۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ماه رمضان در زمینه تولید گوشت قرمز مشکلی نداریم/وجود ‌۵۰۰هزار قطعه مرغ آماده کشتار در قزوین
کد خبر: ۳۴۹۴۳۰ نویسنده: حمیدرضا عزتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۵ ساعت: ۸:۴ ↗ لینک کوتاه

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان‌قزوین درمصاحبه با صبح‌قزوین:

ماه رمضان در زمینه تولید گوشت قرمز مشکلی نداریم/وجود ‌۵۰۰هزار قطعه مرغ آماده کشتار در قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خوشبختانه تولید جوجه‌ریزی در سطح استان قزوین، روند مثبتی دارد و در سالن‌‌ مرغداری‌های موجود، حدود ۵۰۰ هزار قطعه مرغ قابل کشتار موجود است.

ماه رمضان در زمینه تولید گوشت قرمز مشکلی نداریم/وجود ‌۵۰۰هزار قطعه مرغ آماده کشتار در قزوین
حمیدرضا عزتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، درباره وضعیت تامین مرغ در استان قزوین در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خوشبختانه در اسفند ماه سال گذشته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده که اکنون مرغ تولید شده آن وارد بازار می‌شود.

وی افزود: از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه به صورت قطعی وارد سالن‌ مرغداری‌ها شده که می‌توان گفت از اکنون تا ۴۵ روز آینده نیز روند تولید ما تضمین شده و مشکل خاصی نخواهیم داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: خوشبختانه تولید جوجه‌ریزی در سطح استان، روند مثبتی دارد ضمن اینکه بر اساس بازدیدهای صورت گرفته طی این هفته؛ اکنون در سالن‌‌ مرغداری‌های موجود، حدود ۵۰۰ هزار قطعه مرغ قابل کشتار موجود است.

روند مثبت تولیدات در مرغداری‌‌های استان قزوین

عزتی ابراز کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها، مرغ ۵۰ روزه با حداقل وزن ۲ هزار و ۵۰۰ گرم، قابلیت روانه شدن به کشتارگاه را دارد که با توجه به میزان مرغ‌های قابل کشتار در مرغداری‌ها تا پایان هفته بعد، پاسخگوی میزان مصرف استان و مقدار تعهد شده برای استان البرز خواهد بود به طوریکه طی هفته آینده این میزان به ۷۴۰ هزار قطعه نیز می‌رسد.

وی اذعان کرد: مرغداران تاکنون همکاری لازم را در زمینه تامین نیاز استان داشته‌اند و خوشبختانه روند تولیدی خوبی در این زمینه داریم که اگر با همین سیستم تولید و عرضه صورت گیرد، مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: برای تمام مرغداران تا حداکثر ۱۰ روز پس از جوجه‌ریزی، در سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی سهمیه دریافت نهاده بارگذاری می‌شود و تاکنون هیچ موردی در استان بدون بارگذاری باقی نمانده است اما از آنجایی که بارگذاری در این سامانه ممکن است تا یک هفته زمانبر باشد، ممکن است کسانی که طی هفته جاری جوجه‌ریزی کردند تاکنون سهمیه خود را دریافت نکرده باشند.

تخم‌مرغ در قزوین زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود

عزتی درباره وضعیت تخم‌مرغ موجود در بازار طی ماه رمضان اذعان کرد: با توجه به مازاد تولید، تخم‌مرغ در استان قزوین اکنون زیر قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود و هرشانه تخم‌مرغ که ۳۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود، اکنون بین ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان عرضه می‌شود که این موضوع موجب ضرر و زیان مرغداران می‌شود؛ لذا پیگیر هستیم که تا این موضوع بررسی شود.

وی در مورد گوشت قرمز نیز در ماه رمضان بیان کرد: در زمینه تولید گوشت گوسفندی و گوساله مشکلی نداریم و اکنون بیش از ۱۲ هزار راس دام قابل کشتار با وزن بالای ۵۵۰کیلوگرم در استان موجود است که با نهاده‌هایی که ماهیانه در اختیار آنان قرار می‌گیرد مورد رصد ما هستند و مشکلی در زمینه عرضه نیز ندارند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی قزوین در پایان گفت: قیمت دام زنده باید بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان و گوشت آن برای مصرف کننده بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان عرضه شود؛ اما باتوجه به اشکالاتی که بعد از سیستم کشتار پیش می‌آید و افزایش قیمت پیدا کرده که این موضوع باید بررسی شود تا با قیمت تمام شده مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان