۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین افزایش قیمتی در نرخ کرایه تاکسی‌های قزوین هنوز ابلاغ نشده است/ سامانه ۱۳۷ آماده پاسخگویی به شکایات شهروندان
کد خبر: ۳۴۹۵۵۷ نویسنده: اسماعیل عرشیان تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۳۰ ساعت: ۱۰:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین:

افزایش قیمتی در نرخ کرایه تاکسی‌های قزوین هنوز ابلاغ نشده است/ سامانه ۱۳۷ آماده پاسخگویی به شکایات شهروندان

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: هیچ افزایشی در نرخ کرایه تاکسی‌ها تا قبل از اردیبهشت ماه نداریم و طرح مورد نظر از بعد از اردیبهشت ابلاغ و اعلام خواهد شد.

افزایش قیمتی در نرخ کرایه تاکسی‌های قزوین هنوز ابلاغ نشده است/ سامانه ۱۳۷ آماده پاسخگویی به شکایات شهروندان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، فرآیند تعیین نرخ کرایه تاکسی بر اساس قانون شهرداری‌ها در اواخر سال بر اساس پیشنهاد واحدهای کارشناسی سازمان تاکسیرانی در قالب لایحه به شورای اسلامی هر شهر ارسال می‌شود.
 
شورای شهر در ادامه پس از بررسی، تصویب و در نهایت، تأیید فرمانداری مربوطه کرایه قانونی هر شهر را اعلام می‌کند که این فرآیند در سال جاری نیز در جریان است.

میانگین رقم پیشنهادی برای افزایش کرایه تاکسی در کشور بین ۲۵ تا ۳۵ درصد است که این پیشنهادها در برخی شهرها مورد بررسی قرار گرفته و در باقی شهرها نیز در دست بررسی است؛ نتیجه نهایی پس از طی مراحل قانونی و تصویب به شهرداری‌ها اعلام و در داخل تاکسی‌ها به صورت برچسب نصب خواهد شد.

نرخ جدید کرایه‌های تاکسی در قزوین در انتظار رأی فرمانداری

آن گونه که سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرده، از بیست و هفتم اسفندماه ۹۹ موضوع افزایش کرایه تاکسی‌ها پس از ارسال لایحه شهرداری و بررسی در کمیته‌های فنی و کمیسیون‌های مربوطه، در صحن شورا به تصویب رسیده و هم‌اکنون در انتظار نتیجه کمیسیون تطبیق از فرمانداری برای اجرایی شدن این مصوبه است.

هرچند افزایش کرایه‌ها در برخی شهرها اجرایی شده و در سایر شهرها نیز تا اردیبهشت ماه شاهد اصلاح قیمت خواهیم بود اما در این بین هستند رانندگانی که جلوتر از موعد قانونی نسبت به افزایش کرایه اقدام می‌کنند.

تعدادی از شهروندان قزوینی ضمن گلایه‌هایی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کردند: چند روز اخیر شاهد افزایش نرخ کرایه در برخی از تاکسی‌های درون شهری هستیم.

این شهروندان عنوان کردند: در شرایطی که کرونایی همچنان جولان می‌دهد و برخی مشاغل از جمله سازمان اتوبوسرانی و اتوبوس داخل شهری، تعطیل است و بخشی قابل توجهی از ترددها توسط تاکسی انجام می‌شود چرا نباید نظارتی بر فعالیت تاکسی‌ها صورت بگیرد.

شهروندان قزوینی بیان کردند: طبیعی است گاها برخی رانندگان به دلیل نداشتن پول خُرد مجبور به دریافت کرایه اضافه هستند اما چرا در جایی که این امر صدق نمی‌کند، باید شاهد دریافت کرایه بیشتری باشیم.

این شهروندان مطرح کردند: جالب تر اینکه وقتی نسبت به دریافت کرایه اضافی اعتراض می‌کنیم، رانندگان تاکسی عنوان می‌کنند این نرخ جدید تاکسیرانی است و کرایه‌ها گران شده است.

روند نظارت بر فعالیت تاکسی‌ها انجام می‌شود

اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مصوبات شورای شهر به این صورت است که بعد از ارائه یک طرح توسط شهرداری به شورای اسلامی، شورای شهر طرح مورد نظر را بررسی می‌کند و در صورت تأیید، آن را به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال می‌کند و فرمانداری باید در مدت 20 روز در این باره اظهارنظر کند.

وی افزود: در موضوع نرخ جدید کرایه تاکسی‌های قزوین، هم‌اکنون در انتظار نتیجه کمیسیون تطبیق از فرمانداری برای اجرایی شدن این مصوبه هستیم و فرمانداری هنوز اعلام نظری در این باره نکرده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با بیان اینکه هنوز هیچ خبری از افزایش نرخ جدید کرایه تاکسی‌های قزوین نیست و هیچ گونه افزایش کرایه‌ای در اجرا نداریم، گفت: با گزارش‌های میدانی صورت گرفته هیچ گونه افزایش کرایه‌ای توسط رانندگان در سطح شهر اعمال نشده و نرخ کرایه تاکسی‌ها، مربوط به همان نرخ سال 99 است.

عرشیان بیان کرد: روند کنترل محسوس و نامحسوس بر فعالیت تاکسی‌ها توسط بازرسان سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین انجام می‌شود؛ احتمال دارد بعضا تخلفاتی را به صورت موردی توسط رانندگان در طول سال مشاهده کنیم اما گزارشات میدانی نشان می‌دهد که رانندگان نسبت به قوانین شهرداری تمکین دارند.

وی با بیان اینکه امیدواریم نرخ جدید کرایه تاکسی‌های قزوین تا اوایل اردیبهشت ماه ابلاغ شود و رانندگان از بلاتکلیفی خارج شوند، گفت: هیچ افزایش نرخ کرایه تاکسی را در سراسر کشور تا قبل از اردیبهشت ماه نداریم و از اردیبهشت ماه به بعد، طرح مورد نظر ابلاغ و اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با سامانه 137 در ارتباط باشند شکایات مورد نظر را اطلاع رسانی کنند.
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان