۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۸۰درصدی قیمت‌ خانه در نقاط مختلف استان قزوین/ صاحبخانه‌شدن، رویایی دست‌نیافتنی برای مردم
کد خبر: ۳۴۹۳۹۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۴ ساعت: ۹:۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش میدانی خبرنگار صبح قزوین از وضعیت مسکن؛

افزایش ۸۰درصدی قیمت‌ خانه در نقاط مختلف استان قزوین/ صاحبخانه‌شدن، رویایی دست‌نیافتنی برای مردم

اکنون با افزایش ۸۰ درصدی قیمت‌ مسکن مواجه شده‌ایم در حالی که در سال‌های ۹۴ و۹۵ مبلغ مناطق مسکونی در نواحی مختلف شهری می‌توان گفت معقول بود اما امروز صاحبخانه شدن به امری رویایی تبدیل شده است.

افزایش ۸۰درصدی قیمت‌ خانه در نقاط مختلف استان قزوین/ صاحبخانه‌شدن، رویایی دست‌نیافتنی برای مردم

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ طی چند سال گذشته با تغییرهای چشمگیر قیمت مسکن مواجه بوده‌ایم واین نوسانات قیمت در حوزه مسکن باعث به وجود آمدن مشکلات متعدد در این رابطه شده است.

پس از ثبات قیمت‌ها در چند سال گذشته افزایش قیمت مسکن بسیار مسئله ساز شده و این در حالی است که درافزایش سود و مبالغ رهن مسکن هیچگونه تحولی صورت نگرفته است؛ برای مثال از 10سال گذشته برای یک میلیون تومان نیز 30 هزار تومان در نظر گرفته شده و سال‌هاست که هیچ تغییری نداشته، حال اینکه روند صعودی قیمت‌ها در حیطه مسکن سر به فلک گذاشته است.

درهمین راستا می‌توان به افزایش ۸۰ درصدی قیمت‌ها اشاره داشت، در سال‌های ۹۴ و۹۵ مبلغ مناطق مسکونی در نواحی مختلف شهری بگونه‌ای بود که می‌توان گفت عاقلانه و قابل ملاحظه بود و این در حالی است که اکنون قیمت‌ها بسیار سرسام‌آور و شگفتی برانگیز است.

به عنوان نمونه در نواحی سُرتُک، ملاصدرا و پونک قزوین بنا به نوع مصالح و امکانات ساختمان متراژ آپارتمان‌ها گاها تا متری ۴۵ میلیون تومان می‌رسد.

حتی در نواحی شهرکی و مهرگان با چنان روند صعودی قیمت مسکن مواجه بوده‌ایم که قابل تامل است به طور مثال در ناحیه مهرگان در سال‌های ۹۴ -۹۵ قیمت یک واحد مسکونی تقریبا ۹۰ متری بین ۲۵الی ۳۰ میلیون بنابر نوع امکانات بوده است اما اکنون منازل مسکونی باهمان امکانات و نوع ساخت بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان قابل خرید و فروش است.

سال‌های گذشته در اجاره نشینی تقاضا در ناحیه شهری مهرگان بسیار پایین بود و اکثر واحدها خالی و بدون سکنه بودند و این در حالی است که آمار تقاضا جهت اجاره مسکن اکنون در این ناحیه شهری بسیار بالاست و همین امر باعث روند صعودی و درصد بالای مبالغ در این منطقه شده است.

همچنین در سال‌های اخیر با افزایش خرید و فروش مسکن مواجه بوده‌ایم که همین امر نیز خود یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها بوده است.

طبق گزارش میدانی خبرنگار صبح قزوین، از وضعیت مسکن استان قزوین وآمارهای سرسام آور قیمت‌ها و گفت‌وگو با چند مشاور املاک نیز این اصناف بر این مسئله تاکید داشتند که گرانی مصالح ساختمانی اعم از گچ، سیمان، ماسه و همچنین روند افزایشی قیمت ماشین آلات و کارگران ساختمانی خود تاثیر بسزایی در افزایش قیمت‌های مسکن داشته و اکثر این قیمت‌ها کاذب است.

همچنین طی بررسی که از خانه کارگران ساختمانی و نظام مهندسی استان صورت گرفت نیز در سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰؛ مسکن با رشد چشمگیر و تغییر قیمت‌های فزاینده‌ای روبه رو بوده است و از طرفی روند رو به رشدی را در حیطه مسکن و ساخت و ساز داشته‌ایم.

این در حالی است که دستمزد یک کارگر ساده در زمینه ساخت وساز روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ و دستمزدهای استاد کاران بنا به نوع کار و مصالح مورد استفاده قرار گرفته بسیار بالا و متغیراست که خود از دلایل رشد قیمت مسکن است.

در حوزه قیمت مسکن و مصالح ساختمانی گلایه‌های بسیاری وجود دارد به طوری که قشر عمده‌ای از مردم دیگر توان صاحبخانه شدن را ندارند به طوری که قیمت هر متر واحد مسکونی طبق آخرین آمار اعلام شده در سال 95 به شرح زیر است.

منتظری جدید از ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و۱۰۰هزار تومان

تهران قدیم از یک میلیون و 100 هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

مینودر از یک میلیون ۳۰۰هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

خیابان امام خمینی از یک میلیون تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

کوثر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان

منتظری قدیم از ۹۰۰ هزار تومان تا یکی میلیون و ۱۰۰هزار تومان

خیابان خیام از۲میلیون تومان تا ۳۵میلیون تومان

خیابان پادگان از ۲۰ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان

به گزارش صبح قزوین؛ در این میان قیمت‌هایی سرسام آور و غیرعقلانی هم شاهد بودیم به طوری که گلایه و اعتراضات دراین حیطه بسیار زیاد و قابل تامل است چراکه خرید خانه برای بسیاری از خانواده‌ها به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است که دغدغه‌ای بر دیگر دغدغه‌ها افزوده است.
انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان