثیر بسزایی را در مقاطع حساس به ویژه انتخابات دارد.

سخنگوی ائتلاف بزرگ پیروان ولایت در قزوین ادامه داد: بعد از فراغت از انتخابات مجلس که اسفندماه ۹۸ بود نیز از همان روزها جلسات برای انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شورای اسلامی کلید خورد.

وی عنوان کرد: چون در انتخابات رئیس جمهوری، استان‌ها زیاد دخیل نیستند و بیشتر جریانات به صورت ملی اتفاق می‌افتد اما در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بیشتر فعالیت‌ها به صورت محلی است که ائتلاف پیروان ولایت بر این امر متمرکز شده است.

معصومی فر ابراز کرد: در این مقطع از انتخابات شورای اسلامی به ویژه شورای شهر قزوین ائتلاف پیروان ولایت، شخصی را از درون خود برای لیست کاندیدا تاکید نداشته و معرفی نشده؛ چه بسا اساس کار بر این بود که ائتلاف پیروان ولایت فراخوان عمومی برای حضور همه به ویژه افراد همفکرو‌همسو‌ داشت.


وی با بیان اینکه 60 الی 65 نفر برای حضور در لیست پیروان ولایت اعلام آمادگی کردند، گفت: پرسشنامه‌ای برای سوال از این اشخاص تهیه‌ شد که شامل اطلاعات شخصی و‌ چند پرسش از وظایف شورای شهر بود تا اطلاعات لازم را از این افراد تهیه کنیم.

سخنگوی ائتلاف بزرگ پیروان ولایت در قزوین اضافه کرد: این پرسشنامه‌ها توسط تک تک اعضای راهبردی ائتلاف مورد بررسی قرار گرفت و مرحله اول شناسایی و رصد به پایان رسید؛ در مرحله دوم بنا شد که داوران مجربی را برای گفتگوی حضوری با این داوطلبین انتخاب کنیم که پرسش و پاسخ و ارزیابی عمیق‌تر و تخصصی‌تر صورت گیرد.

وی افزود: این کار توسط سه نفر از افرادی که سابقه مدیریتی، عضویت در شورای شهر و شهرداری را داشتند صوت گرفت و بنا بود که از بین 65 نفر به میزان دو برابر نیاز اعضای شورای شهر یعنی 18 نفر را انتخاب کنیم.

معصومی فر اذعان کرد: این اتفاق طی 8 جلسه چهارساعته مفصل با حضور داوران و اعضای موتلفه و داوطلبان صورت گرفت که 18 نفر از این بین که دارای رتبه بیشتری بودند نیز انتخاب شدند.

سخنگوی ائتلاف بزرگ پیروان ولایت در قزوین ادامه داد: بنا شد این 18 نفر به مرحله سوم برسند که از بین این افراد 9 نفر برای لیست نهایی انتخاب و معرفی شوند که یک نفر از آن‌ها استعفا داد و دو نفر هم به دلیل اینکه در ائتلاف نیروی انقلاب هم عضویت داشتند لذا به همان ائتلاف پیوستند.

وی گفت: در نهایت 15 نفر به داوری مرحله سوم راه یافتند که چند جلسه مفصل برگزار شد که شیوه داوری و ارزیابی صلاحیت‌ها توسط همین افراد پیشنهاد شد که بهترین شیوه را طرح و‌ حل مسئله انتخاب کردند.

معصومی فر بیان کرد: در این روش از ارزیابی حل مسئله نیز موضوعات مربوط به شورای شهر و‌ شهرداری را که جنبه عام دارد، مطرح می‌کنیم و سه یا چهار نفر این مسئله را به بحث می‌گذارند و‌ درواقع ترسیمی از صحن شورا بود.

وی یادآور شد: بنابراین 38 مسئله‌ای که شورای شهر مبتلا به آن است را احصاء و مطرح کردیم و افراد به گروه‌های پنج نفره تقسیم شدند که تحلیل و‌ ارائه راهکار مطرح شد و داروان هم فقط بر این روند ناظر بودند و دخالتی در بحث نداشتند.

سخنگوی ائتلاف بزرگ پیروان ولایت در قزوین تصریح کرد: در جریان این ارزیابی نیز اعضای شورای مرکزی ائتلاف پیروان ولایت هم می‌توانستند حضور یابند اما باتوجه به شرایط کرونا این برنامه در فضای مجازی برگزار شد.

وی افزود: در جمع بندی هم داوران و اعضای شورای مرکزی سهمی در اعطای امتیاز داشتند که میانگین آن معدل افراد شد و‌ همچنین خود داوطلبانی هم که حضور داشتند می‌توانستند به جز خود به سایرین امتیاز دهند.

معصومی فر تاکید کرد: 9 نفری که برای لیست انتخاب شدند جزو بهترین‌ها بودند که استخراج شدند و داوران هم صرفا از بین اعضای پیروان ولایت نبودند بلکه از افراد متخصص این حوزه را انتخاب کردیم و این روش بهترین کاری بود که می‌شد انجام داد؛ ادعا هم نداریم بدون ایراد است اما با همین روش به نتیجه نهایی رسیدیم.

سخنگوی ائتلاف بزرگ پیروان ولایت در قزوین گفت: کمیته‌ای هم تحت عنوان کمیته وحدت تشکیل دادیم که پنج نفر از اعضای ائتلاف بزرگ پیروان ولایت در آن حضور دارند که وظیفه آن‌ها گفتگو با سایر احزاب در جهت رسیدن به وحدت است.

وی ادامه داد: جلسات و ‌رایزنی‌های فراوانی در زمینه ایجاد وحدت انجام شد که موفقیت نسبی میسر شده اما به موفقیت صددرصدی نرسیدیم و امیدواریم به لیست مشترک برسیم و همچنان این مسیر را پیش می‌گیریم.


معصومی فر با اشاره به جوان گرایی در ائتلاف پیروان ولایت ابراز کرد: اکنون 9 نفری که برگزیده هستند میانگین سنی آن‌ها 44 و نیم سال است و مسن‌ترین عضو 57 ساله و جوان‌ترین 39 ساله است و کمترین میزان تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاترین دکتری است.

سخنگوی ائتلاف بزرگ پیروان ولایت در قزوین درباره انتشار لیست 9نفره در فضای مجازی اذعان کرد: کارهایی که تاکنون انجام دادیم جنبه محرمانه نداشته است و ممکن است اطلاعات را برخی کاندیدا منتشر کنند اما لیستی که اکنون منتشر شده را تایید نمی‌کنیم و این افراد به دنبال ایجاد اختلاف و‌ دامن زدن به اختلافات در بین نیروهای انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: نباید به این جریان‌ها بها دهیم و معنایی ندارد شخصی که خارج از مرزهاست بخواهد برای ما تعیین تکلیف کند و این نوع حرکت‌ها برای ما مهم نیست؛ در شرایط کنونی برخی افراد به دنبال رانت‌های اطلاعاتی هستند که باید به موقع تذکر دهیم که این اتفاقات رخ ندهد و رسانه‌ها هم می‌توانند کمک کنند.

معصومی فر تصریح کرد: در عرصه انتخابات شورای شهر تنها جریان‌های سیاسی موثر نیستند چه بسا جریان‌های قومی، قبیله‌ای و صنفی هم دخیل هستند؛ اما انتظار می‌رود جریان‌های سیاسی بیشتر به همدیگر نزدیک شوند و از تشدد خودداری کنند.

سخنگوی ائتلاف بزرگ پیروان ولایت در قزوین در پایان با بیان اینکه احزاب و رسانه‌ها می‌توانند در روشنگری نقش داشته باشند، گفت: راه نزدیک شدن نظرها و سلیقه‌ها، گفتگو است؛ هیچ ارتباطی بین افراد معلوم الحال با اعضای موثر ائتلاف پیروان ولایت وجود ندارد و‌ در آینده هم وجود نخواهد داشت و به شدت با این جریانات مخالف هستیم.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان