۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ناکارآمدی قوانین از مشکلات جدی حوزه صنعت و تولید است/شعار سال باید فصل‌الخطاب دستگاه‌ها و نهادها باشد
کد خبر: ۳۴۹۴۸۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۶ ساعت: ۱۲:۵۳ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

ناکارآمدی قوانین از مشکلات جدی حوزه صنعت و تولید است/شعار سال باید فصل‌الخطاب دستگاه‌ها و نهادها باشد

دادستان قزوین گفت: یکی از مشکلات جدی حوزه صنعت و تولید بحث ناکارآمدی قوانین است، زیرا قوانین فعلی برای شرایط عادی است و قوانین موجود باید متناسب با شرایط تحریم و جنگ اقتصادی روزآمد شود.

ناکارآمدی قوانین از مشکلات جدی حوزه صنعت و تولید است/شعار سال باید فصل‌الخطاب دستگاه‌ها و نهادها باشد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، محمد قاسمی ظهر امروز (پنج‌شنبه) در اولین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین که در سالن جلسات شرکت تولیدی نیرو محرکه برگزار شد، اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه با هدف رفع موانع و مشکلات حوزه صنعت و تولید تشکیل شده است.

وی افزود: در چند سال اخیر و با حضور آیت الله رییسی در رأس دستگاه قضایی، بحث مانع‌زدایی و تسهیل‌گری در حوزه صنعت جدیت بیشتری یافته و تاکنون دستاوردهای قابل قبولی نیز حاصل شده است.

دادستان قزوین عنوان کرد: دستگاه قضایی در گذشته در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری، مسائل و مشکلات حوزه صنعت را بررسی می‌کرد.

وی افزود: به ‌رغم اینکه دستگاه قضایی در بسیاری از حوزه‌ها مستقیماً وظیفه‌ای بر عهده ندارد، اما با توجه به تحریم‌های ناعادلانه و جنگ اقتصادی دشمن و در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه تشکیل شد و در حوزه صنعت و تولید با جدیت اقدام کرد تا بتواند با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها گره گشای مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان باشد.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته ۱۷ نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان برگزار شد و بر اساس مصوبات این ستاد از بیکاری چند هزار کارگر و تعطیلی چندین واحد صنعتی جلوگیری به عمل آمد.
 
قاسمی ادامه داد: همچنین با ورود و پیگیری‌های دستگاه قضایی، ده‌ها واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردانده شد و این ماموریت در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

ورود دستگاه قضایی به حوزه صنعت و تولید با نگاه پیشگیرانه است

وی تاکید کرد: در واقع ورود دستگاه قضایی به حوزه صنعت و تولید با نگاه پیشگیرانه است، زیرا تعطیلی واحدهای صنعتی موجب بیکاری کارگران شده و هر یک از این افراد به نوعی درگیر آسیب‌های اجتماعی خواهند شد و نتیجه این آسیب‌ها به صورت وقوع جرائم و مسائل خانوادگی به دستگاه قضایی ختم می‌شود.

دادستان قزوین گفت: هر چقدر تلاش شود که چرخ اقتصاد، صنعت و تولید در گردش باشد، شاهد کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود و از سوی دیگر در خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه موثر است.

این مقام قضایی استان به نامگذاری سال اشاره کرد و گفت: اقتصاد، تولید و صنعت از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری در یک دهه گذشته بوده و این موضوع در نامگذاری سال‌ها از سوی ایشان کاملاً مشهود است.

دادستان قزوین یادآور شد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به "تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نامگذاری شده است و شعار سال باید فصل‌الخطاب برای تمامی دستگاه‌ها و نهادها در راستای تسهیل و رفع موانع تولید باشد.

وی تصریح کرد: کارگروه حمایت از تولید در استان در ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری تشکیل شده و بر همین اساس روزهای دوشنبه هر هفته به بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، آن هم به صورت میدانی و با حضور در محل واحد صنعتی مورد نظر، اختصاص یافته است تا مشکلات این واحدها به صورت موردی و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و البته تصمیمات متخذه برای کل واحدها قابل تسری خواهد بود.

مشکلات فعلی حوزه صنعت و تولید ناشی از تحریم‌ها و سوء مدیریت‌هاست

دادستان قزوین ابراز کرد: یکی از مشکلات جدی حوزه صنعت و تولید بحث ناکارآمدی قوانین است، زیرا قوانین فعلی برای شرایط عادی است و قوانین موجود باید متناسب با شرایط تحریم و جنگ اقتصادی روزآمد شود و اگر قوانین حوزه صنعت و تولید به روزرسانی نشود، قطعً تلاش‌ها ثمرات زیادی نخواهد داشت.

قاسمی یادآور شد: امروزه صنعتگران و تولیدکنندگان همانند دوران هشت سال دفاع مقدس، در خط مقدم جنگ اقتصادی دشمن قرار دارند و باید حمایت‌های همه جانبه از آنها صورت گیرد.

وی افزود: اگر تولیدکنندگان مورد پشتیبانی قرار نگیرند، قطعاً دچار مشکل خواهند شد و ممکن است دشمن به اهداف شوم خود که همان تضعیف اقتصاد کشور و معیشت مردم است، دست یابد و در ناامید کردن مردم موفق شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: مشکلات فعلی حوزه صنعت و تولید ناشی از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمن، سوء مدیریت‌ها، خود تحریمی‌ها است و بی‌تردید تمامی این موارد و مسائل با هماهنگی، هم فکری و هم افزایی تمامی ارکان نظام قابل رفع است.
 
وی در پایان گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که حوزه صنعت و تولید به ‌رغم جنگ اقتصادی، بتواند در شرایطی آرام و بدون موانع به فعالیت خود ادامه دهد.
 
در ادامه این نشست از واحدهای صنعتی اشکان چینی، نیرو محرکه و بهمن دیزل بازدید به عمل آمد و مسائل و مشکلات آنها در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات لازم برای رفع موانع مربوط توسط دستگاه‌ها در بازه زمانی مشخص به تصویب رسید.
انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان