۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هیچ کمبودی در اقلام اساسی ماه رمضان وجود ندارد/ اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار با همکاری نیروهای بسیج
کد خبر: ۳۴۹۴۲۲ نویسنده: عزیزالله افضلی تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۴ ساعت: ۱۳:۵۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صمت استان در مصاحبه با صبح‌قزوین:

هیچ کمبودی در اقلام اساسی ماه رمضان وجود ندارد/ اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار با همکاری نیروهای بسیج

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: در بحث تامین اقلام اساسی مشکلی نداریم و بر اساس دستورالعمل‌ها به محض مشاهده هرگونه کمبود بلافاصله توزیع خواهد شد.

هیچ کمبودی در اقلام اساسی ماه رمضان وجود ندارد/ اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار با همکاری نیروهای بسیج
عزیزالله افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین درباره تامین اقلام مورد نیاز برای ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همه ساله سازمان صمت برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار استان قزوین در ماه مبارک رمضان درنظر می‌گیرد که امسال نیز همچنان این موضوع در دستور کار قرار دارد.
 
وی افزود: ما در دو بخش این موضوع را پیگیری می‌کنیم، یکی بحث تنظیم بازار در زمینه عرضه کالاهای تقاضا محور در این ماه و دیگری رصد کلی بازار است که باتوجه به مصوبات ستاد تنظیم بازار، بحث تامین اقلام مایحتاج ماه رمضان مانند شکر، خرما، مرغ و روغن در دستور کار قرار گرفته است.
 
رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: در بحث تامین اقلام اساسی مشکلی نداریم و بر اساس دستورالعمل‌ها به محض مشاهده هرگونه کمبود بلافاصله توزیع خواهد شد؛ همچنین اجرای طرح نظارتی با به کارگیری نیروهای بسیج اخیرا تشدید شده و در طول ماه مبارک رمضان هم ستاد تنظیم بازار استان جلسات مکرری را برگزار خواهد کرد تا سهمیه‌بندی کالاهایی را که در طول ماه به استان تخصیص داده شده را انجام دهد.
 
افضلی درباره مشکلات مربوط به کمبود مرغ ابراز کرد: پیش از اینکه برخی اتفاقات در قرارگاه کشوری رخ دهد ما پیش‌بینی این موضوعات را در ستاد تنظیم بازار داشتیم و قبل از اتفاقات بازار تصمیمات خوبی را در ستاد تنظیم بازار استان گرفته بودیم؛ اگرچه نمی‌توان گفت که شرایط ایده آلی بود اما وضعیت توزیع مرغ و تأمین آن نسبت به سایر استان‌ها منطقی‌تر بود هرچند که پاسخگوی مطالبات مردمی نبود.

توزیع روزانه بیش از ۱۰۰تن مرغ در استان قزوین
 
وی ادامه داد: با توجه به تصمیمات اخذ شده وضعیت تامین مرغ به مراتب بهتر شد؛ اگرچه پیش ‌از آن اعتراضاتی در بخش تامین نهاده‌های طیور مطرح بود و خیلی از مرغداران اعلام می‌کردند که نمی‌توانیم مرغ را با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه کنیم؛ لذا در هر صورت، بحث تامین به صورت صددرصدی اتفاق نمی‌افتاد اما اکنون مدتی است که بحث تامین مرغ صورت می‌گیرد.

 
رئیس سازمان صمت استان قزوین اضافه کرد: اگر بخواهیم معدل و سنوات مصرف سال‌های گذشته را مطرح کنیم مصرف در کل استان حدود ۷۰ تن در روز بوده که امروز ما روزانه بیش از ۱۰۰ تن توزیع می‌کنیم.
 
وی اضافه کرد: با وجود اینکه رستوران‌ها و مراکز پزندگی در شرایط غیرکرونایی فعال بودند که امروز مصرف کننده نیستند؛ اما همچنان میزان مصرف بالاست و یکی از دلایل آن شاید این بوده که قیمت گوشت قرمز افزایش داشته و مردم بالاجبار به سمت خرید گوشت سفید یا مرغ رفته‌اند.
 
افضلی عنوان کرد: اکنون قزوین در بحث تامین مرغ معین استان البرز است و ما در زمینه تامین مرغ مشکلی نداریم و با توجه به دستور استاندار قزوین، ابتدا باید نیاز استان تامین و در صورت مازاد به استان‌های دیگر تزریق شود.
 
وی ادامه داد: توزیع اقلام اساسی در شبکه تنظیم بازار بیشتر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف منتخبی که از طریق سازمان بسیج به عنوان معتمدین صنفی مطرح می‌شوند؛ صورت می‌گیرد.
 
فعالیت بالغ بر ۵۰هزار واحد صنفی در استان قزوین
 
رئیس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: از آنجایی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کل استان قزوین وجود ندارد؛ با توجه به تصمیمات ستاد تنظیم بازار بنا شد بخشی از این اقلام در اختیار بخشداری‌ها قرار گیرد تا از طریق شرکت‌های تعاونی روستایی و واحد‌های معتمد معرفی شده بین مردم توزیع شود تا پراکندگی و گستردگی واحد‌های صنفی عرضه کننده در تمام استان با وضعیت جمعیتی منطقه انطباق داشته باشد.



افضلی اذعان کرد: اکنون در تامین اقلام مورد نیاز برای ماه مبارک رمضان از جمله روغن، مرغ و شکر مشکلی نداریم اما در زمینه روغن جامد مشکلاتی وجود دارد که شاید پاسخگوی درخواست مردم نباشد هرچند ما در استان ۲۰۰درصد بالاتر از سهمیه خودمان را در بحث روغن جامد گرفتیم.
 
وی بیان کرد: در رابطه با روغن جامد با برخی محدودیت‌ها در کل کشور مواجه هستیم؛ اما نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری در تامین روغن جامد داریم اما تقاضای مردم استان برای روغن جامد از همه جا بیشتر است که سعی می‌کنیم بررسی لازم برای تامین بیشتر روغن جامد صورت گیرد.
 
این مقام مسئول گفت: ما در استان قزوین دو واحد تولیدی روغن داریم که بدون محدودیت، روغن مایع سرخ کردنی و پخت و پز را عرضه می‌کنیم‌.
 
افضلی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ هزار واحد صنفی در استان داریم، گفت: رصد بر بازار به طور مستمر انجام و کالاها نیز از طریق دولت تزریق می‌شود اما متاسفانه افراد سودجو نیز در بازار وجود دارند که سعی می‌کنند از شرایط بازار نهایت سوءاستفاده را کنند.
 
وی در پایان بیان کرد: از مردم تقاضا داریم که به محض مشاهده هرگونه تخلف از طریق سامانه  ۱۲۴ به ما اطلاع‌رسانی کنند تا موضوع در اسرع وقت توسط کارشناسان پیگیری شود.
انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان