۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برگزاری بیش از ۳هزار جلسه دادرسی الکترونیک در قزوین
کد خبر: ۳۴۹۵۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۸ ساعت: ۱۰:۴۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین خبرداد

برگزاری بیش از ۳هزار جلسه دادرسی الکترونیک در قزوین

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: سال گذشته ۳هزار و ۵۶۴مورد جلسه دادرسی به صورت الکترونیک در استان قزوین انجام شده است.

برگزاری بیش از ۳هزار جلسه دادرسی الکترونیک در قزوین
حجت الاسلام قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست‌های اعلامی قوه قضائیه سامانه دادرسی الکترونیک از خرداد ماه سال ۹۹ در استان راه اندازی شد، اظهار کرد: هدف از راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیک، کاهش مراجعات زندانیان به مراجع قضائی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش هزینه و پیشگیری از مشکلات متعدد اعزام و بدرقه زندانیان و همچنین امکان ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده‌های آن‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۳ مورد دیدار زندانیان با خانواده هایشان نیز به صورت الکترونیک انجام شده است؛ افزود: در مجموع تا پایان سال گذشته ۴ هزار و ۵۳۱ جلسه با زندانیان الکترونیکی انجام شده است.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: دستیابی به قوه قضائیه هوشمند، از اولویت‌های این قوه است و امروز دستگاه قضایی از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرد و بر همین اساس، سامانه‌های مختلف الکترونیکی به منظور ارائه غیرحضوری خدمات قضایی راه‌اندازی شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اجرای دادرسی الکترونیکی علاوه بر تضمین سلامت مراجعان به دستگاه قضایی، زمان دادرسی را کاهش می‌دهد و گامی مؤثر در افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش هزینه‌ها است و امروزه با توجه به شرایط جامعه و لزوم پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، استفاده حداکثری و به موقع از ابزار الکترونیک اهمیت مضاعفی یافته است.

وی در پایان گفت: استفاده از دادرسی الکترونیک نه تنها در دوران شیوع بیماری کرونا بلکه در دوران پسا کرونا نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای دادرسی‌های حضوری باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان