۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین وجود ۷۳درصد جمعیت در شهرستان البرز و قزوین نیازمند توجه ویژه است/بی‌مهری به منطقه آبگرم با داشتن «آب‌درمانی»
کد خبر: ۳۴۹۴۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۵ ساعت: ۱۵:۲۹ ↗ لینک کوتاه

در دیدار شهرداران استان قزوین با استاندار مطرح شد؛

وجود ۷۳درصد جمعیت در شهرستان البرز و قزوین نیازمند توجه ویژه است/بی‌مهری به منطقه آبگرم با داشتن «آب‌درمانی»

در دیدار شهرداران استان قزوین با استاندار عنوان شد: هرچند برخی از مناطق استان قزوین همچون آبگرم از ظرفیت آب درمانی برخوردار است اما توسعه و تحولی در آن صورت نمی‌گیرد.

وجود ۷۳درصد جمعیت در شهرستان البرز و قزوین نیازمند توجه ویژه است/بی‌مهری به منطقه آبگرم با داشتن «آب‌درمانی»
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور عصر امروز(چهارشنبه) در نشست با شهرداران استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز شرایط سختی در اداره کشور در ابعاد مختلف حاکم بوده که البته با تجارب مناسب شهرداران این شرایط به خوبی پیش رفته است.

وی افزود: تعاملات شهرداران با فرمانداران می‌تواند در حل مشکلات گره‌گشا باشد و اهداف و ماموریت‌ها به خوبی اجرایی شود.

استاندار قزوین اذعان کرد: اعتبارات استان اعتبارات بالایی نیست و علی‌رغم منابع مالی که دارد منافع آن برای مردم بسیار ناچیز است؛ رقابت در سطح مالی به اندازه‌ای گسترده است که نیاز به اضافه کردن اعتبارات تقریبا در تمامی استان‌ها مشهود است.

جمالی‌پور بیان کرد: اولویت ما تامین نیازهای اساسی مردم در تمام شهرهاست و تلاش داریم در سال‌جاری بهترین خدمت را به مردم ارائه دهیم؛ ما در انجام مسئولیت، برای خدمت به مردم باید نهایت تلاش را داشته و اثرگذار باشیم.

مصطفی صالحی نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرستان البرز در توزیع ارزش افزوده نسبت به سال ۹۸، با افزایش ۴۵ درصدی روبه‌رو بوده که علت این افزایش بیشتر مربوط به کمک‌های صورت گرفته به شهرداری محمدیه بوده است.

بودجه ۱۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری‌های استان قزوین

وی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری‌ها افزود: مجموع بودجه استان شامل ۱۹۰۰ میلیارد تومان بوده که تقریبا ۶۷ درصد آن به شهرداری قزوین و مابقی برای سایر شهرداری‌های استان تعلق دارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای شهرداری استانداری قزوین بیان کرد: باتوجه به اینکه موقعیت شهرداری قزوین نسبت به سایر شهرداری‌های استان متفاوت است، احتمالا پیش‌بینی‌های بودجه‌ای آن صورت بگیرد و امیدواریم این امر محقق شود.

صالحی یادآور شد: امیدواریم انگیزه برای افزایش درآمدهای پایدار بین شهرداران ایجاد شود که البته سعی کردیم در این بخش، سرمایه‌گذاری در سه شهرستان استان صورت بگیرد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای افزایش درآمدها تقریبا از سال ۹۷ در دو شهرستان آوج و آبگرم استان آغاز شده و ارزش افزوده‌ای که در شهرستان قزوین توزیع و ایجاد شده ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در ۵ شهرستان استان نیز دولت ۵۳ درصد نسبت به بودجه در حوزه ارزش افزوده کمک کرده است.

صالحی در پایان گفت: باتوجه به اینکه ۷۳ درصد جمعیت در شهرستان البرز و قزوین ساکن هستند از فرمانداران و شهرداران درخواست داریم توجه ویژه‌ای به این دو شهرستان داشته باشند تا بتوان خدمات ارزشمندی به جمعیت آن ارائه داد.

شهرستان آوج نیازمند توجه جدی مسئولان

نصرت‌الله علیرضایی نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرستان آوج نیازمند توجه بوده؛ چراکه در چند سال گذشته مورد توجه جدی قرار نگرفته است و مشکلات مختلفی در این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: شهرستان آوج نیازمند افزایش مالیات ارزش افزوده و بسترسازی در زمینه سرمایه‌گذاری است و امیدواریم توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

فرماندار آوج گفت: چند پروژه را در شهرستان آوج درنظر داریم که اگر این پروژه‌ها را رونق دهیم شهرستان آوج می‌تواند چشم‌انداز رو به جلویی داشته باشد؛ پروژه الماس غرب در شهر آبگرم از جمله این پروژه‌هاست.

علیرضایی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری اذعان کرد: هرچند برخی از مناطق استان همچون آبگرم از ظرفیت آب درمانی برخوردار است اما همچنان حالت سنتی در آن موجود است و توسعه و تحولی در آن صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل پروژه مجتمع بابایی به صورت ساختاری باقی مانده و درخواست داریم این مشکل حل شود، گفت: این شهرستان دارای دوشهر است و مسائل بسیاری در آن وجود دارد که نیازمند توجه ویژه هستند.

گفتنی است؛ در این جلسه که جمعی از شهرداران و فرمانداران شهرستان‌های البرز، آوج، شریفیه، اقبالیه، محمودآباد و بیرستان حضور داشتند، مشکلات این شهرها مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

عدم زیرساخت‌های مناسب فرهنگی همچون کتابخانه و فرهنگسرا، عدم وجود ایستگاه آتش‌نشانی، وجود رودخانه‌های شهری و مشکلات آن، افتتاح پروژه مروارید در نیمه اول اردیبهشت ماه و رسیدگی به مشکلات کارگری شهرستان البرز به ویژه کارگران کنتورسازی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان