۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۴هزار هکتار از باغات قزوین اصلاح و جوان‌سازی می‌شود
کد خبر: ۳۴۹۴۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۶ ساعت: ۱۱:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان قزوین:

۴هزار هکتار از باغات قزوین اصلاح و جوان‌سازی می‌شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا چهار هزار هکتار از سطح باغ‌های میوه استان اصلاح و جوان سازی شود.

۴هزار هکتار از باغات قزوین اصلاح و جوان‌سازی می‌شود
علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: اصلاح و جوان‌سازی باغ‌های میوه از طریق سرشاخه کاری و تغییر ارقام آنها به دیرگل ده و مقاوم به سرما و خشکی با مشارکت باغداران و کارشناسان مدیریت باغبانی و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی افزود: از آنجا که بخش قابل توجهی از باغ‌های میوه استان قزوین در سالیان گذشته از سرمازدگی دچار خسارت می‌شد، تغییر ارقام باغ‌ها به دیرگل ده و مقاوم به سرما می‌تواند موجب پیشگیری از این آسیب‌ها شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه بخشی از اصلاح و جوان سازی نیز شامل تغییر ارقام به مقاوم به خشکی است، گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، توسعه استفاده از ارقام مقاوم به خشکی نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: یکی از دیگر مزایای اصلاح و جوان سازی باغ‌های میوه تقویت عملکرد آنهاست و برداشت محصول در باغ‌های اصلاح شده از نیم تا سه برابر افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول گفت: اصلاح و جوان سازی باغ‌های میوه استان قزوین شامل گردو، بادام، پسته، انگور و زیتون خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: استان قزوین دارای بیش از ۷۵هزار تن باغ میوه است و این استان در تولید محصولات باغی زیتون و انگور و همچنین زغال اخته، گیلاس و فندق جزو قطب‌های اول تا سوم کشور است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان