۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین راه‌اندازی ۲۰ پایگاه اورژانس در استان قزوین ضروری است
کد خبر: ۳۴۹۵۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۹ ساعت: ۹:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز مدیریت حوادث استان قزوین:

راه‌اندازی ۲۰ پایگاه اورژانس در استان قزوین ضروری است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و داشتن نقاط حادثه خیز متعدد، خرید بالگرد و راه اندازی ۲۰ پایگاه اورژانس در استان ضروری است.

راه‌اندازی ۲۰ پایگاه اورژانس در استان قزوین ضروری است
سهیل سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: استان قزوین به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود معمولا با سوانح جاده‌ای زیادی روبروست که امدادرسانی به موقع نیازمند تامین نیازهای پایگاه‌های اورژانس در اقصی نقاط استان است.

وی افزود: اکنون 42 پایگاه اورژانس در استان فعال شده و با 43 کد فعال(آمبولانس) یک بالگرد اورژانس هوایی، یک اتوبوس آمبولانس، یک موتورلانس و بهره‌گیری از 390 نیروی متخصص و تکنسین در خدمت مردم استان قزوین و سایر کسانی است که در ایام سال در جاده‌ها دچار سانحه می‌شوند.

رئیس اورژانس استان قزوین تصریح کرد: روزانه به طور متوسط 230ماموریت فوریت‌های پزشکی انجام می‌شود و به دلیل شرایط استان با کمبود پایگاه و آمبولانس مواجهیم، به طوریکه بر اساس برنامه تنظیم شده تعداد 20 پایگاه در استان کمبود داریم که حداقل باید 8 پایگاه در داخل شهر احداث شود.

سلطانی بیان کرد: به دلیل داشتن نقاط حادثه خیز متعدد و مناطق کوهستانی نیازمند راه‌اندازی 116پد برای فرود بالگرد که کار شناسایی و جانمایی آن انجام شده است و نیازمند ساخت یک پایگاه اورژانس هوایی و نیز خرید یک فروند مدی کوپتر برای اورژانس هوایی هستیم.

انجام روزانه به طور متوسط ۲۳۰ماموریت فوریت‌های پزشکی

وی ادامه داد: خرید بالگرد با کمک وزیر بهداشت، استاندار و نمایندگان پیگیری خواهد شد و تا واگذاری زمین و راه اندازی اورژانس هوایی و قطعی شدن آن باید بتوانیم حداقل 40 پد بالگرد برای فرود را در مناطق مختلف استان احداث کنیم.

وی عنوان کرد: در شهر شریفیه به دلیل موقعیتی که در کنار جاده اصلی دارد ضرورت داشت به صورت موقت یک مرکز اورژانس راه‌اندازی کنیم تا ساختمان اصلی ساخته شود.

این مقام مسئول گفت: با همکاری فرماندار البرز و اعضای شورای شهر و شهردار شریفیه قسمتی از ساختمان آتش نشانی در اختیار اورژانس قرار گرفته و تا زمان امضا تفاهم نامه پایگاه اورژانس شهر شریفیه به صورت 12 ساعته و پس از آن به صورت 24 ساعته در شهر شریفیه مستقر خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: هم اکنون امکانات را مستقر کردیم که بیش از 100 میلیون تومان تجهیزات داخل و یک میلیارد و نیم برای خرید تجهیزات پزشکی هزینه شده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان