۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اجرای گشت‌های ویژه نظارت بربازار در ماه رمضان/ قزوین روزانه ۲۰تا۲۵تن مرغ مازاد دارد
کد خبر: ۳۴۹۴۶۷ نویسنده: علی بیشه‌ای تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۶ ساعت: ۹:۳۶ ↗ لینک کوتاه

معاون بازرسی سازمان صمت استان در مصاحبه با صبح‌قزوین خبرداد

اجرای گشت‌های ویژه نظارت بربازار در ماه رمضان/ قزوین روزانه ۲۰تا۲۵تن مرغ مازاد دارد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین گفت: با گران فروشی یا کم‌فروشی برخورد می‌کنیم و طرح نظارتی ویژه ماه رمضان توسط بسیج اصناف و سازمان صمت در دو شیفت صبح و بعدازظهر اجرا می‌شود.

اجرای گشت‌های ویژه نظارت بربازار در ماه رمضان/ قزوین روزانه ۲۰تا۲۵تن مرغ مازاد دارد

علی بیشه‌ای درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ درباره نظارت بر کالاهای مصرفی مردم در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نظارت‌های جدی بر بازار به ویژه بر روی کالاهای اساسی مثل خرما، برنج، روغن، لبنیات، مرغ و بامیه و زولبیا که مصرف ماه رمضان است، داریم.

وی افزود: حتما اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد و رسیدگی می‌کنیم و خوشبختانه کالای اساسی به اندازه کافی در سطح بازار و فروشگاه‌ها موجود است و اگر در نقطه‌ای از شهر مردم کمبود کالایی را مشاهده کنند بلافاصله سازمان را در جریان قرار دهند که در عرض 24 ساعت آن کالا تامین شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تاکید کرد: با گران فروشی یا کم‌فروشی برخورد می‌کنیم و طرح نظارتی ویژه ماه رمضان توسط بسیج اصناف و سازمان صمت در دو شیفت صبح و بعدازظهر اجرا می‌شود یعنی حتی بعدازظهرها هم باتوجه به اینکه مصرف و خرید در این ساعات بیشتر می‌شود نیز بازرسین در سطح شهر حضور دارند.

هر نوع مرغ سبز یا بدون آنتی بیوتیک نباید بیشتر از نرخ مصوب عرضه شود

وی اذعان کرد: حداقل چهار الی پنج تیم گشت در سطح شهر حضور دارند و نظارت‌ها هم صرفا در سطح شهر قزوین نیست بلکه در سطح هر شهرستان هم دو الی سه تیم بازرسی حضور دارند و نظارت‌ها در کل استان صورت می‌گیرد.

بیشه‌ای یادآور شد: گشت ویژه تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد اما به طور معمول و همیشه بحث بازرسی‌ها در سطح بازار و فروشگاه‌ها و مراکز خرید انجام می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: اکنون در حوزه مرغ چالشی نداریم بلکه بحث مازاد مصرف استان هم وجود دارد که در این باره مقداری نگران هستیم به طوری که مازاد آن در انتهای روز روی دست عرضه‌کنندگان باقی می‌ماند که باید به استان‌های دیگر صادر کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون خوشبختانه در سطح شهر حتی در ساعت هشت شب هم مرغ در بازار وجود دارد، عنوان کرد: اختلاف قیمت آنچنانی که استان قزوین با استان‌های همجواری مثل تهران و البرز داشت، این کالا را در چند ماه گذشته و در پایان سال با چالش مواجه کرده بود به طوری که مرغداران تمایل داشتند که مرغ‌ها را به این استان‌ها صادر کنند تا گران‌تر بفروشند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای از نظارت‌ها مستثنی نیستند

معاون سازمان صمت استان قزوین افزود: اکنون قیمت‌ها متعادل شده و نرخ مصوب مرغ در قزوین 24 هزار و 900 تومان است که هیچ مرغی بالاتر از این قیمت نباید عرضه شود و هر مرغی تحت عنوان مرغ سبز یا بدون آنتی بیوتیک برای ما قابل قبول نیست و صرفا با همین قیمت عرضه شود.

بیشه‌ای ابراز کرد: مصرف روزانه مرغ در قزوین حدود 50 تا 70 تن است و چون این کالا با فراوانی در استان مواجه است، اگر بیش از نیاز بازار عرضه کنیم نیز دچار هدررفت و خرابی می‌شود چون مرغ یک کالای مصرفی تاریخ‌دار است.

وی تصریح کرد: اکنون روزانه 20تا25 تن مرغ را به استان البرز صادر می‌کنیم؛ هیچ مشکلی هم در حوزه روغن نداریم و روغن جامد به جهت کمبود ظروف حلب مقداری با کمبود مواجه است اما بیشتر روغن مایع مصرف مردم است که در این زمینه هیچ کمبودی وجود ندارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: تمامی کالاها باید طبق قیمت مصوب که روی کالا درج شده عرضه شود و در غیر این صورت گران فروشی محسوب می‌شود که برخورد جدی صورت می‌گیرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان قزوین در پایان گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به طور ویژه نظارت می‌کنیم که حتما کالا داشته باشند چون کمبود کالا در این مراکز چالش برانگیز خواهد بود؛ همچنین برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم تخلف صادر می‌کنیم چراکه فرقی با سایر مراکز خرید ندارد و واحد صنفی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان