۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین طرح شهید سلیمانی به دلیل برخی سیاسی بازی‌ها مسکوت ماند/ قزوین قرنطینه شود
کد خبر: ۳۴۹۵۰۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۷ ساعت: ۱۵:۵۳ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس:

طرح شهید سلیمانی به دلیل برخی سیاسی بازی‌ها مسکوت ماند/ قزوین قرنطینه شود

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس گفت: به شدت از تعطیلی سیاسی طرح شهید سلیمانی انتقاد دارم؛ چراکه متاسفانه برخی از نگرش‌های سیاسی در مدیریت کشور منجر به مسکوت ماندن یا نیمه تعطیل شدن طرح شهید سلیمانی از بهمن ماه تاکنون شده است.

طرح شهید سلیمانی به دلیل برخی سیاسی بازی‌ها مسکوت ماند/ قزوین قرنطینه شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، فاطمه محمدبیگی ظهر امروز(جمعه) بعد از حضور در مرکز فوریت‌های پزشکی و حوادث استان و بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان، در جمع خبرنگاران درباره اقدامات یک سال گذشته مجموعه فوریت‌های پزشکی استان و پرسنل اورژانس اظهار کرد: از اسفند ماه سال گذشته تا کنون که در کشور با ویروس کرونا درگیر شده‌ایم مجموعه مرکز فوریت‌های پزشکی استان به عنوان مرکز تمام وقت فعال، بدون هیچگونه تعطیلی مشغول به انجام فعالیت هستند.

وی افزود: عمده اقدامات مربوط به تصمیم‌گیری حوزه سلامت، استخراج آمار و فرآیندهای مربوط به کرونا در مرکز فوریت‌های پزشکی استان انجام می‌شود که یک مرکز پدافندی و مدیریت بحران فعال در حوزه سلامت است و جزو مراکز نمونه استان محسوب می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس اذعان کرد: حمایت لازم از فوریت‌های پزشکی قزوین انجام نشده چراکه اکنون استان ما از احداث ۲۰ پایگاه اورژانس از پایگاه‌های برنامه‌ریزی شده عقب است در حالی که در استان‌های همجوار چهار الی پنج پایگاه عقب هستند.

وی تاکید کرد: موضوع عقب ماندن استان ما از احداث پایگاه‌های برنامه‌ریزی شده توجه بیشتر مدیریت فوریت‌های پزشکی کشور را نسبت به استان قزوین و پیگیری استاندار، فرمانداران، بخشداران و دهیاران را می‌طلبد تا با همکاری لازم زمینه‌ ارائه فعالیت‌های بیشتر اورژانس و فوریت‌های پزشکی به مردم تکمیل شود.

محمدبیگی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهم ایجاد و ساخت پدهای هلیکوپتری برای استفاده از اورژانس هواییست که در شرایط امروز بسیار نیاز است اما متاسفانه علی رغم تاکیدات و نامه نگاری‌هایی که انجام داده‌ایم هیچ اتفاق خوشایندی رخ نداده است.


نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: حتی با وجود دیدارهایی که با مسئولین اورژانس کشور انجام شده، مسئولین برای جا نمایی ایستگاه‌های پد حضور پیدا کرده‌اند و جلسات آموزشی برای مسئولان محلی و بخشداری‌ها تشکیل شده اما همچنان شاهد ایجاد این پدهای هلیکوپتر نیستیم.

درخواست برگزاری فوری جلسه شورای تامین در استان دارم

وی بیان کرد: طبیعی است که امروزه اگر قصد داشه باشیم امکاناتی جذب استان کنیم در ابتدا باید زیرساخت مدنظر وجود داشته باشد که متاسفانه به دلیل عدم آمادگی زیر ساختی نتوانستیم هلیکوپتر یا مدی کوپتر اورژانس را جذب استان کنیم.

این مقام مسئول گفت: امروز که متاسفانه شاهد پیک عجیب کرونا و فوت ۱۵ نفر بر اثر این بیماری را در استان قزوین شاهد هستیم و در طول شیوع این ویروس در کشور تاکنون این رقم برای استان ما نگران کننده است، خواهش می‌کنم به ارتقاء زیرساخت‌های بهداشتی، سلامت محور استان و به خصوص اورژانس توجه ویژه شود.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس افزود: ما امروزه وجود ۱۲ نفر بیمار کرونایی در صف آی سی یو را شاهد هستیم، در حالی که تا چند روز گذشته هیچ بیماری در صف آی سی یو استان نداشتیم و این رشد ناگهانی نسبت به روزهای گذشته نشان دهنده روز‌های آینده مخاطره‌آمیز و وحشتناک برای استان ما و کشور است.


وی با بیان اینکه خواهشمندم مسئولین امر به این موضوعات توجه کنند، اعلام کرد: با شرایط فعلی درخواست جلسه شورای تامین برای استان را دارم و امیدوار هستم بتوانیم در جلساتی که برگزار می‌شود تصمیمات مناسبی را اتخاذ کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس تاکید کرد: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌ها از سوی شهروندان کاهش پیدا کرده و مشاغلی که باید تعطیل باشند همچنان در برخی نقاط باز هستند و این موضوعات و عدم توجه به پروتکل های بهداشتی یک نوع بازی با مرگ و خطر ساز است؛ مردم علاوه بر اینکه انتظار دارند مسئولین به مشکلات رسیدگی و رعایت کنند باید خودشان هم برای عدم تجربه مصیبت‌ها نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این مقام مسئول گفت: متاسفانه رئیس جمهور به عنوان متولی و رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا با بی‌تدبیری قدم در راهی گذاشتند که باعث افزایش تلفات در این حوزه شده و تنها مردم را مقصر شرایط کنونی می‌داند، قطعا وی باید به عنوان مسئول ارشد تصمیم‌گیری در این حوزه، در محاکم قضایی و مراجع حقوقی کشور  پاسخگوی اهمال خود باشد.

فوت 15بیمار کرونایی در قزوین

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه وضعیت استان قزوین امروز سیاه است، عنوان کرد: ما فقط دو پیک با آمار فوتی بالا سال گذشته در فروردین و آبان ماه با ۱۴ فوتی داشتیم اما متاسفانه امروز تعداد ۱۵ نفر فوتی از کرونا برای استان قزوین فاجعه نام می‌گیرد.

وی اذعان کرد: متاسفانه امروز در یک جنگ تمام عیار بیولوژیک با شدت بالا شاهد جان باختن مردم هستیم؛ از مردم و مسئولین درخواست دارم که با دقت هر آنچه را که لازم است رعایت کنند تا با همدلی، وحدت و اجرای یکپارچه پروتکل‌ها از وضعیت فعلی عبور کنیم.

محمدبیگی تاکید کرد: در شرایط فعلی برای استان قزوین و مناطقی که در وضعیت قرمز هستند درخواست قرنطینه دارم و خواهش می‌کنم تمام نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و ارتش با همان جدیتی که همیشه در صحنه حضور داشته‌اند اکنون پا به عرصه بگذارند و مدیران نیز از فرصت وجود طرح شهید سلیمانی استفاده کنند.

این مقام مسئول افزود: به شدت از تعطیلی سیاسی طرح شهید سلیمانی انتقاد دارم چراکه متاسفانه برخی از نگرش‌های سیاسی در مدیریت کشور منجر به مسکوت ماندن یا نیمه تعطیل شدن طرح شهید سلیمانی از بهمن ماه تاکنون شده، هیچ پشتیبانی لجستیکی، بودجه‌ای و تامین اعتباری لازم برای این طرح انجام نشده و همین موجب متوقف شدن طرح شده است.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس در پایان گفت: مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی ابلاغ شده اما هیچ اثری از اجرایی شدن این ابلاغ در استان‌ها نمی‌بینیم و به عنوان دبیر کمیسیون بهداشت از وزیر محترم بهداشت و رئیس جمهور درخواست می‌کنم که با جدیت تمام طرح شهید سلیمانی را احیا کنند تا این موج سهمگین رفع شود.
انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان