۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش آمار بیماران بدحال کرونایی/به یک تصمیم جدی و قرنطینه یک هفته‌ای در قزوین نیاز داریم
کد خبر: ۳۴۹۴۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۶ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خبرداد

افزایش آمار بیماران بدحال کرونایی/به یک تصمیم جدی و قرنطینه یک هفته‌ای در قزوین نیاز داریم

رئیس علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: با افزایش بیماران بدحال کرونایی در استان متاسفانه در روزهای آینده باید شاهد افزایش فوتی‌ها باشیم.

افزایش آمار بیماران بدحال کرونایی/به یک تصمیم جدی و قرنطینه یک هفته‌ای در قزوین نیاز داریم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پیمان نامدار در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین که ظهر امروز(پنج‌شنبه) در استانداری قزوین برگزار شد؛ با اشاره به آمار بستری محتمل روزانه اظهار کرد: 50درصد تست‌های ما تقریبا از نظر راندمان در بیمارستان‌ها مثبت می‌شود و سایر بیماران که به نام محتمل شناخته می‌شود نیز بالغ بر 40 درصد آن‌ها کسانی هستند که سی تی اسکن آن‌ها علائم بیماری کووید را دارد حتی شاید تست آن‌ها مثبت هم نباشد.

وی افزود: از این رو اکنون آمار بستری محتمل کل کشور از ابتدای شیوع کرونا، یک رکوردی را زده است و چند استانی هم که از نظر بستری روز گذشته رکوردشان شکسته شد شامل اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، قزوین، لرستان، مرکزی و همدان است.

ثبت بیشترین آمار بیماران کرونایی بستری در روز گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بیشترین میزان بستری را روز گذشته با 640 نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون داشتیم؛ سرعت افزایش بستری بسیار بیشتر شده و تمام تصمیماتی که در ستاد و قرارگاه گرفته می‌شود باید سه برابر شود.

وی ادامه داد: شاخص ریسکی که با آن رنگبندی استان‌ها را تعیین می‌کردیم عدد چهار بود اما اکنون این عدد در بسیاری از استان‌ها به ویژه قزوین به 28 رسیده است؛ ستاد ملی هم تصمیم گرفته است که در رنگبندی وضعیت قرمز را حذف به جای آن وضعیت سیاه را اعلام کنند.

انجام روزانه ۱۵۰۰ تست کرونا در استان قزوین 

نامدار اضافه کرد: ما متاسفانه هنوز در مرحله‌ای نیستیم که اعلام کنیم به پیک یا قله بیماری رسیده‌ایم و تا یک یا دو هفته همچنان باید شاهد افزایش روند پیک باشیم؛ همچنان روزانه 1500 تست انجام می‌شود که نشان دهنده این است که هنوز هیچ افتی در بیماران سرپایی ما ایجاد نشده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: شهرستان‌های تاکستان و قزوین در زمینه بیمارستانی در شرایط ویژه‌ای قرارگرفته‌اند و سایر شهرستان‌ها هم در شیب صعود قرار دارند به جز شهرستان البرز که احتمال اینکه سیر بیماری کاهش پیدا کند وجود دارد.

وی با بیان اینکه روز گذشته برای اولین بار فوتی دو رقمی را تجربه کردیم، ابراز کرد: تصوری در بین مردم وجود دارد که شیوع ویروس انگلیسی بیشتر اما مرگ و میر آن کمتر است در حالی که میزان بیماران بدحال ما از عدد 16 به 40 رسیده است و 120 تخت آی سی یو پُر شده که تخت‌های سی سی یو هم به آی سی یو تبدیل شد.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: با افزایش بیماران بدحال متاسفانه در روزهای آینده باید شاهد افزایش فوتی‌ها باشیم؛ بیشترین تلاش ما در بخش درمان است و اکنون افراد با هرگونه علائم تنفسی، گوارشی، عطسه و گلودرد در درجه کرونا قرار دارد که حداکثر باید در خانه به مدت 14 روز خود را قرنطینه کند و اگر علائم حاد شد به بیمارستان مراجعه کند چون هنوز داروی خاصی برای این بیماری نیست.

شیفت‌بندی فعالیت مشاغل گروه یک ضروریست

نامدار عنوان کرد: بخش سرپایی را هم راه‌اندازی کردیم؛ بیشترین مبتلایان اعلام می‌کنند که در مراسمات عروسی حضور داشتند به طوری که میزان کنترلی که در شهرستان‌ها در برگزاری مراسمات عروسی باید اعمال می‌شد نیز مطلوب نبود.

این مقام مسئول اذعان کرد: بحث شیفت بندی مشاغل گروه یک هم ضروری است چراکه فعالیت این مشاغل باعث شلوغی شهر شده و باعث افزایش بار دور زدن مردم در شهر شده است.

وی ادامه داد: به یک تصمیم جدی و قرنطینه یک هفته‌ای در قزوین نیاز داریم چراکه با روزی ورود 130 بیمار و خروجی 40 نفر باوجود پای کار بودن بخش خصوصی و ارتش، ظرفیت تخت‌های ما نهایتا تا چهار الی پنج روز پاسخگو خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان گفت: اکنون هم که به تخت‌های کرونا اضافه می‌کنیم نیز از تخت‌های غیرکرونایی کم می‌شود که نگرانی را درباره افزایش بیماری‌های مزمن و اختلال در ارائه خدمات به بیماران غیرکووید را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان